Piekerdepieker..25 weken..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Was ik alweer..........:)

Doordat ik thuis zit ivm schildklier (hashimoto), BI, maar vooral harde buiken (ik kan bijna niets meer en ik baal daar zooo van) heb ik denk ik teveel tijd om te piekeren :):(.

Inmiddels heb ik zwangerschapsdiabetis erbij gekregen, bloedarmoede, dus die BI, de harde buiken, mijn ' dode rechter bovenbeen' die eerst alleen ijs en ijs koud aanvoelde, maar sinds vannacht echt brandt in steken...(zou bij bekkenklachten horen volgens de verloskundige), ben over moeten stappen naar de gyn door de suiker..

Ben een beetje down en depri en ongerust over alles wat ik voel of niet voel. Heb ws te veel tijd..

Heb drie weken terug mijn laatste controle gehad bij de verloskundige. Toen was ik 22 weken zwanger. Mijn baarmoeder zat toen net op het bovenste randje van mijn navel. Het zat toen 21 cm vanaf schaambotje. Nou ben ik maar erg klein 159cm, dus navel zit niet erg ver weg.;)

Vorige week voelde ik de baby even een tijdje minder goed, was toen nog net geen 24 weken, voelde hem wel, maar heel diep van binnen, mocht even langskomen voor hartje luisteren, baby deed het goed en baarmoeder was perfect van hoogte.

Ben nu 25 weken inmiddels en mijn baarmoeder voel ik zelf als 2 vingers boven mijn navel. Daar voel ik ook idd de baby kriebelen op zijn tijd.

-Hoe hoog hoort je baarmoeder nu te zitten??

- Ik voel de baby wel de hele dag door, maar veel dieper dan een poosje geleden, zou hij andersom zijn gaan liggen? Voorheen schoot er echt een voetje in mijn buikwand zeg maar, nu voel ik wel veel, maar niet die enorme schoppen naar buiten toe.

- Heb continu een druk op mijn blaas, al sinds week 20. Er is niets te vinden, geen blaasontsteking of schimmeltje, maar ik kan wel elk kwartier gaan plassen, voor een drupsje. Ook snachts moet ik er elke anderhalf uur uit. Wat is die druk toch? Is dat de baarmoeder? Baby?

Heb gewoon een dipje denk ik..zou zo graag met ons zoontje op pad willen, mijn paarden zelf verzorgen, en gewoon mijn 2 nachten in de gehandicaptenzorg zelf weer doen...maar het gaat niet...door die harde buiken en de BI.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat vervelend allemaal.
    Ik kan me voorstellen dat je op deze manier veel gaat zitten piekeren,
    Dat van die druk op de blaas herken ik maar al te goed.Ik ben nu ruim 20 weken en soms heb ik het idee dat ik haast klap maar als ik dan ga dan komt er maar een drupje.Wschl drink ik ook te weinig en plas ik mijn blaas niet goed leeg en blijft er steeds een beetje achter maar door de groeiende baarmoeder lijkt het dan een enorme plas die ik moet doen.Ik probeer echt 1,5 liter water per dag te drinken.Dan moet ik ook wel enorm plassen maar het lucht dan wel enorm op.'s nachts moet ik ook zeker 2-3x eruit om te plassen.Gelukkig kan ik daarna wel weer snel slapen.

Met je andere problemen kan ik je niet helpen maar probeer toch te vertrouwen op een goede en voorspoedige afloop.Je bent alweer ruim over de helft en daardoor komt het eind ook alweer iets beter in zicht.Is makkelijk praten ik weet het maar ik wil je toch een beetje opbeuren.

Veel sterkte meid!!

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Had heel mijn verhaal opgeschreven en bedacht me achteraf wat zeur ik nou..alles gaat goed met de baby. Ik ga mezelf gek maken met dingen die evt zouden kunnen mis zijn of gaan..wat een onzin.

Die druk op mijn blaas is om gek van te worden.

Maar ik drink wel heel erg veel. Ik drink zeker wel 2 liter per dag. Denk wel meer ook. Ik vul namelijk mijn herbalife shake beker telkens (400ml) met thee, een keer of 5 soms wel 6 per dag. Maar ik plas het niet uit. Of ja, snachts zijn de plassen groter dan overdag.

