Kramp op de borst

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bozoe, 30 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik voel me sinds vanmiddag een beetje wazig, alsof ik er niet bij ben. Nogal duizelig.

Ik kreeg een half uur geleden tijdens het eten koken een zware hartklopping, althans zo voelde het. Ik voelde mijn hart eventjes heel hard kloppen in mijn borst, daarna direct aanhoudende kramp bij mijn borstbeen. De kramp is nu alleen aanwezig als ik in beweging ben. Herkent iemand dit?

Moet ik hier nu direct iets mee? Ik ben nog maar 28 dus de kans dat er iets ernstigs is lijkt me (misschien naïef) een beetje klein. Maar de alarmbellen beginnen toch wel te rinkelen als je op Google zoekt en gezien mijn familiegeschiedenis (hart en vaatziekten) twijfel of ik even moet overleggen met een arts.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou even bellen om te overleggen of je gezien moet worden.

3. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Zou ook echt even bellen hoor

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hup bellen jij! Beter voor niks dan spijt dat je niet gebeld hebt! Echt doen hoor!

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb gebeld en we zijn nu onderweg. Ze dachten zelf ook dat het vast niets ernstigs zou zijn maar willen mij toch even zien. De kramp is nog steeds aanwezig zodra ik mij inspan

6. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Goed gedaan. Hopelijk is het idd niets ernstigs!

7. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    En ben je al iets wijzer?

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Het was erg druk op de huisartsenpost dus het liep enorm uit. De kramp nam tijdens het wachten gelukkig alweer af. Wel voelt het alsof ik een stomp tussen mijn borsten heb gehad.

Ze heeft naar mijn hart geluisterd en die klonk goed, pols was ook prima (85). Mijn bloeddruk was wel aan de bovengrens 140/90. Ze zag nu geen reden om door te sturen. Wel als advies gekregen om contact op te nemen met de huisarts voor verder onderzoek omdat vaatvernauwing en hartproblemen in de familie voorkomen. En om mijn bloeddruk in de gaten te blijven houden ook gezien mijn geschiedenis met PE.

Dus nu maar hopen dat het bij deze ene keer blijft. Vond het echt een naar gevoel.

9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen dat je hart goed klonk. Verder onderzoek kan nooit kwaad natuurlijk.

Lijkt me ook een naar gevoel, je zal vast geschrokken zijn! Goed dat je toch even bij de huisartsenpost geweest bent. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.

bozoe vindt dit leuk.
  10. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Goed dat je gebeld hebt, kramp/pijn op de borst nooit negeren.
    Ik had het in mijn vorige zwangerschap, ik dacht ook niet aan hartklachten, dat was gelukkig ook niet zo, ik bleek costochondritis te hebben.

Maar eigenlijk geld altijd: bij pijn op de borst, de huisarts of HAP bellen.

11. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb vannacht geen last meer gehad. Net was ik aan het stofzuigen en weer die kramp met een benauwd gevoel. Geen idee wat het kan zijn.

12. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Oh dat is vervelend. Heb je er lang last van gehad? Hoe kwamen ze er achter?

13. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik heb er toen denk ik een maand toch wel last van gehad. Normaal kun je pijnstillers krijgen ervoor, maar omdat ik zwanger was, was dat geen goed plan.
    Ik heb het daarna nog een keer gehad. Het kan weer terugkomen, bijvoorbeeld bij zwangerschap of heftige verkoudheid / luchtweginfectie.

Ze hebben bij mij eerst naar mijn hart geluisterd. Toen heeft de arts wat testjes gedaan, duwen, trekken en naar m'n verhaal. Geluisterd. Toen voor de zekerheid ook nog een echo van m'n hart laten maken, maar daar was niets op te zien.
    Omdat ik een andere chronische ziekte heb, is costochondritis niet gek. Maar er is daar volgens mij geen bloedonderzoek voor ofzo. (ze kunnen w ontstekingawaarden prikken, maar dat zegt niet altijd iets)

14. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Syndroom van tietze?

Deel Deze Pagina