In de zomer eten wij graag een bepaalde maaltijdsalade die met een dressing van mayo en yoghurt is en nog wat dingen. Maar nu blijkt ons zoontje KMA te hebben en hij mag ook geen soja...wat zou ik als dressing kunnen gebruiken nu?
Olijfolie met bijv wat citroen sap of een klein scheutje azijn. Olijfolie met (zwarte) peper en zout. vinaigrette En deze net op google gevonden: Italiaanse Dressing 2,5 dl olijfolie 0,6 dl azijn 2 el. fijngesneden ui 1 tl. zout 1 tl. suiker 1 tl. mosterpoeder 1 tl. gedroogde basilicum ½ tl. gedroogde oregano 1/4 tl. peper 2 teentjes knoflook, geperst (staan op google genoeg recepten)
Wij eten vaak Sla met tomaat/komkommer/paprika/peper en ui en dan met beetje olijjfolie en citroensap evt nar eksiksi(turks) en een beetje zout
Ja er zijn wel genoeg dressings te vinden...maar ik zoek iets wat toch dat mayo/yoghurtidee geeft. De mayo kan dus wel maar de yoghurt niet.
Ik eet vaak sla met citroen/olijfolie/appelazijn ben er sinds kort achter dat koemelk de oorzaak is van mijn eczeem... Erg vervelend
Ik maak mijn sladressing altijd met dressing naturel. Die staat bij de slasaus ed. Hij zit in een fles, is doorzichtig en er zitten kruiden in. Verder doe ik er slasaus bij en een beetje ketchup. Simpel, maar lekker. Ik weet niet of slasaus mag, maar anders kun je mayo nemen.
Ik maak vaak de volgende dressing.: mayonaise, theelepel water, klein beetje balsamico, beetje peper en Italiaanse kruiden. Roeren en dan nog een beetje olijfolie erbij.