Hoe maak ik hier een gordijn voor?

Discussion in 'De lounge' started by Sproettie, Jun 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sproettie

Sproettie Bekend lid

Jul 5, 2010
    734
    275
    63
    Female
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Ik heb een hele leuke kinderkamer gemaakt voor mijn dochter (zie ander bericht van mij) omdat hier op zolder geen normale deur paste heb ik 2 klapdeurtjes gemaakt.. Ideaal je kunt er als volwassen persoon recht door lopen, en er zit toch een deur.

Nu hebben we een laken met punaises voor het deurtje gehangen omdat ze steeds rond half 6 al wakker werd. Resultaat vandaag 8 uur pas wakker! Moet dus wel een gordijntje voor.. het is nu snel licht.

Hoe zou ik dit gaan bevestigen? iemand een goed idee?
    Ik dacht er zelf aan om een gordijn op maat te maken en dan met haken bovenaan vast maken en er ringen in slaan zeg maar. In het midden doorknippen en hier een magneetsluiting aan maken zoals bij een vliegengordijn zeg maar.. verder nog geen idee..

[/ATTACH]

Attached Files:

2. een oplossing weet ik niet, maar volgens mij is het een erg schattig kamertje geworden ;)

3. Ganzje

Ganzje Actief lid

Nov 5, 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wauwwww super leuk ! Heb ook geen idee sorry

4. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik zou idd een roede nemen en er ringen in doen.

Staat leuk en is ook erg praktisch. Kinderen kunnen ze er dan niet echt makkelijk af trekken

5. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    zou het wel jammer vinden om er een gordijn voor te hangen. Klapdeurtjes zijn erg leuk. kun je er niet voor kiezen om gordijnen/zonwering te hangen daar waar het licht naar binnen komt?

6. TmvD

TmvD Bekend lid

Jan 10, 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je al een goed idee hebt!

7. Sproettie

Sproettie Bekend lid

Jul 5, 2010
    734
    275
    63
    Female
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Hebben we maar het licht komt verder van beneden want de zolder is verder 'open'

8. Samama

Samama Niet meer actief

Gave deur!
    Ik zou een verstelbare douchestang (wit) kopen. Hier kan je dan gordijnen met lussen om doen. Hoef je ook niets te boren oid. Werkte bij mij prima!

9. novaa

novaa Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,286
    0
    36
    Komt het licht niet heel veel van boven de deurtjes? Daar zou ik dan van hout een soort puntdakje maken als je begrijpt wat ik bedoel.

Verder kun je inderdaad denk ik het best een gordijn roede ophangen, het nadeel daaraan is dus alleen dat die niet schuin tegen het plafond kan, want dan vallen je gordijnen steeds open voor me gevoel. Of is dat waarom je magneetstrip in het midden wilt doen?

10. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36
    Kun je niet beneden bij de trap een gordijn ophangen ipv boven bij de klapdeurtjes.. als het licht toch van beneden afkomt!?

11. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb werkelijk geen idee. Maar als ik zo het kamertje zie in jouw andere topic ben jij creatief genoeg om wat te bedenken :D

Ben alleen ontzettend benieuwd welke kleur je hebt gebruikt voor je meubelen en muren?

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,822
    4,198
    113
    Ik zou om te beginnen de punt dicht maken met hout. Dan komt daar al geen licht meer van

13. Sproettie

Sproettie Bekend lid

Jul 5, 2010
    734
    275
    63
    Female
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Dames bedankt voor alle tips..

De reden dat het puntje open is boven de deurtjes is omdat het hoogste punt op haar kamertje 190 cm is. Als we het deurtje dicht maken hebben we een deurtje van 170 hoog.. dan moeten we zo bukken en dat lijkt me nix. Het gordijn is tevens ook bedoeld om geluid weg te houden van beneden..

Beneden onderaan de trap zou misschien kunnen.. maar dat kunnen we nooit helemaal afsluiten denk ik.. Ik denk dan toch de optie met haken aan het plafon en ringen in het gordijn. In het midden open zodat er 2 gordijnen ontstaan. Dan met een magneetsluiting zodat het weer 1 geheel word. Dan kan het gordijn gemakkelijk weg gehaald worden als ik hem niet mooi of nodig vindt..
    Ik wil dit snel nog maken ben momenteel 39 weken zwanger ;)

14. Sproettie

Sproettie Bekend lid

Jul 5, 2010
    734
    275
    63
    Female
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Oh en de kleuren zijn heel licht roze pastel roze zeg maar en mint groen! Maar dan een hele lichte mint groen.

15. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik denk dat je eigen optie nog het beste is, succes met maken!! gaat vast wel lukken

16. Ior

Ior Niet meer actief

deurtje verlengen? Dus zeg maar dat de punt ook deur word.

17. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    dat kon niet (zie haar ander bericht)

18. Ior

Ior Niet meer actief

wel als je de deur verlengt...... Dan gaat de punt mee open.... Dus krijg je ook zo'n deur als dat de opening is...

19. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,543
    8,502
    113
    Dan komt de punt van de deur toch tegen het plafond aan?
    Ik zou denk ik gaan voor een gordijn onderaan de trap.
    Maar waarschijnlijk zit je nu al achter de naaimachine, hihi, succes!!

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Stukje hardboard leuk behangen en daar tussen lijmen/kitten/spijkeren of aan ooghaakjes hangen?

Share This Page