Piek gemist?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Bosuiltje, Jan 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hoi allen,

Ik zou het fijn vinden als iemand eens met me mee wil denken, want ik snap het niet helemaal geloof ik.
    Sinds deze ronde begonnen met ovutesten, want ik wil nu wel eens zeker zijn van mijn eisprong. Erg op tijd begonnen met testen (dag 10 van cyclus, want beter te vroeg dan te laat, toch..). Nu had ik zondag (dag 12 van cyclus) een licht posi test, maar dat was met ochtendurine (wel in de middag getest, maar was toen pas wakker, dus technisch gezien heet dat ochtendurine, toch? ;)) En licht posi betekent eigenlijk nega, want op het doosje lees ik dat de teststreep net zo donker of donkerder moet zijn voor een posi test...
    Maar ik dacht, het begin is er!
    Had dus eigenlijk toen ik vandaag, dag 13 van cyclus, keurig in de middag testte, wel een streepje zoals die van gisteren of misschien donkerder verwacht.. maar hij is zo goed als wit!!! Pas na 7 of 8 minuten kwam er een heeeeeeeel licht streepje. Echt veel lichter dan gisteren!

Wat denken jullie, heb ik mijn piek nu al gemist? Of is het niet te vergelijken omdat ik gisteren ochtendurine had? Of heb ik toch nog kans dat mijn piek er nog aan zit te komen?

En waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben: is een keer per dag testen genoeg, of is twee keer veiliger?
    En wat ik ook wel wil weten: kun je nog een (licht) streepje krijgen al je eisprong al is geweest? Omdat er dan toch nog hormonen in je lijf zitten zal ik maar zeggen.. of zij die echt meteen weg met je eisprong?

Sorry voor alle vragen, dank aan iedereen die een antwoord heeft!

Ik gebruik trouwens de ovutesten van Kruidvat, maar nu lees ik hier slechte dingen daarover... misschien volgende maand maar eens andere scoren dan (hoewel ik natuurlijk hoop dat dat niet nodig is... ;))

Groetjes,
    Bosuiltje.

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee hoor, je hebt je piek niet gemist. Het is normaal dat je af en toe een licht tweede streepje ziet. Dit wil niet zeggen dat je piek eraan zit te komen hoor! er zit namelijk altijd wel wat LH in je urine. Soms zie je een dag voor je piek al wel dat er iets aan zit te komen, maar het is dus niet zo dat hij elke dag ietjes 'positiever' moet worden en dat je daarna je echte piek hebt.
    Gewoon nog even doortesten. komt vast goed!

1x per dag testen is voldoende, al weet ik dat er hier dames zijn die er anders over denken. Ik loop echter al een tijdje in het ziekenhuis en ook daar is het advies: 1x per dag. in de ochtend, maar niet met ochtendurine (die is te geconcentreerd).

Ben zelf geen fan van Kruitvat. Heb er zelfs bijna een keer een behandeling door gemist. Probeer die van Matcare te bestellen via internet. die bevallen mij het beste. Die van Zwanger en kids zijn ook aardig. EN... stukken goedkoper dan die van kruitvat.
    Succes!

3. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

Jul 15, 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hoi Merah!

Dank voor je reactie, ik ben weer helemaal gerustgesteld :)
    En weer wat geleerd, ik wist niet dat je altijd wel wat LH in je urine hebt... good to know!
    (Echt, sinds we aan het proberen zijn zwanger te raken heb ik al ZO veel over mijn lijf en cyclus geleerd! Poehee.. nooit gedacht dat een zwangerschap zo ingewikkeld zou worden... maar goed! We komen er wel! (hopelijk) )

Oh en superbedankt trouwens ook voor de matcare tip!! Heb meteen even gegoogled en opgeslagen (want ik hoop natuurlijk dat ik ze niet meer hoef te bestellen... maar anders doe ik dat over zeg 2enhalf, 3 weken meteen!!)

Nogmaals: mijn dank is groot!
    Groetjes!
    Bosuiltje

Share This Page