Ik zou voor een van de andere opties gaan, in het Frans betekent 'filou' (andere schrijfwijze, zelfde uitspraak) dief/ladelichter.
Ik had Philou ook op de lijst staan tot dat ik achter de Franse betekenis kwam. Maar het is een hele mooie en leuke naam! Philein / Philijne / Phyleine Philene / Philène / Phylène Philien / Philiene / Philine
In het Frans is het bovendien een mannelijke naam, nl. een vleivorm van Philippe. Ik zou voor Milou kiezen
Mijn hond heet filou, idd frans voor boefje/schurk enz. Vond ik leuk voor mn hond maar zou het niet leuk vinden voor mn kind. Vind Juna erg leuk bij Tobian (hoewel..juno vind ik dan mooier)
Ik zag de naam en dacht dat het een jongensnaam was ook zou ik niet weten hoe je het uitspreekt gezien je het op meerdere manieren kan uitspreken. Ik zou dan milou kiezen
Uitspraak is hetzelfde als Milou maar dan met een F. (Fie-Loe) Hoe kun je die naam nou niet kennen. Waar was je al die tijd
Bedankt voor alle reacties! Vind de naam nog steeds super mooi 😄 maar wel goed om te weten dat de naam in het Frans zo'n betekenis heeft. Toch iets om mee te nemen! Ja wij vinden Milou ook heel leuk alleen wel wat 'normaal'. Hier is Milou ook best wel in opkomst qua populariteit...Mmmm moeilijk! Iemand anders nog tips voor andere namen die wellicht in dit rijtje passen?
Ik vind Philou wel een leuke naam, maar zou het geloof ik als enige uitspreken als Phi-lou. De klemtoon op lou vind ik niet leuk, dat doet me denken aan "Milou was leuk maar ik wil net wat origineler zijn". Dat is persoonlijk mijn smaak niet.