Nou heb ik in het verleden vaker last gehad van blaasproblemen bedenk ik me. Bij de puncties van de ICSI s heb ik drie keer in het ziekenhuis gelegen omdat ik niet meer kon plassen en kreeg ik een verblijfscatheter in, mocht ik naar huis met gewone catheters en kon dan na een week of 2 weer zelf plassen.

Ms speelt dat ook wel een rol hierin.

Ik voel de baby de hele dag door. De baarmoeder groeit perfect volgens de verloskundige.....wat zeur ik eigenlijk??

Morgen weer controle gyn en smiddags mag ik nog een laatste keer naar de verloskundige om af te sluiten en te vertellen wat de gyn zei mbt zw.diabetis.

4. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey,

je bent geen zeur hoor! Ik voel met je mee. Ik zit al sinds 16 weken (denk ik, ben het gewoon al vergeten) thuis door bloedingen. Ik mag dus ook bijna niets meer doen. Heb daarbij nog veel last van mijn allergie, mijn bekken doet zeer en vreselijk geconstipeerd... Allemaal domme kwaaltjes en hoewel ik uiteraard heel blij ben dat de baby het zo goed doet, is de moraal soms ver te zoeken. Maar ik denk dat dat gewoon is omdat we zo weinig mogen/kunnen. Je komt minder buiten, kan bijna niets meer zelf, .... Is niet goed voor een positieve instelling. Hier mag je dus gerust klagen.... Heb door harde buiken bij mijn eerste ook lang thuisgezeten en gelukkig ben je dat gevoel snel vergeten hoor. Beetje op ons tanden bijten, het resultaat blijft een klein prutske....

Zolang je de baby elke dag voelt (een paar keer), moet je je geen zorgen maken hoor. Die kan vaak wel eens verdraaien en anders gaan schoppen/Duwen. Kan dus vaak veranderen.

Ik heb ook zo'n druk op mijn blaas, en moet per nacht wel zeker 5 keer opstaan om te plassen. heb me er ook zo lastig in gemaakt, blijkt een overgevoelige blaas te zijn, want van cola/appelsien/.... heb ik echt enorme blaaspijn en het is geen blaasontsteking. Zou wat hormonaal zijn. Maar zie dat je zelf al wel wat problemen mee hebt gehad, de druk van de baby zal er dan inderdaad niet veel goed aan doen. Maar is wel normaal hoor, geen zorgen in maken

sterkte meid!!

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ha Karine,

Jij zit ook al een hele periode thuis he...valt niet mee om dan vrolijk en positief te blijven..Zeker niet omdat je je dan echt op je lijf gaat concentreren. Als je wat te doen hebt, valt het ws minder op als je de baby even niet voelt, of anders voelt oid.

De dagen zijn ellenlang. Komt geen eind aan. Zit ook veel te lang en vaak op deze site. Maar heb geen idee hoe ik mezelf dan moet afleiden.

Heb de sesamstraat dvds inmiddels al 100 keer bekeken met ons zoontje, knutselen is hij ook al zat hahaha..

Gaat ie zitten bouwen met de duplo, doe ik niet aan mee, kom niet meer omhoog van de grond ivm harde buiken en bekkenpijn.

Wat doe je dan...googlen. Zwangerschapspagina lezen..

En dan lees ik over gebroken vliezen, en dan heb ik een keer wat meer afscheiding denk ik meteen dat het vruchtwater is..

Lees ik dat je je baby elke dag moet voelen, ik voel m hele dagen door, alleen nu wat dieper van binnen ga ik me daar helemaal zorgen om maken.

Druk op mijn blaas, elke 20 min moet ik echt naar de wc. Snachts ook idd om de anderhalf uur. Dan heb ik er een gespannen buik van.

Zit ook goed verstopt qua ontlasting, heb ik forlax voor, werkt niet...grr...dus ik voel vanalles in mijn buik..darmen, blaas, baby, harde buiken, bekken.....pffff..

Haha ik moest echt even mijn hart luchten geloof ik!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klagen mogen jullie van mij..daar is deze site ook voor.
    Lekker je hart luchten....
    Ik zou er ook knettergek van worden wanneer ik zowat hele dagen aan huis gekluisterd zou zijn.
    Ik moet 's nachts idd ook een grotere plas doen dan dat ik overdag doe.Hoe dat komt snap ik ook niet helemaal.

