Photoshop fora

Discussie in 'De lounge' gestart door Daan78, 13 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

heb normaal gezien het kitje nog wel ergens staan maar ga moeten zoeken want staan er zoveel en ga ook moeten nadenken hoe ik het gedaan heb want is effe geleden dat deze gemaakt is :D stuur het je wel via pb ;)

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    okeej bedankt! als het mij dan lukt zal ik het hier in het kort uitleggen voor andere geïnteresseerde! ben erg nieuwschierig :)

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Werken met maskers is inderdaad ook erg leuk!

@Sharon, ziet er goewd uit!

@marjand, raar dat je het bij pspx2 ook hebt. ik zou niet weten hoe het kan

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ook super mooi! ben erg benieuwd! :D

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    is er hier toevallig ook iemand die weet hoe ik op een makkelijke manier ongewenste objecten kan verwijderen van een foto??

ik heb al eens gekeken op verschillende sites en ik volg de stappen die hun zeggen maar het wil niet echt lukken :)

6. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik doe dat met de kloon tool....Even iets wat direct in de buurt staat klonen en dan over het vervelende object heen gaan. Heb het zo ook met een paar van mijn trouwfoto's gedaan. Zal die er morgen wel eens op zetten.... De voor en de na foto...

7. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    oh en maskers? Weet niet eens wat dat is of wat ik er mee kan....Leuk he een duur programma kopen waar je voor de helft niets mee doet...;)

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    www.pspchallenge.nl

Erg leuk forum :D.

9. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Heb me net aangemeld....we zullen zien.

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik had van randi de uitleg gekregen voor met maskers te werken.. maar ik gebruik adobe photoshop dus werkt helaas niet (zij had het over psp) waar vind ik in adobe die kloontool?? :p

mamajanneke heeft op deze pagina een foto geupload... daar zie je dat er met maskers gewerkt is... verschillende foto's door elkaar, mooie achtergrond en allerlei versierselen en teksten ed :)

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Dames echt super bedankt! ik heb al zoveel geleerd de laatste dagen!!!
    heb al geleerd om zwart wit foto's met kleur te maken en nu ook met die clonetool om objecten te verwijderen! vind het super leuk! alles word hier tenminte op een eenvoudige manier uitgelegd! dit zijn dingen waar we echt iets mee kunen doen :) hier mijn laatste creatie.. nog niet zo super maar het is een begin :D

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Heeft iemand toevallig ook een handleiding voor adobe photoshop cs1 voor dummies? :D
    Ik heb het programma gisteren gekregen, maar ik snap er echt helemaal niks van!! :(
    Ik kan wel iets met die pen selecteren, maar het dan weer niet uitknippen of verplaatsen naar een andere foto ofzo....
    Ik word er echt moedeloos van, want begrijp er echt geen jota van en ik wil zo graag aan de slag!

Ik vind het echt super wat jullie allemaal maken, dat wil ik ook!!!

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb adobe fotoshop cs2 is bijna hetzelfde denk ik. met die pen moet je niet uitknippen. dat moet je met de selectiemode doen. je hebt links die werkbalk (waar die pen ook instaat) en dan de 1ste 3 vakjes. een (gestreept) vierkant en een lasso enzo. daarmee moet je dingen selecteren en dan kan je ze verplaatsen en knippen enzo

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ow, ga ik dat even proberen, dank je voor de tip! Ik dacht dat je daar niet precies mee uit kon snijden, vandaar dat ik met die pen zat te hannessen! Het is echt een moeilijk programma...

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Maar als ik nou iets geselecteerd heb, hoe krijg ik het dan geknipt?? Zit nu met een selectie waar ik verder niks mee kan :D
    Ik wil zo graag wat leuks doen voor mijn Lief voor kerst, maar ik heb er een hard hoofd in dat het lukt... Ik wil bijvoorbeeld meerder foto's van onze hond samenvoegen, een beetje zoals een voorbeeld hier van Mijkeltje, of delen in kler en zwart/wit, maar ik krijg de ene foto al geeneens in de andere!
    Erg ben ik he!
    Ben al op zoek naar een boek voor dummies, want ik ben echt een drama geloof ik!

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    je moet 1 foto in adobe openen, de andere die je wilt gebruiken open je in paint ofzo, in paint knip je hem en je plakt hem in adobe. dan heb je dus een laag (layer) extra..

anders moet je me maar ff toevoegen op msn. dat praat wat makkelijker :) sharonhakkens@hotmail.com

17. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    dat adobe programma klinkt wel ingewikkeld. bij psp kan je gewoon alles openen en knippen en bewerken zonder extra programma's.
    Daar kan je dus ook tubes en zo maken,

en die kan je dan bv weer in een foto plakken.
    Tube is bv je kindje zonder achtergrond.
    zoals: (Hij maakt hier de achtergrond wit, maar dat is waarschijnlijk omdat hij omgezet wordt naar een jpg bestand Hij staat op de pc en pngbestand)

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Zal me toch ook maar eens ff in Adobe verdiepen. Net als Randi werk ik in PSPX2, ook met maskers. Zal ook ff een voorbeeldje plaatsen;

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    mooi! ik werk ook met pspx2 sinds kort hiervoor psp 8
    en wat kan je met pspx2 meer doen. helemaal geweldig!

20. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dankje! Ik heb eens van iemand gehoord dat alles wat maar mogelijk is met foto's bewerken kan in PSPX2. Kan het zo gek niet verzinnen.. zwart/wit met kleurdetail natuurlijk, met maskers, filters, lagen werken, noem maar op!

Deel Deze Pagina