Zorgverzekering

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kyra77, 30 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Pff, ik heb zorgverzekeringsstress.
    Wie heeft 't goed uit kunnen zoeken en heeft advies welke zorgverzekering ik moet kiezen voor kraamzorgvergoeding, volledig, en poliklinische bevalling ziekenhuis?

2. Lindawen79

Lindawen79 Bekend lid

9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Nee.... ik zit ook nog te twijfelen. Scheelt wel dat ik op medische indicatie in heg ziekenhuis zal bevallen. Maar jeetje.. wat een keuzes.. succes!

Kyra77 vindt dit leuk.
  3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik zit bij Menzis, via PMA collectief (mag iedereen in). Heb als aanvullende verzekering extra verzorgd 2, is 20 euro per maand. Eigen bijdrage kraamzorg helemaal vergoed, poliklinisch bevallen ook, verder 18x fysio en 200 euro lactatiekundige, kraampakket. Zit wat mij betreft alles in wat ik rondom zwangerschap kan bedenken en kan het niet echt goedkoper vinden. Ook omdat PMA naast de korting op de verzekering een bonus heeft aan het eind van het jaar en Menzis een spaarprogramma samengezond, waarbij je door activiteiten bij te houden spaart voor korting op je verzekering of bonnen/korting bij webwinkels.

Kyra77 vindt dit leuk.
  4. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Thanks, hier heb ik wat aan!!

1Hanneke vindt dit leuk.
  5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik ben last-minute overgestapt naar Vgz. Aanvullende pakketten voor kraamzorg en een borstkolf en fysio (dat ga ik nodig hebben na de zwangerschap) en tandarts tot 250 euro.

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier ook pma.
    Erg tevreden over

7. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik zit bij Ohra, meest uitgebreide pakket wat ze hebben. Ben al jaren heel tevreden over Ohra, ook over hun service. Afgelopen maand nog maar eens bewezen.

Uit m'n hoofd;
    Kraamzorg volledig vergoed
    Poliklinisch helemaal vergoed
    Lactatiekundige tot 200 euro
    Zwangerschapscursus tot 200 euro
    Couveuse nazorg vergoed
    Extra kraamzorg na ziekenhuisopname vergoed

Ook mag je 1 keer per kalenderjaar gebruik maken van de meegroeiservice. Bij grote veranderingen in je leven(zwanger, kindje gekregen onder andere) mag je van aanvullende verzekering veranderen. Ik ben vanaf afgelopen september dus naar het meest uitgebreide pakket gegaan en mag als de kleine er straks is en we gebruik hebben gemaakt waar we gebruik van willen maken ook weer terug naar een minder uitgebreid pakket. Je hoeft dan dus niet het hele jaar een uitgebreid pakket te betalen maar alleen de maanden dat het nodig is.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Bonus is komen te vervallen dit jaar, mag wettelijk niet meer.

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Oh boeh dat had ik gemist...
    Wel blij met mn wok en kruimeldief :o:

RachelleNM vindt dit leuk.
  10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier net bij nationale Nederlanden verzekering afgesloten.

Ons wensenlijstje was:
    Fysio/manueel
    Kraamhulp (ben al medisch qua bevallen)
    Ogen/bril
    Steunzolen

En dat ze een contract hebben met 2 bepaalde ziekenhuizen waar we vaak komen (bevalling en kinderarts zoontje) en een contract met een bepaalde oogkliniek (voor zoontje en mij). Vooral die laatste was erg lastig. De meeste grote verzekeraars zijn in onderhandeling met hen.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies dit. Ik heb ook de meest uitgebreide maar die heb ik al jaren. Vind het er erg goede service daar, veel vergoedingen en onze kinderen vallen hier dus ook onder.
    Niet goedkoop, want mijn man heeft enkel een basisverzekering en tandverzekering (tot 250€ per jaar). Ik basis, aanvullend uitgebreid en ook tandverzekering (zelfde als man). Wij betalen 310€ per maand, behoorkijk wat dus. Maar alle kosten rondom zwangerschap en bevalling etc werden gedekt. Daarnaast ben ik bij de bekkenfysio geweest (18x) en heb ik acupunctuur gehad (16x). Met de laatste ga ik dit jaar weer door. Allemaal vergoed.

Deel Deze Pagina