Heel veel sterkte ieder geval!!.

Gr.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja stom he, in het begin van de nacht zijn het nog steeds die miniplasjes als over de gehele dag, naarmate de nacht vordert worden de plassen groter en normaal en zelfs meer dan normaal van formaat..alsof je alles opspaart van overdag en dan snachts het vocht eruit gooit.

Dat is het gewoon hoor, de muren komen op me af. Dan ga je zitten piekeren, net als oudere mensen hihi, die hebben ook niets te doen en gaan dan vanalles voelen, kwaaltjes krijgen, of roddelen ;)

Nou ppfffff....

Hier maar weer de dvd box van mccloudsdoughters te voorschijn gehaald..dat vind ik zo n leuke serie en ik zit er dan helemaal in, afgeleid zeg maar.. MOet t laatste deel maar es bestellen!

8. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    :) valt inderdaad niet mee. Ik probeer mij ook zoveel mogelijk bezig te houden of ik voel overal harde buiken komen, doemscenario's duiken op... IK heb wel elke week een bezorgdheidje van de week :). Ik houd me vooral bezig met internet en met de dochter, hoewel dat soms wat te veel kan zijn.

Als ik je wat moed kan geven, eens zo 28/29 weken is het allemaal wel wat gebeterd. Ik denk omdat kindje dan al levensvatbaar is en het einde toch net iets meer in zicht komt. Maar het blijft mezelf elke dag oppeppen hoor, voel mij vaak zo eenzaam :) :)

Die verstopping is een last he, vond ik ook echt heel vervelend. Nu nog veel last van, maar al iets minder. Forlax kreeg ik buikpijn van en harde buiken, van constipatie enkel harde buiken :) Moet je echt plassen om de 20 minuten, of heb je meer enkel dat gevoel? Bij mij was het enkel het gevoel en het heeft veel geholpen om zuren dingen en cola, fruitsap, ... weg te laten. Jammer genoeg horen daar ook chips en snoepjes bij, ik heb daar nu toch zo'n zin in! Maar dan zit ik gegarandeerd om het half uur met een pijnlijke blaas op de wc.

Goed dat je je wat kan concentreren op de DVD's, ik kan zelfs dat niet, is te rustig :). Proberen leven van dag tot dag en dan komen we er wel. En anders hier komen klagen he :)

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    wat lastig!! ik denk dat je uk nu gewoon even meer op de blaas ligt..

ik heb het ook gehad dat ik m soms minder voelde maar wel veel moest plassen en ook ongeveer jou termijn!!

bij twijfel gewoon altijd bellen en je zorgen uitspreken!!

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

:DHihi dat herken ik ook wel, elke week iets anders waar je je druk om kan maken, en goed kan opblazen omdat je alle tijd van de wereld ervoor hebt hahaha..goed over je bezorgdheidje googlen en je bent weer een paar dagen zoet met ongerust zijn hahahahaha..

Ja merk dat ik nu al iets meer opgelucht raak, ik zal niet tot het einde hoeven ivm zwangerschapssuiker, zal rond de 37 weken ingeleid gaan worden, waarschijnlijk he, als kleine netjes blijft qua groei ms wat langer.. En als ik dan omreken is dat nog maar 12 weekies ;)

En om die suiker maak ik me nou geen seconde druk...stom he...die harde buiken, en druk op mijn blaas houden me op het moment bezig. Terwijl ik weet dat het komt als ik druk ben. Als ik 2 keer achter elkaar op moet staan dan heb ik een harde buik. Van de wc omhoog komen, harde buik, trap op, harde buik, zoontje verschonen, harde buik.....dus ik doe niet anders dan hangen hangen en hangen..en googlen...

Zoontje gaat elke dag een paar uurtjes spelen bij oma, anders kan hij helemaal niets leuks doen, hij is de duplo ook wel zat inmiddels.

Jaaaaa eenzaam he die lange dagen, ik vind het echt killing. Ga soms wel eens een boodschapje doen, nou dat is echt mijn uitje van de dag, maar dan ben ik weer even zoet met harde buiken, en dat doe ik dus maar zo min mogelijk.

