Hoi dames, Ik heb even een vraag want ik snap het geloof ik niet helemaal Ik ben pas bezig met ronde 1 voor ons 2e (eigenlijk 3e) kindje maar ik dacht laat ik de ovulatietesten eens proberen. Achteraf geeft dit nu best veel verwarring. Vrijdagmiddag was mijn test streep net zo donker als de controle streep. Zaterdagmiddag (gisteren) was de test streep donkerder dan de controle streep. Gisterenavond had ik een trekkende pijn in de onderbuik en pijn met zitten, dit heb ik iedere maand en link dat ook altijd aan ovulatiepijn. Vanochtend was de pijn al weer verdwenen. Nu lees ik veel op dit forum mee en zie ik dat je 2 dagen na je eerste posi test dus je ei hebt, dat zou dan vandaag moeten zijn toch? Op internet zie ik dat de eisprong seizoen gebonden is en in de winter in de middag/ avond plaats vind. Maar wanneer heb ik nu mijn ei gehad dan?? Gisteren of toch vandaag? Ik dacht namelijk pijn weg eisprong geweest... als ik hem vandaag zou hebben dan heb ik dus ook maar een lf van 11 dagen. Ik zit nu op cd 18 en mijn cyclus is altijd 28 of 29 dagen. Willen jullie eens meedenken?
Wat je voelt is de laatste groeispurt van je follikel. De daadwerkelijke eisprong voel je niet. Dus je eisprong zal vandaag kunnen zijn geweest inderdaad. Of gisteren laat. Een LF van 11 is niet zo zeldzaam. En ook geen probleem. Het geeft je bevruchte eicel tijd om in te nestelen. Wat je ook kan doen is proberen niet teveel te focussen op de dag (of het uur) van je eisprong. Als je regelmatig seks hebt en je LF is niet megakort dan kun je toch niks beïnvloeden verder. Gemakkelijk gezegd, ik weet het...
Bedankt voor je reactie! Ik ben er ook niet echt op gefocust hoor. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik me er ook nooit echt druk over gemaakt maar ik dacht laat ik de ovu testen eens gebruiken en die brachten meer verwarring dan dat ik eigenlijk verwacht had haha