Hoi meiden! Ik vraag dit even voor een vriendin. Zij proberen al een lange tijd zwanger te worden, maar helaas is het nog niet gelukt.. Deze maand is ze begonnen met ovulatietesten. Ze is op donderdag 12 augustus begonnen met testen, 2x per dag sochtends en savonds. Tot nu toe nog geen positieve test gehad.. Denken jullie dat haar piek nog komt? Anders zou het wel heel snel zijn na haar laatste menstruatie. Verder misschien nog tips kwa tijdstip van testen etc? Ze hoort het graag!! Ik zal een foto bijvoegen van haar cyclus. Dankjewel alvast!!
Welke tijden test ze? Heeft ze een foto van de testen? Met welk merk test ze? En is haar cyclus echt regelmatig of dit er wel eens verschil?
Ze test Sochtends tussen 7/8 en savonds tussen 17/19. Volgens mij heeft ze nu sensitest. Heb die van zwanger en kids ook aangeraden. Deze vond ik zelf altijd fijn. Haar cyclus ligt tussen de 26-29 dagen. heb even een foto van haar laatste testen. Van links boven naar rechtsonder op volgorde.
Advies om sowieso niet zo vroeg te testen. Beter in de ochtend tussen 10-11. Verder 1 soort test aanhouden. Verschillende merken kunnen nog een vertekend beeld geven omdat de een duidelijker is dan de ander.. Verder is het mooiste om ze onder elkaar te plaatsen om een mooi overzicht te krijgen
Ik kon zelf ook slecht een piek vinden met de sensitesten, gebruik deze maand Kruitvat testen en daar heb ik mooi m'n 2 vruchtbare dagen in gevonden! Hopelijk word ze snel zwanger!
Opzich vind ik de testen van 2-besure ook fijn. Ze hebben extra gevoelige en "normale". Ik gebruik nu de normale. Maar mij situatie is nog anders omdat ik nog minimaal hoeveelheid hcg heb blijven testen nog vrij duidelijk. Maar ook de ovulatietesten lopen nu netjes terug en kan duidelijk verschil zien. Verder gebruik ik ook een app, kan je de ovulatietesten in scannen en daarin registreert hij ook of er een piek is etc.
Niet met ochtendurine testen.. en als ze in de avond test moet ze van tevoren ook niet teveel drinken en plassen
Geen probleem. Zijn nog veel meer van dit soort apps als ik rondlees op het forum. Ik vond persoonlijk deze het duidelijkste, maar ze kan altijd even wat in de app store kijken. Je kan er alles registreren en zo wel een duidelijker beeld vormen van waar je zit in je cyclus.
@RoGiJuLi Is volgens mij heel erg bekend op dit soort gebieden. Wellicht kan ze nog wat betere tips/adviezen geven.
Ze zit nu op CD 18 en dat is met een cyclus zoals ze normaal heeft wel laat. Misschien heeft ze hem gemist.. maar ze kan evt nog door blijven testen en kijken of hij nog donkerder wordt.
Op 2-8 begon dus haar cyclus? Het kan zijn dat haar eisprong op 13-8 was met een posi ovu op 11-8 en dan heeft ze hem dus gemist helaas. Haar cycus is dan 26 dagen met een lf van 14 dagen.
Dat je beter niet met ochtendurine kon testen wist ik helemaal niet! Ik doe dat nu ook sinds 3 dagen, maar vind de testen onduidelijk. Is in de avond testen ook goed? Rond 10-11 uur ben ik op mijn werk namelijk, niet heel handig