Ik wil ook geen visite, want ik kan gewoon niet telkens opstaan om koffie te zetten, of erger nog, zorgen dat de wc schoon is, de speelgoed aan kant, hondeharen wegzuigen enz enz...dat lukt niet. Dus ik ga visite uit de weg. Niet slim want dat zou afleiding zijn, maar voordat die afleiding eris, is de stress van te voren te groot omdat ik alles hier op orde wil hebben voordat er iemand komt.

Ik heb het gevoel dat ik moet plassen. Er komt dan wel wat, maar dat is minimaal. Het gevoel alsof mijn blaas op klappen staat en niets komen.

Heb voor de verandering maar weer eens een potje neergezet voor morgenochtend weer, laat maar weer es nakijken die urine.

Ik drink eigenlijk alleen thee, kruidenthee, of water. En veel. Want ik vraag me af waar dat blijft, ik drink mijn shake beker van de herbalife 400ml een keer of 5 per dag leeg. Das toch 2 liter.

Snachts moet ik ongeveer om de anderhalf uur, dan zijn de plassen normaal, en naar mate de nacht vordert, groot!! Dan pies ik denk ik alles pas uit..

Ben je de hele nacht bezig je draai te vinden ivm bekkenpijn, slaap je net, moet je plassen, moet je opnieuw inslapen, moet je weer plassen, en dat hele nacht door, tegen de ochtend val ik doodmoe in slaap, wordt ons zoontje rond half 7 wakker.......en dan begint de lange dag weer;)

Weet je wat leuk is, ik ben gewoon uitzending gemist gaan kijken, heb mezelf verlaagd tot alle herhalingen van oh oh cherso en barbies bruiloft, moet ik normaal niets van hebben:) Dat gaat zo nergens over, dat je niet na hoeft te denken, en gewoon kan lachen om de meest onzinnige dingen die ze doen.

Verstopping is drama! Ik kan normaal al weinig naar de wc, heb Hashimoto, mijn stofwisseling is ook traag, maar dan is de substantie nog wel van die aard dat het de uitgang zonder problemen kan passeren.............nu.......kei kei kei kei kei hard, gewoon kiezelsteentjes met gemene uitsteeksels die ook nog je achterste open halen. Zit je daar op die wc, met een peuter gezellig bij je, te zweten met een buik die in de weg hangt..........hahahahahaha ik voel me vaak zoooo zielig, als ik het nu zo opschrijf is het eigenlijk wel humor..

Ik maak me hele dagen zorgen. Mail de verloskundigen wekelijks, haha staat zelfs in mijn zwangerschapskaart ' petra heeft gemaild dat ze ongerust is over........heb haar weer gerustgesteld..' jammer dat ik nu bij de gyn ben en dus niet zo meer kan mailen naar hen.

Morgen mag ik smorgens naar de gyn, groeiecho en daarna diabetisverpleegkundige, en smiddags afsluiting verloskundige, dus ik heb morgen een leuk dagje uit..........:D;)

We komen er wel he, Karine:D;):D

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Minder voelen is het niet echt, ik voel hem hele dagen door.

Alleen niet meer zo aan de oppervlakte, dieper van binnen zeg maar. Hij is de hele dag actief.

Maar poosje terug kwamen de voetjes mijn buik uitzetten, nu voel ik vanbinnen heel veel gerommel. En verschuivingen zeg maar.

Kan het niet zo goed uitleggen.

Dat plassen heb ik al vanaf week 20 en niemand kan achterhalen wat de oorzaak is, zal wel iets anatomisch zijn, of idd een hoofdje wat op mijn blaas duwt.

Maar lastig vind ik het wel. Ik voel die druk trouwens niet als ik zit. Als ik op bed lig, voel k die druk ook niet, ik krijg dan een heel gespannen buik als ik moet plassen (dan voel ik dus geen plasdrang, maar mijn buik gaat helemaal omhoog staan, denk dat de blaas de baarmoeder wegduwt dan???)..zodra ik sta is het alsof mijn blaas bommetje vol zit..en dan komt er maar een drupsje uit.:(

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Meis wat een piekernissen... vruchtwater verlies je op deze termijn echt als een plens hoor. En zoveel afscheiding en zelfs urine verlies zijn normaal (niet leuk, natuurlijk, maar ik heb het zelf ook en weet zeker dat het geen vruchtwater is).

Heel naar dat je zwangerschap zo zwaar is!

