Wat vinden jullie? We kennen een Phlox, vinden dat alleen zo kort, houden van langere namen die je dan kunt afkorten. Voorbeeld: onze zoon heet Valentijn --> Tijn. Trouwens vinden jullie dat het bij Valentijn past? Alvast bedankt!
Phlox is een planten naam Net als Fleur, Roos of Madelief. Ik vind het niet mooi en ook niet bij Valentijn passen.
Zonder de ph ziet het er al anders uit... Loxanne "Lox" vind ik nog wel leuk, origineel. Of met een F ipv Ph... Maareh, als je twijfelt moet je het sowieso niet doen, denk ik. Neem moet meteen goed voelen/klinken. Wat anderen ervan denken, daar zou ik me niet zoveel van aantrekken hoor...
Ik vind hem leuk. Al ben ik de enige zo te zien. Ik houd wel van apartere namen. Vind de korte "gewone" versie het mooist. Phlox
Nee, dit vind ik ook helemaal niets. Ik zou het echt een beetje sneu vinden als een kindje zo zou heten
ik vind het echt een super lelijke naam sorry moet indd ook denken aan een geneesnmiddel of wat dan ook
Ik vind het ook lelijk... Weet dat t een plantennaam is, maar mij doet het eerlijk gezegd denken aan één of andere schimmel ofzo. Apart, ok, maar als ik het 'vies' vind klinken... nee.
Het is wel een mooie bloem! Ik denk mensen er even aan moeten wennen, maar het is best een leuke naam. Ik zou hem niet kiezen (ben van de Friese en Scandinavische namen), maar als jullie de naam erg mooi vinden, moet je het gewoon doen.
Heb je wel eens naar Star Trek Enterprise gekeken? Dit is dokter Phlox: Niet om je te plagen hoor, maar zodat je in iedergeval weet wat je kind te horen kan krijgen.
Bedankt voor jullie eerlijke reacties Ben ondertussen een andere hele leuke naam tegengekomen! groetjes Gwendoline