Ik zat net eens te kijken voor kleine kinderfietsjes. De kleinste maat is 10 inch, voor kindjes van ongeveer 86 cm. Nu zijn dit wel fietsen met rubberen bandjes. Die blijken niet zo fijn te fietsen... Heeft iemand hier een fiets van 10 inch, en hoe bevalt die? Of heeft iemand een fiets van 12 inch voor een kindje van zo´n 86-90 cm? Alle verhalen zijn welkom.
Hier een 10 inch met duwstang Hebben we voor onze oudste een paar jaar terug gekocht en ze kon er eerder op fietsen dan op een driewieler, dit omdat de afstand naar de trappers kleiner is. Onze jongste heeft hem nu net ontdekt, ze kan al wel met haar voeten bij de trappers, maar rondkrijgen is nog een ander verhaal. Dus wij zijn er nog steeds erg blij mee! De oudste fietst nu trouwens nog op een 12inch zonder zijwieltjes, bij de 16 inch die ze met de kerst heeft gehad kan ze nog niet haar voeten bij de grond en dat vinden we toch een beetje link zonder zijwieltjes wij hebben er dus zo eentje: Marktplaats.nl > 10 inch roze meisjesfiets met zijwieltjes en meest. duwstang - Fietsen en Brommers - Fietsen | Kinderfietsjes De rubberbandjes maken het fietsen inderdaad wel wat minder prettig.
bedankt! Ik denk dat ik toch voor de 12 inch ga, daar zal ze veel langer mee kunnen doen. En die rubberbandjes, daar zit ik echt mee. We gaan gewoon een keer langs de fietsenwinkel om een 12 inch fietsje te proberen .
Mijn neefje van 2,5 ( en redelijk klein, geloof maat 92) kan netaan fietsen op de oude 12 inch van mijn zoontje. Er zitten nu zijwieltjes onder, en dan fietst hij erop, net als een driewieler. Maar zijn voeten kunnen niet bij de grond, dus voor los fietsen is deze fiets nog te groot. Geeft niks, aangezien de meeste kinderen dat pas op hun 4e/5e leren.. Ze groeien op deze leeftijd ook nog zo snel. We zijn nu in ruim een jaar uit de 12 inch gegroeid (met 3 jaar gekregen, nu met 4 een 16 inch). En op die leeftijd gaat het nog harder. Dus ik zou het zonde van het geld vinden. Of je moet ergens eentje op de kop tikken voor 2 tientjes
Lisa is ongeveer 90 cm en kan nog niet op de 12 inch maar denk niet dat het meer lang gaat duren of ze past er wel op..