De hoogte van je bm lijkt me normaal. Bij mij was hij lager op die termijn maar ik moest toen ook een groeiecho. Hij is nu wel bijgetrokken en kindje schopt nu in mijn maag. Erg fijn, haha.

Ik kan me het gepieker goed voorstellen hoor! Het is ook je eerste zwangerschap, veel hier scheelt al omdat het mijn tweede is - ik pieker minder omdat ik dingen herken van vorige keer. Heb wel iets meer zorgjes omdat niet alles volgens boekje gaat.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja precies het is mijn eerste goede zwangerschap en omdat alles gewoon hartstikke onbekend is, vind ik het gewoon super super spannend. Op sommige momenten gewoon doodeng.

Het is het onbekende, ik weet niet wat normaal is, wat ik kan verwachten, waar ik me wel of niet druk om moet maken.

En gewoon tijd teveel om te piekeren. Gelukkig vannacht voor het eerst sinds tijden goed geslapen, maar 2 keer hoeven plassen en ik had een houding te pakken die goed lag. Zoontje was jammergenoeg alweer 6 uur wakker. Maar goed, die paar uur heb ik mooi te pakken.

Dan zie je alles ook veel nuchterder dan als je oververmoeid bent. Dan zie je overal beren en wolven op de weg.

Daarbij vind ik de dag van de controles altijd heerlijk, even kijken of alles goed is, daar kan ik dan wel weer paar dagen op vooruit zeg maar.

Heb gewoon te weinig afleiding, en te veel tijd zeg maar :(

14. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    @Uksoldaatje: we komen er inderdaad wel.... elke dag is er eentje dat we nooit meer moeten doen en zo komen we telkens iets dichter... Ik had dat ook hoor, bij mijn eerste waar ik ook van alles harde buiken kreeg, geen visite willen.
    Nu is het iets beter, maar dan nog. Je wordt een beetje in jezelf gekeerd he. En bezoek maakt me ook een beetje zenuwachtig. Maar dat halen we later wel allemaal in, hetis nu vooral belangrijk dat we het zolang mogelijk uithouden. Heb bij mijn eerste best wel soms slechte reacties gehad, sommige mensen snappen dat niet. Maar misschien kan je dat ook wel niet snappen he als je dat zelf niet moet doen.

Mijn dochter wordt ook vaak te spelen gestuurd hoor. Normaal gaat ze overdag wel naar de creche. Maar vorige week was ze ziek en dat voel ik wel heel goed. Gelukkig heb ik genoeg steun van familie en vrienden.
    Hoe oud is je zoontje?

ivm dat plassen s nachts: ik heb wel eens gehoord dat vocht dat je overdag vasthoudt, er s nachts uitkomt. Misschien houd je gewoon wat vocht vast en moet je daarom s nachts zo vaak plassen. Is wel vermoeiend he, zo vaak moeten opstaan. Heb je een beetje steun aan de papa?

Vind het wel grappig van je kaart bij de verloskundigen :) IK ben ook zo'n zorgepiet. Ik ben van Belgiƫ dus bij een gynea, maar die kent me na twee zw'en ondertussen ook al. Ik mag steeds bellen en weet dat hij van mij de onnozelste vragen krijgt... Ja, ik probeer dat in te tomen, op andere vlakken heb ik dat zo niet, maar blijkbaar maken de hormonen mij een beetje overbezorgd. En er is dan ook wel altijd iets he, waarom moet ik nu juist die bloedingen krijgen? Ik maak me zo best al genoeg zorgen :):). Mijn vriend is gelukkig de rust zelve, hoewel dat natuurlijk wel eens botst want die maakt zich noooooit zorgen!!!

houd je beetje goed vandaag meid!

15. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Karine: zo is het maar net, elke dag weer afgesloten, is er eentje dichter bij het eindpunt!

Je raakt idd in jezelf gekeerd, houdt mensen af. Veel mensen hier hebben ook peutertjes, en ik kan gewoon niet ook nog daar op letten of voor zorgen, want je wil toch een koekje geven of wat te drinken, of de zooi die ze maken op ruimen. Ik ga dat ook niet vragen aan visite, dus vandaar dat ik ze gewoon afhoudt. Behalve in het weekend, dan is mijn man thuis, en dan vind ik het geen probleem.

Vind ik ook hoor, t is nog maar eventjes, en die sociale contacten komen dan wel weer. Ze moeten er maar even begrip voor opbrengen, zo niet...helaas dan...

