voorlopige aanslag 2015 > twijfel... wie kijkt mee?

Discussion in 'De lounge' started by 0Zebra0, Jan 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik ben bezig met de voorlopige aanslag 2015 in te vullen aangezien iemand mij vanmiddag vertelde dat ik hier recht op zou hebben

Nu kom ik niet uit 1 vraag ,
    heb ik een lager arbeidsinkomen dan mijn fiscale partner ?

ja / nee

Ik werk namelijk niet, krijg ook geen uitkering oid.
    is mijn arbeidsinkomen dan lager, of moet ik invullen Nee, omdat ik namelijk helemaal geen inkomen heb, en dus ook geen arbeidsinkomen ?

2. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Als je het vraagteken voor de vraag aanklikt dan heb je waarschijnlijk al antwoord. Ik zou ja invullen omdat jr geen inkomen hebt is het natuurlijk lager

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    nou om eerlijk te zijn heb ik de uitleg bij het vraagteken gelezen maar weet ik het nog niet :)

4. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0
    Je arbiedsinkomen is nul dus lager dan die van je fiscaal partner.
    Wat je voor de zekerheid kunt bekijken is of er op het eind bij 'heffingskortingen' geen inkomensafhankelijke combinatiekorting tussen staat.

Vul je de voorlopige aanslag voor jullie beiden in?

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    het is al eerder gezegd maar je moet dus ja invullen omdat jou inkomen lager is, dat je geen inkomen hebt maakt hierbij niet uit, officieel gezien is jouw inkomen dus 0.00 euro ;)

6. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet nee invullen. Je hebt namelijk GEEN arbeidsinkomen ;). Deze vraag is voor de combinatiekorting. Hier heb jij geen recht op omdat je geen arbeidsinkomen hebt.

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,059
    1,291
    113
    Nederland
    Je moet ja invullen. Jouw inkomen (namelijk geen) is lager dan die van jouw fiscale partner. Vul je nee in dan zeg je daarmee dat jouw inkomen hoger is dan die van jouw fiscale partner. En dat is ie niet, want je hebt geen inkomen.

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #8 Devilschase, Jan 24, 2015
    Last edited: Jan 24, 2015
    De algemene korting geldt voor iedere partner afzonderlijk, waarbij het niet mogelijk is om deze heffingskorting over te dragen aan de ander. Mocht een partner geen inkomen hebben, dan betaalt de belastingdienst de heffingskorting aan degene uit, je moet dan bij deze vraag: JA invullen. Jouw "inkomen" in namelijk 0. Het bedrag dat jij terugkrijgt van de Algemene Heffingskorting is in 2015 niet meer dan wat jouw man verschuldigd is aan belasting.

Je krijgt geen inkomensafhankelijke combinatiekorting omdat je geen inkomen hebt. Een algemene heffingskorting krijg je wel, dit wordt berekend aan de hoogte van het inkomen van je man en zijn verschuldigde belasting. De maximale Algemene Heffingskorting is in 2015 nu 2203 euro.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Dankjewel het is gelukt.
    Volgens berekening heb ik recht op 97 euro per maand. Toch fijn

Share This Page