Ik heb ovulatietestengedaan. Op donderdag19 oktober twee testen, waarvan de tweede (middag) het meest positief leek. Helaas die avond niet kunnen klussen. Maar vrijdag was de test ook nog positief en doe dag begin vd avond wel kunnen klussen. Helaas had ik na vrijdag geen testen meer in huis dus ik heb niet kunnen testen wanneer de LH weer af nam. Ik had in gedachten dat mijn NOD vandaag zou zijn, nu twee weken later na de meest positieve test. Of vergis ik me? Want ik lees nu ook veel op het forum dat de eisprong pas 24-48 na de positieve ovulatietest is.... dan zou mijn NOD toch pas zaterdag zijn? Wat denken jullie? (Kunnen jullie de testen zien?) http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/img_6599-jpg.546543/
Je NOD is op de dag dat je normaal gesproken ongesteld denkt te moeten worden. Bij de meeste is dat 14 dagen(luteale fase) na hun ovulatie, die ik in jou geval idd op zaterdag/zondag reken maar sommige mensen hebben een korte LF van soms maar 10-12 dagen of zelfs nog kortee. heb je een regelmatige cyclus? Dan zou ik dus uitgaan van de dag dat je normaal ongestels zou moeten worden. Is je cyclus niet regelmatig zou ik 14 dagen na je ovulatie rekenen. Dus zaterdag/zondag. Wel jammer trouwens dat je niet door kon testen want de sensitesten kunnen nog donkerder. Dus het zou maandag/dinsdag zelfs kunnen zijn. Zou ik rekening mee houden als je gaat testen.
Dank je wel. Mijn cyclus was na de vroege miskraam (4.3wk) van slag en mijn eisprong was later dan normaal. Daarom waren al mijn ovulatie testen al op. Ik had de eisprong al veel eerder verwacht. Maar het rare is, toen ik die positieve ovulatie test had, had ik het gevoel dat mijn eisprong direct al plaatsvond. En dat onze vrijpartij van vrijdagavond dus te laat was. Komt het wel eens voor dat op de dag van de LH piek de eisprong plaatsvind, of kan dat echt niet?! Ik dacht dus eerst dat mijn NOD vandaag of morgen zou zijn en ik heb dus ook al een zwangerschapstest gedaan. Zwaar teleurgesteld, want het was een Omo-witte test.... Maar als ik alles goed lees, mag ik nog hoop hebben. Dan zou zaterdag of zondag mijn nod zijn. En dan heb ik misschien wel te vroeg getest. Ik voelde me zo verdrietig door die negatieve test. Nu kan ik dus toch nog een sprankje hoop houden.
Ik zeg niet dat iets niet kan maar pijn die je hebt van de eisprong is vaak de pijn van het laatste groeien. Het springen doet geen pijn.
Dank je! Ik wacht het nog maar even af.... En jij bent zwanger, zie ik aan je banner!!! Gefeliciteerd!!!!