De namen waar we nu aan denken, geven de initialen P.I. (en dan de achternaam). Nu sla ik toch een beetje aan het twijfelen... Pi klinkt een beetje als het Engelse pee, je komt makkelijk op pipi... Zijn dit initialen waar onze dochter zich voor zal schamen of mee gepest kan worden? (Ik heb zelf vriendinnen met de initialen E.I. en S. M. en daar hebben we ze wel vriendschappelijk mee geplaagd. Zij hadden liever andere initialen gehad) Ik denk zelf dat ik een beetje doordraaf en dat P.I. niet problematisch is, maar ik ben toch wel benieuwd naar jullie mening. De associatie met het getal pi vinden we overigens niet storend. Wat vinden jullie ervan?
Ik moet bij Pi aan een getalswaarde denken. Maar, vindt dat geen gek iets ofzo. En als je de letters los noemt al helemaal niet. Zal de vernoeming er niet om laten.
Het eerste wat ik dacht was; is dit een kindje van een wiskundige? Maar gelukkig is het niet de voornaam maar zijn het initialen. In dat geval kan het prima mijn inziens.
Ik lees het eerder als pie op z'n Engels (taart) of denk aan het wiskundige getal pie Vind deze voorletters echt prima kunnen!
Oh dat we daar nou niet over gedacht hebben! (Rekenfiguren hier) Nee hoor ik zou enkel an de wiskunde hoek denken maar allicht is dat onze tik.
Hoe vaak komen überhaupt je initialen aan bod? Ik kan me werkelijk waar nooit storen aan initialen als S.S. of I.S. o.i.d., dus P.I. zou ke ook niets doen. Initialen van anderen komen toch praktisch nooit aan bod? En al lees of hoor je ze wel soms, ik denk dan 'hè er staat dit of dat' en dat was t dan wel weer .
PI denk aan wiskunde of de gevangenis, maar bij P I Jansen denk ik daar niet aan hoor. En zou ik dus niet laten.
Ohhhh initialen. Kan prima joh. Wij hebben een OV, OB, MS en baby krijgt waarschijnlijk óók MS. Ik trek me zoals je misschien leest niets aan van initialen. Alleen SS zou ik niet gauw doen bijv.
Ik zou me er niet zo druk om maken. Wanneer gebruik je initialen? Eigenlijk zo goed als nooit. Misschien een keer tijdens een knutselwerkjes, of bij het tuinkers zaaien op de schooltuin. En verder eventueel bij het zetten van een paraaf, maar daar kun je zelf iets van maken, dus hoeft ook geen problemen op te leveren. Daarnaast, zeg je meestal Pee-Ie. Ik denk dat niet aan pee (plas) of pi (het getal). Het enige waar ik bij die afkorting aan denk is Penentiaire Inrichting. Dus; gewoon doen.
Iemand noemde al K als achternaam - ik zou ook denken aan een achternaam met een S - dat zou ook niet zo handig zijn denk ik als je het over plagen hebt... .maar P I op zichzelf vind ik niet echt pestgevoelig.
Geen enkel probleem. Zelfs met genoemde achternaamletters (k en s) zou ik er geen probleem mee hebben. Je achternaam kort immers niemand af tot een letter behalve als je als crimineel gezocht wordt.