Tegen de deur aan trappen na straf

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama1978, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter deed onwijs vervelend net na het douchen. Ze weigerde de douche uit te komen, moest haar bij d'r arm pakken anders kreeg ik haar er niet uit. Toen werd ze boos en gaf me een klap en een schop (!) Ik ben toen heel boos op haar geworden. Bij het aankleden werkte ze weer niet mee, weigeren haar mond open te doen met tanden poetsen, geen vitamine druppels willen... Ik heb gezegd dat als ze niet meewerkte, ik dan nu naar beneden zou gaan. En ze werkte niet mee, dus 'welterusten'. Loop ik naar beneden, gaat ze keihard tegen haar deur aan staan trappen! Ik weet zeker dat de buren het kunnen horen. Tja, en wat nu? Weer naar haar toe gaan daar krijgt ze weer aandacht mee, eigenlijk wil ik het negeren. Het doet vanzelf wel zeer. Maar is dat de goede reactie? Ik heb echt geen idee...

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik zou het negeren...
    Mijn dochter is van dezelfde leeftijd als de jouwe (12 maart), en kan helemaal uit haar plaat gaan als ik haar straf geef of 'wegloop'.
    Als ik het negeer gaat het het snelste over, en dan maak ik nog even een praatje over waarom ze straf kreeg ofzo.
    En dan nog even 'sorry' zeggen en/of een kusje. ;)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik laat dat ook altijd gaan. Isabella kan ook altijd erg boos zijn als ze voor straf op de gang zit.

Maar dan wordt ze langzaam weer kalm.

Dan ga ik er naartoe en praten we er over.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

praten we over de leeftijd van 1 jaar en 1 maand of over een ander kindje?

bij de eerste leeftijd zou ik zeker nog niet optreden zoals je beschreef. zo'n kindje heeft er meer aan dat je uitlegd waarom iets niet mag en dat het pijn doet ( slaan/schoppen) je kunt wel gaan staan schreeuwen en weglopen en het kindje alleen achter laten. maar op deze leeftijd doet dat volgens mij meer kwaad dan goed. ze is ahar grenzen aan het uitproberen zoals elk kind van deze leeftijd doet. gewoon zelf rustig blijven uitleggen waarom het niet mag en het goed laten maken en verder gewoon doorgaan hoe moeizaam ook waar je mee bezig was. als je ermee gaat stoppen zal ze dat zien als dat ze ermee weg komt. ik heb geen zin om tanden te poetsen en als ik mama een trap verkoop hoeft het niet want dan gaat ze wel weg. lijkt me niet de goede gang van zaken. leuk of niet leuk tandjes moeten gepoetst.
    worden. als ze dadelijk iets ouder is zou je "straf" kunnen geven in de vorm van een time out. maar dan zou ik nog steeds niet zelf naar beneden gaan en daarna gewoon de handelingen afmaken die gedaan moeten worden. een driftaanval kun je binnen de perken laten gaan. met de kanttekening dat je wel in de gaten moet houden dat ze zichzelf niet kunnen bezeren. en dat gaat niet als je beneden zit. bovendien vind ik het hier in huis niet goed dat de deuren in mekaar geschopt worden, 1 jaar of 15 jaar maakt daarbij geen verschil. je mag best boos zijn, maar we laten het meubilair en de spullen heel.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ga er vanuit dat het om het oudste kindje gaat.

Als je niet wilt dat ze tegen de deuren trapt zou ik kijken naar een andere plek in huis om af te koelen. Anders gewoon laten gaan, en pas gaan praten als ze is afgekoelt. Want als een kindje zo verhit is, is er niets mee te behalen. En als je reageert (verbaal) op het trappen wordt het er juist alleen maar erger op. Aandacht is aandacht.

Succes!

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Maar blijven jullie kinderen dan gewoon in een kamer of op de gang als ze straf hebben? Ik moet hier dan echt de deur dichthouden hoor, anders staat ze zo naast me.... Of doen jullie dat ook?

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@poema: tja.. eerst wel.. maar we sturen haar dan gewoon weer terug :)

resultaat is wel NOG harder gillen.. maar ok.

en wat betreft tegen de deur schoppen.. hier is het lawaai in welke vorm dan ook.
    gillen, op de trap stampen met dr hiel of gewoon op de rand van dr bed.
    wat hier voornamelijk helpt is als de andere ouder nog even komt kijken..
    want boos worden op het feit dat ze lawaai maakt resulteert vooral in NOG meer lawaai
    (en tja.. dat schiet niet echt op natuurlijk)

hier komt ouder2 dan even opmerken dat ze niet voor niks straf heeft en beter kan stoppen met herrieschoppen omdat het niet helpt. vaak gaat het daarna meteen beter.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik negeer dat gedrag. Gelukkig doet de oudste dat amper.
    Hij blijft ook altijd heel netjes op de trap zitten. Hij is dan wel erg boos hoor, helemaal woest aan het gillen.
    Ach, negeren negeren negeren. En als hij kalm is, even een kort gesprekje.

9. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Mijn zoontje doet dit ook.
    Hij wilt niks alles is NEE NEE NEE NEE NEE NEE ZELF DOEN
    En als die voor straf naar zn kamer moet dan gaat i ook staan trappen tegen de deur.
    Ik negeer het maar , maar het is erg vervelend.
    ik kan hem niet op de trap zetten want dan smeert i hem ik heb best een heel iegewijs kind
    :$

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Hier net zo, moet echt de deur dicht houden anders maakt ze er een spelletje van.
    Zowieso maakt op de gang staan 9 vd 10 keer geen indruk.
    Ik zou het gedrag vanje dochter negeren totdat ze gekalmeerd is en er dan nog even kort een gesprekje aan wagen

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja, wij houden ook echt de deur even dicht, want anders heeft het echt geen zin...

Deel Deze Pagina