Plan van aanpak met testjes en wanneer juiste momenten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Romymama, 16 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Vanaf welke dag testen jullie twee maal daags met ovulatietesten om zeker je piek niet te missen?

En vanaf welk moment (in hoeverre je dit wil/kan plannen) en hoe vaak heb je dan seks?

Ik zit nu op dag 13 van de cyclus en nog niks positiefs te bekennen. Ook geen vruchtbaar slijm.

Vorige maand was mijn cyclus 29 dagen maar meestal tussen de 30 en 34 dagen.

Wat zouden jullie doen?

2. AvdY

AvdY Niet meer actief

Heb je al eerder ovulatietesten gedaan? En miste je toen je ovulatie?

Toen ik ermee begon heb ik het 1x op een dag gedaan, om te kijken of het daarmee lukte. Ik werk, dus dan dronk ik s middags niet meer zodat ik bij thuiskomst gelijk kon testen. Niet ideaal qua tijdstip, maar ik wilde niet op werk testen en ik wilde eerst eens kijken wat het deed. Ik begon op dag 10 geloof ik, maar nadat bleek dat mijn ovulatie steeds laat was, ben ik in latere rondes pas gaan testen bij aanwezigheid van cervixslijm.
    Bij mij lukte het prima met 1dd rond 18:00. Duidelijke positieve testen en met al drie keer goed resultaat. Wel een veel latere ovulatie dan ik dacht, rond dag 19 ipv dag 14.
    Ik heb wel ook gelijk getemperatuurd om te kijken of de ovulatietesten daadwerkelijk overeen kwamen met mijn ovulatie.

Hoe lang ben je al bezig? Is het een optie om het eerst 1dd te doen?

Over seks: wij hadden vanaf dag 10 ongeveer om de dag seks, in latere rondes werd dit elke drie dagen. En dan bij voorkeur de dag voor de positieve ovulatietest (die was altijd lastig te bepalen ;)), de dag na positieve test en drie dagen na positieve test. Daarna wel seks maar niet meer voor de kansen.

3. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb een redelijk regelmatige cyclus. In de week voor ik mijn eisprong verwacht begin ik met als het kan en we zin hebben om de dag seks te hebben. Ik test 1 keer per dag en niet vaker. Als je toch om de dag seks hebt is dat ook niet zo erg. Heb 2 dagen lang een positieve test dus zal m ook niet zomaar missen. Als ik een positieve test heb doe ik het die dag en de dag erna... tot nu toe heeft het alle keren het gewenste resultaat opgeleverd. Maar dat is natuurlijk meer mazzel dan wat anders.

4. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Bij de ovulatietesten van Zwanger&Kids zat een heel mooi papiertje met een schema wanneer je het beste kunt beginnen. Heb hiervan even een foto gemaakt en deze bijgevoegd. Even opslaan en draaien dan kun je het beter lezen ;) Het mooie is dat ze uitgaan van een LF van 14 dagen ongeacht de lengte van je cyclus, dus je mist je piek zo echt nooit.

Met een cyclus van 30 dagen zou dat betekenen dat je vandaag moet beginnen met testen en met een cyclus van 34 dagen op cd 17. Maar je kan beter te vroeg beginnen dan te laat. Dus als je ze in huis hebt, doe er gelijk een! :thumup:

Zodra de ovulatietest bijna net zo donker was als de controle streep deed ik er twee per dag

Qua seks deden wij het zodra ik vruchtbaar slijm ontdekte om de dag. Had ik een positieve ovulatietest en de dag ervoor al seks gehad dan deden we het die dag ook nog en de dag erna.

Hopelijk heb je er wat aan en werpt het snel z'n vruchten af! :D

Bijgevoegde bestanden:

5. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dankjewel voor jullie uitgebreide reacties, tips en het meedenken!
    Het is niet de eerste keer dat ik ze doe maar ik heb voorgaande 2 maanden niet echt een knaltest gehad.
    Eind december/begin januari had ik een miskraam en tot op heden dus niet gelukt.

Hoop gewoon dat ik deze maand wel een duidelijk piek vind en natuurlijk dat het lukt..

Deel Deze Pagina