Hallo, Ons zoontje is inmiddels ruim 4 maanden en we willen hem graag uit de Pacco omdat hij er qua lengte niet meer goed in past. Ook kan hij elk moment doorrollen want hij ligt al regelmatig op zijn zij. Nu heb ik een isi mini slaapzak met lange mouwen gekocht, maar mijn vraag; hoe kan ik de overgang het beste laten verlopen? Is het bijvoorbeeld een goed/slecht idee om de mouwen eerst nog aan de zak vast te spelden met een veiligheidsspeld? Of meteen maar 'los' in de slaapzak in bed? En wel een lakentje om in te stoppen of is dat te warm? De slaapzak is van badstof met voering. Wie o wie heeft ervaring of tips, we vinden dit namelijk erg spannend omdat hij nu zo goed slaapt in zijn Pacco! xxx
Hoi, Ik vind het moeilijk om je te adviseren, ik kan alleen aangeven hoe wij de overgang hebben gedaan. Senna sliep ook ruim vier maanden in de pacco, zonder was het slapen een ramp. Omdat ook zij zichzelf ging omrollen heb ik haar in de slaapzak gedaan waarvan ik dus wel de armpjes voor een klein stukje aan het lijfje had vastgenaaid. Net ver genoeg zodat ze nog wel op haar knuistjes kan sabbelen maar niet met haar handen in haar gezicht kan maaien. Ik ben daarmee begonnen tijdens haar avondslaap omdat ze de nacht altijd het meest vast slaapt. Het werkt hier perfect. Senna slaapt nu drie weken in de slaapzak en als ik van de week de combisleeper krijg dan ga ik proberen om haar zonder vastgenaaide armpjes te laten slapen. Succes Anna
Wij zijn 2 weken geleden gestopt met de Pacco. Gewoon cold turkey. Hij ligt nu in een slaapzak van puckababy met lange mouwen (geeft nog wat geborgenheid). Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste dagen/nachten rampzalig waren. Heb er ook nog een topic over geopend. Maar nu gaat het echt super (afkloppen!). Hij slaapt zelfs veel beter in dan destijds in de pacco. Met een lach leg ik hem in bed en binnen no time in hij vertrokken. Ik dacht dus echt dat het nooit goed zou komen, maar na een dag of vier ging hij zomaar in ene slapen. Ik doen soms nog wel z'n armpjes strak onder een lakentje, maar die heeft hij eigenlijk zo weer losgewurmd. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij overdag nu wel wat korter slaapt dan in de pacco. Maar hij is verder heel vrolijk, dus dan maakt het me niet echt uit. Heel veel succes verder! Ik hoop dar het goed verloopt bij jullie. En mocht het niet meteen goed gaan. Ik weet precies hoe je je voelt en uiteindelijk komt het echt goed!
Wij hebben de pacco in een weekje tijd afgebouwd. Aangezien ze bij ons op het KDV niet willen inbakeren moest ze daar los of in een slaapzakje slapen. Wel stoppen ze haar daar stevig in met een lakentje. Dus sinds ze op het KDV zat zijn we haar thuis overdag ook niet meer gaan inbakeren en alleen nog maar 's nachts. Een weekje later kreeg ze haar prikjes en zijn we er 's nachts ook mee gestopt. Ze slaapt nu al haar slaapjes in een slaapzak zonder mouwen maar met een lange mouw romper of truitje, lekker strak ingestopt onder een dekentje. En gelukkig gaat dit hartstikke goed. Je kan ook de Puckababy proberen. Dit is een bakerslaapzakje waarvan je de armgaten kan dichtritsen. Wij hebben dat ook geprobeerd maar bij ons 'snapte' ze niet dat ze haar armen los had maar niet uit de zak kon krijgen dus dat veroorzaakte alleen maar onrust bij ons. Ik zou de armen niet vastspelden want als ie dan omrolt kan ie nog geen kant op. Maar begin met 'los' lekker in gestopt slapen bij zijn beste slaapje en bouw het verder uit zodat ie binnenkort lekker alle slaapjes in zijn slaapzakje kan slapen. Succes.
Je moet een methode vinden die je het meest geschikt vind bij jouw kindje! Hier zijn we ook van de 1 op de andere dag gestopt, maar dit was omdat hij met 3,5 maand omdraaide van rug naar buik en het dus veel te gevaarlijk was. Dus voor zijn eigen bestwil meteen gestopt. Na 1 dag en 1 nacht flink huilen, sliep hij de dag erna gewoon alsof het nooit anders geweest was! Succes!
We zijn hier na de 4 maanden enting in een keer gestopt. Gewoon een slaapzakje aan ( zonder mouwen). Dit ging vanaf eerste moment super. Luc was er dus echt aan toe. Hij heeft geen moment gehuild omdat hij niet ingebakert was. Hij was nu op een leeftijd dat hij zijn armen onder controle had en zich dus niet meer wakker maaide.
Hoi Anna, Wat een goed idee van dat dichtnaaien! Ik zocht naar een zeg maar tussenoplossing dat hij zijn armpjes dus wel los heeft maar niet genoeg om zich wakker te kunnen maaien. Ik weet dat het misschien beter is om in een keer te stoppen, maar ik ken mijn zoontje en dat wordt wie het langst volhoud - hij dus. Ik ben bang dat ik dan maar weer ga inbakeren als hij blijft huilen. Maar ja, zeker weet ik het pas als ik het probeer. Welke soort/stof slaapzak had jij eerst dichtgenaaid Anna en had je er ook een deken/laken overheen? Bedankt iedereen!
Als hij echt zo gaat huilen kan het ook zijn dat hij er gewoon nog niet klaar voor is. Zolang hij nog niet draait hoef je nog niet perse te stoppen he.
Hoi, Ik had een slaapzakje bij de c&a vandaan, een vrij dikke die veel stevigheid bied aan haar lijf en armen. Sinds een aantal dagen gebruik ik de combisleeper (kleinste) en deze is ook goed stevig zodat ze minder makkelijk kan maaien met haar armpjes. Voordeel van de combisleeper is dat deze dik is voor de winter zodat ze warm blijft. Senna is namelijk een woelertje. Als je haar slaapzak van onderen niet goed genoeg onder matras schuift, ligt ze in no time bovenin haar bed. Van de kou werd ze dan vaak wakker en daar werden bij beiden niet vrolijk van. Ik denk dat het weinig uitmaakt welk merk slaapzak je gebruikt, mits het er maar eentje is die genoeg stevigheid bied. De armpjes had ik op een kwart van armlengte (van haar schouder af gemeten dan) aan haar lijfje vastgenaaid. Nu met de combisleeper ligt ze zonder deels vastgenaaide armpjes en het gaat prima. Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes en succes Anna