Wat moet ik hier nou weet mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik had hier nog wat oude schutting planken staan, deze heb ik dinsdag met de hogedrukreiniger schoongemaakt en tegen de schuur aan gezet achter de containers om te drogen.

Nu ben ik gisteren met de meiden aan het wandelen en zag 2 jochies (6a8 jaar) die een hut aan het bouwen waren, ze hadden een skelter met een bakje er achter bij zich.

Kom ik een uurtje later thuis zijn die planken weg:x er stonden er nog 3 van de 12!

Ik gekeken, en idd die jongens waren met mijn planken een hut aan het bouwen, inmiddels waren de jongens er niet meer.
    De meeste planken zit nu vol spijkers, zijn kapot of door midden gebroken.

Ik fiets verder, kom een buurvrouw tegen en vertel het verhaal, ze wist meteen wie ik bedoelde en wist ook waar hij woonde (de jongen met de skelter)

Nadat de kinderen op bed lagen ben ik daar naar zijn huis... 2 wijken verder:$ wat moet een jochie van 6a8 jaar helemaal bij ons, maar goed misschien ligt dat aan mij.

Vader deed open, ik het verhaal gedaan, zijn zoon was niet thuis maar hij ging het oplossen en zou hem er op aanspreken.
    Vader vertelde dat hij altijd aan het werk is en dan dus niet zijn zoon in de gaten kan houd... Wat moet een jochie op die leeftijd alleen thuis:(
    Verder vertelde hij dat hij hem elke week op dit soort dingen aanspreekt!

Staat die vader net aan de deur hier, nee zijn zoon had het niet gedaan, hij was niet bij die hut geweest maar bij een andere die zit daar ook.
    Ik vertel dat ik zijn zoon heb gezien met een andere jongen en dat ik heb gezien dat ze die hut aan het bouwen waren!
    Nee het was zijn zoon niet, die liegt niet!
    Het waren jongen hier uit de buurt volgens zijn zoon.

Mijn buurjongens vragen het altijd netjes of ze het mogen hebben, die weten inmiddels wel dat ze anders een groot probleem hebben:p

Ik kan zo niet tegen ouders die altijd maar zeggen dat hun kind niet liegt!

Of hij nou de planken hier weg heeft gehaald of niet, hij heeft ze gebruikt, dat heb ik zelf gezien.

De planken liggen er nog, ik kijk vanmiddag nog even of daar kinderen zijn en anders haal ik ze weg.

Nu kun je denken, wat een lul verhaal om een paar planken.
    Maar hoe haalt een kind het in zijn hoofd om planken bij iemand uit de tuin te jatten:(:x waar zijn de normen en waarden gebleven!

Dus iemand nog een goed idee? Of zal ik het zo laten?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik zou het er niet bij laten zitten en misschien kun je contact opnemen met de wijkagent voor bemiddeling.

3. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Tja lastig inderdaad.
    Er is geen moeder in dit verhaal?

Je zou eventueel melding kunnen maken bij de politie, het is immers diefstal. Misschien dat die indruk maken bij de vader en zoon....
    Ik weet niet of je er wat mee bereikt maar ik zou het er niet zomaar bij laten zitten denk ik.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik weet niet wat ik had gedaan, maar had het er ook niet bij laten zitten.

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Het ligt dus niet aan mij haha dank jullie

Geen moeder gezien, geen idee hoe dat zit, ik ken ook niemand uit die wijk, kan het dus ook aan niemand vragen

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou het er ook echt niet bij laten zitten. Vind het asociaal dat die jongen het zomaar uit jullie tuin steelt. Maakt niet uit dat het om planken gaat, hij hoort daar niet te komen en zeker niet dingen weg te pakken zonder te vragen.
    Ik schrik er ook van dat die vader elke week dit soort klachten krijgt en er blijkbaar verder niks mee doet.

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    In feite bestempelt die vader nu jou als leugenaar, want je geeft aan het met eigen ogen gezien te hebben en hij ontkent het. Ik zou de planken direct terughalen en kijken wat er te redden valt. Mochten die jochies terugkomen, misschien ze er zelf op aanspreken?

8. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    #8 kusjes1986, 16 apr 2015
    Laatst bewerkt: 16 apr 2015
    Ik weet niet zo goed wat ik in jouw positie zal doen. Wel in de positie van de vader haha. Mijn zoontje zou dit namelijk ook zo kunnen doen. Al zou hij niet zomaar een achtertuin in gaan. maar als het aan de straatkant ligt zie ik het hem zo doen. En nee wij zijn geen asociale mensen en ik voed mijn kind echt wel op. Mijn zoontje is erg impulsief en laat zich snel beïnvloeden door andere grotere stoerdere kindjes. Als ouders zijnde zal ik dit ook altijd netjes betalen ben er immers ook verzekerd voor. Mijn zoontje zal dit ook eerlijk vertellen want liegen kan die niet :D
    Ik zou trouwens ook het gesprek aan gaan met mijn zoontje.

Misschien een keer in de middag naar vader als het kindje ook thuis is? En dan ook aan het kindje vragen of hij het gedaan heeft. Zou dan wel zeggen dat je niet boos bent maar wel dat je het graag eerlijk wilt weten. ( als je direct begint met dat je boos bent is de kans op liegen groter )

9. penseel

penseel Niet meer actief

Het kind is eigenlijk nog te jong. Om hier echt op aan gepakt te woorden. Niet dat hij het gedaan heeft. ( ik moet bekennen dat ik moest lachen weg schutting. Kinderen hut er van gemaakt) Meer van oeps.

Ja kind moet leren van andere spullen af te blijven maar 6/7jaar!! Die zijn nog zo impulsief ! Oorzaak gevolg.

Mij baart het meer zorgen dat een kind van 6/7 zo alleen er voor staat. Eerlijk gezegd zou je het zelfs kunnen overwegen om een melding te doen. Een kind van deze leeftijd heeft nog gewoon toezicht nodig van zijn vader/moeder.

Twee wijken verder! Best ver.

Wat je moet doen! Die vader dat is dus het probleem die geloofd zijn kind! Te recht of niet te recht.

Om het schutting verhaal moet ik deels lachen van wegen het brutaal zijn. Om wat te pakken van een ander. Maar omdat het een kind is. Zie ik er deels nog de onschuld er in.

Misschien denk ik verkeerd hoor. Kan best.

10. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Je kunt een kind van 6 prima leren dat je niet zomaar spullen uit andermans tuin kan pakken. Zelfs mijn dochter van 4 weet dat.
    Oorzaak en gevolg inschatten dat komt pas veeeeel later. Ergens in de tienerjaren tot begin van het volwassen worden. Dus als je daarop moet wachten. Kattenkwaad hoort erbij. Maar stelen is geen kattenkwaad meer. Je kunt niet alles wegstoppen onder de noemer; ze zijn nog zo jong

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat wil je bereiken? Wil je geld voor je planken? Of wil je dat die kinderen er niet mee weg komen?

Deel Deze Pagina