Mijn ouders hebben een camper gekocht. Kijk nu al uit naar de eerste tripjes! Kom dus maar op met jullie leukste camperbestemmingen en mooiste overnachtingsplekjes om lekker over te fantaseren terwijl het buiten keihard regent!
Frankrijk is een fijn land om met de camper te doorkruisen. Er zijn ontzettend veel camperplekken waar je soms op echt leuke plekken kunt overnachten voor een paar euro of gratis. Onderweg zijn er ook veel voorzieningen, op allerlei plaatsen kun je even toilet legen, water innemen of juist lozen. Ideaal als je zoals wij zonder plan rondtrekt. De afgelopen twee zomervakanties hebben wij in de Franse Alpen rondgetrokken, dat is echt goed bevallen. Ook de Pyreneeën staan nog op de planning. Duitsland heeft dat ook, in iets mindere mate en vaak iets duurder. Maar ook vaak echt wel leuke plekken. Idem voor Zwitserland, maar dan zijn ze echt wel aan de prijs. In landen als Noorwegen, Zweden en Schotland kun je vaak in de vrije natuur staan, zonder voorzieningen maar wel op echt mooie plekken. In die landen is het wel wat lastiger om dan ergens je toilet te legen of zo. Wij zijn met 5 en na 2-2,5 dagen moet dat echt wel weer gebeuren. In Nederland hebben we ook wel wat favoriete plekjes. Camperplek Nijkerk aan zee staat in de top 3. Toppark Hulsbeek bij Oldenzaal was ook erg leuk, je kunt daar heel veel doen in het recreatiegebied. Verder heb je in NL veel CP ‘s bij jachthavens en dat vinden wij ook altijd leuk, lekker aan het water.
Nooit zelf gecamperd maar mijn ouders deden dat veel. Meestal Franktijk en dan door naar Italië of Spanje. In Frankrijk stonden ze vaak bij France Passions. Kleine bedrijfjes die een of meer camperplaatsen hebben. Vaak kan je daar dan een rondleiding oid krijgen op de wijnboerderij/ kaasmaker/ ...
Bedankt voor de tips! Gisteren de camper opgehaald, zo leuk! Zelf zou ik heel graag willen gaan winterkamperen in Oostenrijk, zodra mijn dochter oud genoeg is om op de skietjes te staan De man die uitlegde hoe alles werkte was daar ook heel enthousiast over. En de tip van camperplekken bij jachthavens gaf hij ook. Toevallig zelf al gezien toen we in september in de Eemhof waren. En ook ben ik groot Schotland-fan maar ik vergeet even dat het de camper van mijn ouders is haha. Ik ben heel benieuwd hoe zij (en wij) het gaan vinden. Nogmaals dank!
Zweden is geweldig met de camper. Je mag vrij kamperen en overal langs de wegen zijn losingsplaatsen voor je toilet en vuil water en ook kan je water gratis vullen. Meest campervriendelijke land in Europa. Ook genoeg campings die onbemand zijn. Wij hebben meerdere campingsgehad speciaal voor campers waar je door de slagboom gaat, je camoer neerzet en inplugt, dan is er bij de ingang een schakelbord, daar druk je op het nummer van je camperplek en dan kan je met je pasje contactloos betalen. Je bonnetje bevat vervolgens een qr code waarmee je gebruik kan maken van de toiletten en douches, echt perfect. Kost gemiddeld 10 tor 15 eueo per overnachting. Denemarken vond ik een beetje saai.. Oostenrijk zijn we net van terug. Je mag daar niet vrij kamperen. Hou er rekening mee dat je wel echt een camper moet hebben met voldoende trekkracht anders kom je de bergen amper op. Onze camper had een turbodiesel met 150 pk en dat ging makkelijk maar we zijn campers tegengekomen die amper de bergen opkwamen. Ook zijn er veel van due tunneltjes in bergen gemaakt die max 2.80 hoog zijn en daar kan je dan dus niet onderdoor. Plus, de diesel is op dit moment echt onbetaalbaar. 2.57 per liter en je verbruikt in de bergen echt heel veel meer. Wij waren voor 1 week bijna 700 euro kwijt aan diesel. De app campercontact is trouwens echt een musthave. Kost voor een heel jaar 14.99 en je kan overal zien wasr campings zijn op je route incl fotos, beoordelingen, faciliteiten en prijzen.