Een vriendin van mij kwam laatst met haar zoontje dat de rode hond had langs, ja neem me niet kwalijk, heb ze op de stoep laten staan, geen begrip voor mijn vraag om ons even alleen in het weekend te bezoeken, en dan ook nog bij een zwangere vrouw met een kind met rode hond komen...hoe kom je er op.......

Ons zoontje is net 3 jaar geworden. Hij gaat binnenkort 2 dagdelen naar de creche. Hij is nu ruim een jaar bij ons, we hebben hem geadopteerd. Dus een hele andere voorgesschiedenis dan andere kindjes. Wilde hem nog even thuis houden van de creche, even alle aandacht voor hem. Maar hij heeft behoefte aan meer, aan uitdagingen, ontwikkelen, dus we gaan binnenkort starten...vind ik ook zoooo spannend...kleine manneke naar de creche.

Ja erg he, dat je zo onzeker bent, wel fijn dat je dan terecht kan met je vragen bij je gyn.

Ik ben dus over moeten stappen ivm Hashimoto en nu zwangerschapsdiabetis naar de gyn en hij was vanmorgen super vriendelijk hoor, maar o zo zakelijk..

Had een groei echo, ik zag dat bij de metingen het bovenbeentje op 24+1 week kwam en het hoofdje op 24+4 week kwam...nou ben ik vandaag 25+1 week (banner klopt niet helemaal) ..maar omdat hij zei dat alles okido was, durfde ik niet door te vragen hoe het dan zat met die metingen..erg he..had ik wel durven vragen bij de verloskundige.

Moest ook direct weer schildklier prikken, eindelijk iemand die mijn urine weer op kweek wil zetten dus dat ook geregeld..ben benieuwd want die blaas gaat gewoon pijn doen. STeken er doorheen.

Vanmiddag gedag zeggen bij de verloskundigen.....pfff..ben er een beetje emo van.....ms mag ik ze wel blijven mailen ofzo als ik ongerust ben? Zou ik dat durven vragen?

Volgens gyn mag ik bellen naar het ziekenhuis bij: weeen om de 5 min, gebroken vliezen, bloedverlies, of bij andere dingen die ik niet vertrouw..maar das toch net even een drempeltje hoger vind ik..

16. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    ja, bij ons is een gynea heel gewoon he, meestal kan je hem/haar gewoon bellen met vragen. En na de uren heb je een nummer van de materniteit waar je 24 u terechtkan. Ik kan me voorstellen dat een gynea bij jullie iets formeler is en de drempel wat hoger ligt. Je kan het maar vragen aan de verloskundigen he of je nog mag mailen, zo lang is het nu ook weer niet meer dus als ze een beetje lief zijn.... :)

Spannend he zo'n kleintje dan naar de creche, ik kan me voorstellen dat je hem dan wel nog even bij jou wou houden als hij nog maar een jaar bij jullie is.... Hier gaat de dochter al van haar drie maanden, dus we zijn het al wat gewoon. In september gaat ze naar school, dan is ze 2,5, vind dat nog zo klein, maar ze zal het wel goed doen denk ik. Alleen de pamper nog kwijtgeraken.

En idd!! op bezoek gaan bij een zwangere vrouw met de rode hond, niet echt slim. Zou ik ook niet binnenlaten. maar zou ik zelf ook nooit doen. Mijn dochter had de voorbije week de windpokken. En hoewel de zwangere vriendinnen wel immuun zijn, mochten ze niet eens komen van mij, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben...

hoe was het afscheid bij de verloskundigen?

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Afscheid viel me beetje zwaar. Inmiddels een persoonlijke band opgebouwd met de meiden, en daar durf ik gewoon mijn domme onnozele vragen te stellen.....niet bij de gyn...

Mag ze altijd bellen als ik onzeker ben zeiden ze, wel erg lief van ze..

Ach gossie 2,5 jaar en dan naar school, is dat al hele dagen of ochtendjes? Mijn zoontje is ook niet uit de luiers nog hoor.

Hier gaan ze met 4 jaar naar de kleuterschool, dan is het wel wenselijik dat hij uit de luiers is. Hij doet alles al op het potje, maar door operaties is hij teruggevallen en doet het nu even niet meer op het potje.
    Laat t maar even doen. Ik kan nu toch niet meer bukken om hem telkens op en af dat potje te helpen.

