Ik ben meestal heel nuchter, maar dit moet ik gewoon even kwijt. Vanmiddag liep ik met mijn dochter naar het strand (wij wonen dichtbij bij het strand en kunnen het lopens af) We steken altijd bij een zebra over, zo ook deze keer. Een auto die rechtsaf wilde zag ons komen aanlopen en bleef keurig wachten. Terwijl ik met de kinderwagen de auto die wacht passeer wordt die auto door een gek in een groene Clio, ingehaald en rijd mij en mijn dochter bijna aan, op de zebra! Ik zag alleen maar dat de bestuurster haar hand voor haar mond deed, maar reed snel door. Het was best druk op de boulevard en meerdere mensen zagen het ook gebeuren. Meerdere mensen schreeuwde dat de auto moest stoppen, maar dat gebeurde helaas niet. Omdat het allemaal zo snel ging heb ik weinig gezien, weet alleen dat in de auto 2-3 mensen zaten en dat het een vrouwelijke bestuursters was. Ik ben me echt rot geschrokken! Stond bijna te huilen toen ik verder liep. Eenmaal thuis besef ik ook dat we geluk gehad hebben. Het kon ook anders aflopen! Maar ik snap niet dat mensen zo dom en stom zijn om bij een zebra een stil staande auto in te halen!
Sommige mensen krijgen hun rijbewijs echt bij een pakje boter he! Meid wat zal jij geschrokken zijn! Ik had het laatst ook bijna. Dochter 10 dagen oud en zoon in de duo wagen kraamzorg liep naast mij en de eerste keer naar het dorp. Kraamzorg zegt zullen we hier oversteken? Gedaan een paar minuten later komt er een gast aan scheuren met wel 80 km per uur. Als we het volgend zebrapad hadden genomen waren we alle 4 geschept. En man 2 dagen geleden hetzelfde als jouw. Vrachtwagen geeft mijn man op de fiets voorrang en 1 of andere debiel haalt hem in. Met scheurende banden over het gras, velgen tegen de stoeprand etc en op een haar na mijn man niet geraakt.
Verschrikkelijk!! Hier ook een keer gehad dat ik overstak bij een stoplicht en er van een kant opeens een auto aan kwam rijden terwijl we halverwege het zebrapad waren. Mijn zoon liep een meter voor me (ik liep met de kinderwagen) en ik dacht dat die auto ons nog wel zou zien en probeerde oogcontact te maken met de bestuurder maar hij keek gewoon totaal een andere kant op. Dus ook de longen uit mn lijf geschreeuwd naar mn zoontje en 2 fietsers die tegelijk overstaken begonnen ook te schreeuwen en Godzijdank miste hij mn zoon op een haartje na. Maar nog steeds had hij niks door en reed weg.. was gewoon zo vreselijk kwaad en geschrokken.
Bizar hè! Sommige mensen lappen de regels zo aan hun laars dat het levensgevaarlijk wordt! Zo stak ik hier laatst ook over, die straat is eenrichtingsverkeer en een 30 km straat. Het was avond (donker) en ik liep terug naar huis, moest die weg over. Er kwam een auto aan die veel te snel reed. Dus die liet ik netjes passeren, zodat ik daarna over kon steken (geen zebrapad in de buurt). Stopt die auto ineens en zet m met een achterlijke vaart in z'n achteruit, daar waar ik overstak in het donker! Wat een debiel hee, het leek bijna een aanslag zo hard als ie ging. Hij heeft me op een stap na gemist, maar ook niet stoppen en excuses aanbieden ofzo. Heb de hele avond zitten rillen van de schrik.
Blij dat het wel goed afgelopen is. Een collega van mij heeft laatst op die manier een goede vriend verloren, geschept op het zebrapad en op slag dood. Tijd terug ben ik ook ontsnapt, ik moest onverwacht inhouden bij het links afslaan, inhouden op de andere weghelft zeg maar en in ene komt er een vrachtwagen aangereden die alleen maar vaart blijft maken, hij reed echt niet de 50 die je daar mocht, ik kon net op tijd wegkomen, anders had dat kleine portiertje mij echt niet kunnen beschermen als hij mij van opzij geschept had.
Gatsie! Hier afgelopen maandag ook... Dochter mag zelf uitkijken en wij kijken mee maar in principe bepaald ze zelf wanneer ze over mag om haar dat te leren... Mijn dochter stopt keurig voor het zebrapad want je moet eerst kijken of je voorrang krijgt komt er een gast met een rotvaart van de rotonde af met z'n raam open schreeuwt hij tja ze stopt zelf dus kan ik door!!!!
Vreselijk dat soort mensen! Ik werd gisteren op een 80 weg via links over het verdrijvingsvlak afgesneden, week uit de berm in en kon gelukkig de auto corrigeren maar voor het zelfde geldt verlies ik de macht over het stuur. Die wezeloze ging toen 35 voor me rijden en wilde dat ik hem naar de pomp volgde, heb mijn deuren maar goed vergrendeld.
