ik hou ook wel van aparte namen moet ik zeggen, alleen phlox vind ik een beetje lastig uit te spreken, en later lastig voor het kindje zelf om haar naam te moeten uitleggen (qua spelling bv) vind overigens Phlox niet zo bij Valentijn of tijn passen....dat vind ik een romantische, lieve naam. en Phlox vind ik zo hard klinken daarnaast. is er misschien niet een verbastering, of iets wat er op lijkt wat je ook aanspreekt?
Hi, Sorry vind het ook niets... (en hou ook meer van namen die niet tig keer voorkomen..) floks.. klinkt namelijk als t werk dat mijn broer een tijd gedaan heeft... het bekleden.. spuiten van stof.. om zo bv juwelendoosjes (en veel meer te bekleden).. Phlox(en is ook een soort plant... (zie google).. (o is hier al genoemd zie ik..) Verder vind ik het erg op fox lijken.... groetjes, Ramona
Phlox.. tja zou ook niet mijn keuze zijn hoor, netals Hortensia of Hibiscus ofziets haha wat dacht je van Lotus dan, ook bloemennaam. Vind ik wel leuk en apart! Of Amber, die past ook wel bij Valentijn