Ik ben zwanger geworden in Gent, in het ziekenhuis. En daar zijn ze zooooo super lief. Daar durf je gewoon alle vragen te stellen. Ook de artsen zijn daar gewoon menselijk zeg maar. Dat zijn geen mevrouwen of meneren die op je neerkijken, die kijken met je mee.....zo lief!!

Maar ja, het is voor mij bijna 2 uur rijden naar Gent en voor de gewone controles wilde ik gewoon lekker dicht bij huis kunnen zijn. De verloskundige zitten 10 min met de auto bij ons vandaan. De gyn waar ik nu zit, 20 min bij ons vandaam.

Moet wel ook natuurlijk, als ik ga bevallen, moeten we niet eerst 2 uur moeten rijdne naar Gent. Maar als ik dichterbij had gewoond had ik het wel geweten hoor!

Belgische artsen en vroedvrouwen zijn zoooooo lief en zo begripvol..

Vandaag een offday.. voel me down en deprie. Voel de kleine alleen als ik heel stil ga liggen. Hij is zo gedraaid dat ik hem alleen voel als ik me ga concentreren.

Gisteren zag ik op de echo dat hij met zijn rug tegen mijn buikwand ligt, koppie naar beneden en beentjes richting mijn maag.

Mijn baarmoeder zit nu 3 vingers boven mijn navel. Was keurig.

Ik heb vandaag overigens het gevoel dat mijn maag ook overdag in de verdrukking komt, voorheen alleen snachts.

Kan ik hem nou al een eindje boven mijn navel voelen? Ik heb richting mijn maag af en toe van die kriebels zeg maar. Van die plopjes. Rekt de baarmoeder mee als hij schopt?

18. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey Uksoldaatje!
    Hopelijk is je offday al wat beter. Ik heb er de laatste dagen ook last van, ik zie gewoon niet hoe ik die dagen nog moet doorkomen... pff, dag per dag he, niet vooruitdenken :)

Het is denk ik wel normaal hoor dat je je kleintje minder voelt als hij met de beentjes naar binnen ligt. Als ze schoppen, rekt de baarmoede mee, maar zo binnenin kan je dat niet goed voelen hoor. Het is dus normaal dat je het naar binnen voelt. En ik denk dat je al schopjes boven de navel kan voelen hoor. Ik draag zeer laag, maar soms voel ik ook wel geduw aan mijn maag.

Ik ben zelf van Gent. Waarschijnlijk ben je zwanger geworden in het UZ? Niet het ziekenhuis waar ik ga bevallen, er zijn er een hoop in Gent. De meeste dokters zijn hier inderdaad vriendelijk, maar ook niet allemaal hoor. En ook de verpleegster niet steeds :), waar ik beval zitten er heel wat onvriendelijke vroedvrouwen.
    Kan me wel voorstellen dat je wel wat dichter wil bevallen. Al super dat ze je hier zo goed hebben kunnen helpen.

2,5 is echt klein he, vind ik ook. Ik ben in september nog thuis, dan zal ze halve dagen gaan, maar vanaf oktober zijn het volle dagen. Ze heeft haar slaapje nog zo nodig, dus ik hoop dat ze het een beetje goed gaat doen. De school zelf vindt ze zeker plezant, maar een volle dag zal een uitdaging zijn.

Hier kan ik mij nu ook niet met het potje bezighouden, de buik protesteert teveel. En er moet nog zoveeeel gebeuren om alles opnieuw wat babyproof maken, ik mag er niet aan denken. Omdat ik zo weinig heb kunnen doen, is het hier een halve dump :) het is wel wat frustrerend, maar niets aan te doen.

Van waar komt je zoontje, als ik dat mag vragen? En lukt het al een beetje vandaag? Niet te veel harde buiken? wel leuk dat je de verloskundigen nog mag bellen, is inderdaad lief. nog succes he vandaag, we zijn al in de middag :)

19. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    en nu zie ik juist dat je zoontje uit China komt :) Sorry, had je onderschrift wat beter moetenb lezen. Sorry....

20. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    hey Uloldaatje, hoe gaat het er nog mee? Voel je je al wat beter? Zie dat je de 26 weken bent gepasseerd, is ook weer een grote stap he!!

Deel Deze Pagina