Gisteren schreef ik dit: Met 2 miskramen in het verleden ben ik zo bang.........Ik dacht vandaag: laat ik nog eens testen, want donderdag en zaterdag waren die van Kruidvat (2 voor 5) heel duidelijk positief. De ene met ochtendurine, de andere met middagurine (maar 5 uur niet geplast en 1 glas gedronken expres, haha). Nu vanochtend, ongeveer tweede of derde urine wordt het streepje dus niet donkerder, hij lijkt eerder lichter....Nu moet ik zeggen dat het controlestreepje ook wat lichter lijkt. Heb ik dan minder urine gebruikt of gaat dit weer een miskraam worden? Vanmorgen heb ik trouwens de laatse test gedaan die ik nog had liggen en die was gewoon weer donker (wat zijn toch eigenwijs en onzeker). Nu heb ik vanmorgen de uitslag van mijn HCG van maandagmorgen en deze is maar 41. Nu heb ik donderdag een positieve test gehad, maar omdat ik een hele onregelmatige lange cyclus heb, was dit echt op de gok. Eigenlijk had ik mijn NOD pas zaterdag of zondag verwacht. Kan het zo zijn dat ik dus pas 4 wk en een dag zwanger was op de tijd van het bloed prikken of is dit eigenlijk zo goed als zeker een verloren zaak omdat ik al zo snel een positieve test had en het niet lijkt te stijgen? Ik moet volgende week weer bloed prikken. wat een spanning............
Ik ga even mijn uitslagen erbij pakken. En zal je laten weten wat die van mij waren op welke dag. Maar volgens mij is er nog niks aan de hand hoor en zou je morgen weer bled moeten laten prikken op dezelfde tijd als maandag om een goed beeld te krijgen van hoe de hcg stijgt. Ben zo terug om je mijn uitslagen te laten weten.
Ik kan er maar 2 terugvinden. Ik heb de papieren aan de gyn gegeven en er niet meer aan gedacht om het op te schrijven. Maar op 4w4d was mijn hcg 263. De dag erna 4w5d was het 390. Hcg verdubbeld de eerste weken tussen de 48 en 72 uur. Als ik dus terug reken naar 4w1d zou ik op dat moment zelfs minder dan 41. Dus ik denk dat het helemaal goed zit hoor! EDIT- Oei nee ik heb me misrekend. Mijn hcg was hoger op 4w1d Maar hier is een tabel van wat "normaal" is. 3 weeks LMP: 5 - 50 mIU/ml 4 weeks LMP: 5 - 426 mIU/ml 5 weeks LMP: 18 - 7,340 mIU/ml 6 weeks LMP: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 weeks LMP: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 weeks LMP: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 weeks LMP: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 weeks LMP: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 weeks LMP: 3,640 - 117,000 mIU/ml Non-pregnant females: <5.0 mIU/ml
hey meid, ik weet natuurlijk helemaal niets van die waarden en loop ook niet bij een gyn, maar zoals ik begreep heb je 1 x een lichtere test gehad en was die van vanochtend weer donkerder, dan zou ik me niet al te druk proberen te maken. Het kan altijd zijn dat 1 test toevallig wat lichter was. Misschien was ook de controle streep zelfs wat lichter. Als hij nu weer wat donkerder is, zou ik nog hoop hebben en rustig bloed gaan prikken. Succes, duim voor je!
Hey Op deze site vind je een overzicht van de gemiddelde hcg-waarden ifv aantal dagen na de eisprong : Beta values main chart Misschien word je hier wijzer van.
de waarde van mijn zusje was met 4 weken slechts 8 oid. misschien 18 de gyn vond dat bijzonder laag en pas met week 6 begonnen de waarden er echt op te lijken! Ze is nu 26 weken zwanger.. Dus maak je niet druk meis!