Hmmmm klinkt goed te doen...Ga zo eerst weer eens het programma instaleren. Pas de laptop gecrashed dus moet er opnieuw op...
Is het gelukt? Of misschien ben je nog bezig... Ik gebruik zelf paint shop pro 8 en paint shop pro x2
Heb wel photoshop op mijn laptop staan, maar werk toch het liefst met PSPX2. Is ook gewenning hoor, die had ik al een behoorlijke tijd, dus dan gebruik ik die ook eerder dan Photoshop.
Ja ben er mee bezig, wilde eerst niet zo lukken maar heb nu 1 foto in zwart/wit gekregen en weer wat kleur er in terug gebracht. Maar nog niet erg vanharte hoor. Oefenen denk ik...
oefening baart kunst, ik leer nog steeds bij. Er zijn ook fora's waar je lesjes kan maken. misschien dat dat wat is? Ik vind het in elk geval super.
als ik via adobe photoshop een foto open en ik doe duplicate layer krijg ik dus exact dezelfde foto als kopie. als ik dan terug ga naar de 1ste foto en ik maak hem zwart-wit dan gaat die 2de laag zich uitzichzelf mee verranderen... dus die word dan ook meteen zwart-wit
Dames, tis gelukt! heb via google toch een hele makkelijke tutorial gevonden... meestal vind ik deze zo moeilijk uitgelegd dat ik er echt niks van snap! heb even een hele gemakkelijke foto gepakt om te oefenen en vind hem zelf al redelijk geslaagd... heb niet met duplicate layer gewerkt maar met selecties! eigenlijk heel makkelijk ben super trots dat ik weer wat heb bijgeleerd! hier de foto: wat denken jullie??
zo ziet er goed uit!ik ken adobe photoshop niet, dus misschien dat die dat standaart doet. bij de paintshop werk je dus gewoon met allerlei lagen die dus ook niet verandderen als je wat doet. maar gelukkig heb je via google wat gevonden
Ziet er goed uit toch? Maar ik heb het ook bij pspx2 dat mijn tweede laag mee veranderd in zwart/wit. Ik heb nu 2 foto's gemaakt waarbij het toch gelukt is maar eigenlijk weet ik niet precies hoe ik het heb gedaan....Zal even kijken of ik ze kan plaatsen hier.
hier ook psp gebruikster ben er een tijdje mee gestopt wegens omstandigheden maar mijn ventje heeft sinds kort een nieuwe website en ik heb enkele slides gemaakt ervoor vb heb natuurlijk ook ontzettend veel uitwerkingen van de kids
leuke foto's marjand! ik weet nu ook niet meer hoe ik het deed moet weer ff testen. met adobe photshop open ik 1 foto. dan klik ik op de magic wand en dan moet ik vanboven de tolerance op 15 zetten en de contiguous uitvinken. dan moet ik de delen selecteren (met Shift werken als het er meerdere zijn) en dan op Shift - Ctrl L klikken.. daarna iets met adjust layers en dan kan ik normaal (als ik een nieuwe versie had) gewoon op zwart wit klikken maar die heb ik niet dus... moet ik op channelmixer klikken en hem daar zelf zwart wit maken... zoiets dus :d nog is proberen! je moet wel zorgen dat je een makkelijke foto hebt want als je een foto pakt met heeel veel rood en je wil maar 1 deel rood aanduiden lukt het niet, hij selecteert gelijk alle rode tinten op de foto dan.. njah, zal ook wel een manier voor zijn. maar moet ik toch nog ff achter zoeken
nou snap ik er helemaal niets meer van. ik doe precies zoals het daarstraks wel lukte maar hij weigert.. het doet nu net het deel wat ik selecteer met magic wand grijs maken... terwijl het net dat deel is wat hij niet MAg aanpassen.. iemand een idee wat ik fout doe?? heb nog eens die tutorial van daarstraks erbij genomen en precies gedaan wat er stond maar nu lukt het niet meer.. zodra ik die ctrl - shift L moet doen gaat er denk ik iets mis...
gelukt zzzz.. blijkbaar is het niet CTRL-Shift L! maar CTRL-Shift en I hoofdletter i ik dacht dat het een L (l) was...
hihi tis eigenlijk gewoon simpel he? als je het kent.. en leuk joh hier weer 1tje kzal ze maar niet allemaal gaan posten he weet nog iemand iets leuks ???
Super mooi!! vooral die achtergronden!! kan je die ergens vinden want ik denk dat ikzelf niet zo creatief ben als je zin hebt om het uit te leggen... vind het wel super mooi! vooral die 2de!