Dat is schrikken!! Gelukkig is het inderdaad goed afgelopen. Hier ook zo vaak gehad dat er auto's of fietsers doorrijden terwijl we al op het zebrapad lopen. Paar maanden geleden werd mijn dochter bijna aangereden door een mevrouw op dr elektrische fiets. Ze fietste met hoge snelheid vlak voor mijn dochter langs die 2 stappen verwijderd was van de overkant en die mevrouw nog roepen ook: 'kun je niet uitkijken!'. Pardon?? Maar even duidelijk gemaakt dat wij op een zebrapad lopen, en dat wij dus voorrang hebben. Een andere mevrouw met haar kleinkind was net overgestoken en daar ging die mevrouw dus vlak achter langs. Die bemoeide zich er ook mee, en snapte niet waarom die vrouw niet ging remmen want ze had ons zeker moeten zien lopen op het zebrapad. En een keer toen ik kinderen van school naar een naschoolse activiteit moest brengen. Met 7 kinderen liepen we over het zebrapad, ik met de fiets aan mijn hand met de jongste achterop. Er zat ongeveer een meter tussen de laatste jongen en ik, toen een mevrouw niet langer wilde wachten en gas gaf. Ze raakte hierbij nog mijn voorwiel en ik kon nog net de fiets tegenhouden voordat die omviel. Van schrik ook het nummerbord niet onthouden, maar oooow kan er zo pissig om worden. Ook veel scholieren van tegenwoordig denken overal voorrang te krijgen. Fiets je op de rotonde, degene die de rotonde op komen moeten dus wachten. Maar nee hoor, ze fietsen zo voor je langs, en ik ben al geregeld bijna ten val gekomen doordat ze vlak voor me langs schoten.
Hier idd ook meegemaakt dat wij over wilde steken met ons gezin, toen wij liepen ook een auto vanaf de andere kant nog even gauw wilde oversteken, helaas voor hem reed er een aantal autos erachter een politiewagen en die persoon is gepakt. (thuis even gekeken wat de bekeuring zou worden.. kassa 350 euro) de sukkel!
Sommige mensen zijn inderdaad vreselijk asociaal. Ik stop altijd, ook als ik voorrang heb, en kijk eerst of ik oogcontact heb met de bestuurder.. Ga er niet zomaar vanuit dat ik voorrang krijg.
Ik ben blij dat de bestuurster ook schrok en ik hoop dat ze het voortaan laat. En die andere mensen in de auto ook.
Gelukkig kunnen jullie het navertellen. Tegenwoordig hebben de mensen geen geduld meer in een auto. Ze denken alleen maar hoe ze zsm van A naar B kunnen. Niks geen verantwoordelijkheid naar andere mensen of dieren. Bah.
Oei, ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Mensen moeten eens leren verder te kijken dan hun neus lang is. Ik had het van de week ongeveer andersom. Rij met mn auto ineen straat waar veel oversteekpaden zitten, nog geen 100 meter er tussen soms. T is bovendien 30 km dus ik let goed op. Steekt er een vrouw tussen 2 zeebrapaden in, tussen geparkeerde autos door over, vlak voor mn neus. Ik kon flink in de remmen. Ze stak verontschuldigend haar hand op, maar ik vond het zo'n domme actie.
Mijn moeder doet dit zelf altijd. Mijn moeder is slecht ter been en heeft een elektrische fiets, ze vind afstappen lastig dus rijdt ze gewoon door, ook bij een zebrapad. Gelukkig heeft ze nog nooit iemand aangereden, maar had makkelijk gekund. Ik vind dat ze niet meer moet fietsen en een scootmobiel moet nemen, maar dat wil ze niet. Het is gewoon echt niet veilig, meerdere malen aangekaart ook bij mijn vader, maar helaas zonder resultaat.
Dat "geen geduld meer in de auto" komt ook omdat ze het verkeer op alle mogelijke manieren willen afremmen denk ik. Waar wij wonen, doe ik er nu dubbel zo lang over tot de eerste stad als toen we er kwamen wonen. En woon-werk is 3u per dag zonder werken buiten de echte spits, momenteel met de werken zowat 6u in de auto. Dan heb ik eerlijk gezegd ook een hekel aan al die zones 30 of 50 waar amper huizen staan etc. en dat ze veel straten "enkel plaatselijk verkeer" gemaakt hebben of carremant doodlopend door in het midden paaltjes neer te planten. Dat gezegd zijnde, fietsen,brommers en bussen geef ik gewoonlijk voorrang omdat ik altijd denk dat die op z'n minst de file voor mij verkleinen.
Echt serieus? ! Dat doen ze vast om jou en je medeweggebruikers zoveel mogelijk af te remmen en dwars te zitten.... veiligheid en de belasting van milieu (lees uitstoot bij bepaalde snelheden/geluidsoverlast voor mensen maar zeer zeker ook voor dieren ) hebben hier natuurlijk niks mee te maken. En nee idd, ik rij zelden te hard (enkel soms dat ikte weinig op mijn snelheid Let maar corrigeer mijzelf dan zo snel mogelijk als ik erachter kom dat ik te hard rij) Als je eerder op je bestemming wil aankomen moet je eerder vertrekken ipv.harder rijden! 3 uur w-w is jouw eigen keuze. Je kan ook dichterbij gaan wonen of werken!
De overheid werkt ook altijd de burgers tegen.... met name om hun eigen zakken te vullen....die mentaliteit. ... Wake up! We leven hier niet in Afrika waarin regeringsleiders hun zakken eindeloos vullen...