wie wil er even met me mee denken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    ons zoontje slaapt sinds 1,5 maand slecht in 's avonds. hij is woensdag 37 weken (8 maanden en 1 week). we zijn dan 1 tot 2 uur met hem bezig voor hij slaapt. eerst dachten we nog tandjes.. maar daarvoor vind ik het nu te lang duren.
    overdag slaapt hij heel goed.
    omdat ook rond deze leeftijd de verlatingangst begint en een kindje je kan gaan bespelen ben ik bang dat het zo iets is.
    we hebben al van alles geprobeert.
    om de 5 minuten gaan kijken en weer in stoppen. (wordt uiteindelijk krijsen)
    laten huilen 15- 20 minuten en dan gaan kijken en weer in stoppen.(wordt ook uiteindelijk krijsen)
    het enige wat echt werkt is hem eruit halen en met hem rond wandelen (in zijn kamer) dan wordt hij rustig en gaat dan rustig slapen.
    we hebben geprobeerd dit te doen voor hij gaat slapen maar dat werkt niet. en ik wil hem er ook niet aan laten wennen.
    ook denk ik dat zijn laatste slaapje te laat is en we misschien van 3 naar 2 slaapjes moeten.
    ons schema is nu: (alles is ongeveer)
    7.15 wakker
    7.30 melk 180 + 6 + 3 schepjes rijstenbloem + 1 boterham
    9.00 naar bed
    11.00 wakker
    11.15 fruithap
    11.30 wandelen
    12.30 1 boterham en melk 180 + 6
    13.00 naar bed
    14.30 wakker
    15.30 groente hap
    17.00 naar bed
    18.00 wakker
    18.30 in bad
    19.00 melk 180+6 + 3 schepjes rijstenbloem
    19.30 naar bed

wie wil er mee denken? verwennen we ons zoontje te veel en is hij daarom al zo lang achter elkaar 's avonds wakker of moeten we het schema aanpassen of misschien wel iets waar wij helemaal niet aan denken.

2. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    heb het net ook al tegen iemand gezegd maar misschien helpt een knuffelbeestje???
    Jill is dan wel nog jonger maar slaapt soms nog tussen 6 en 7 uur savonds en gaat dan om 20 uur weer heel makkelijk slapen dus of het aan het laatste slaapje ligt betwijfel ik hoor. en als je hem dan wakker houdt wordt het ws nog moeilijker om in slaap te komen?

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Ik heb hier hetzelfde schema en ook hetzelfde probleem :)

Als we bij hem komen om hem opnieuw in te stoppen is het trouwens wel direct keten. Het lijkt erop dat ie gewoon niet moe is en bij ons wil zijn.
    laatste slaapje weglaten heb ik geprobeerd maar helpt hier in ieder geval niets.

ik vermoed dat het een sprongetje is. Mijn kindje is 3 week ouder maar ook 3 week te vroeg geboren dus het zou heel goed kunnen.

4. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    hij heeft een knuffel en dat helpt ook wel iets..
    hij heeft altijd goed geslapen. nadat de 5de voeding er met 3,5 maand afging heeft hij van 19.30 tot 7.30 geslapen. heerlijk.
    maar nu dus niet meer. sinds dat hij rond de 7 maanden was

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    @ beagle78
    ja dat klinkt wel erg bekend. hij begint ook te lachen en lijkt niet moe.
    ik dacht ook een sprong maar hij duurt zo lang (37 weken sprong)en ik ben bang dat ik hem nu iets aan leer waar ik straks niet meer van af kom.
    wanneer is het bij jullie begonnen?
    laatste slaapje weg helpt dus niet? ook niet als je de rest op schuift?

onze zoon is 1 week te vroeg geboren.

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    ja ben ik ook bang voor...hier helpt het wel om echt alleen maar in te stoppen en een beetje streng te zeggen dat ie moet gaan slapen. Net of hij wel al doorheeft dat het nu menens is.

Het valt echter niet mee om serieus te blijven als je dat koppie dan ziet. bovendien is het op het moment zo warm dat ik me ook wel kan voorstellen dat ie niet kan slapen.

hier is het nu ongeveer een week aan de gang.

7. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    slaapt jullie zoontje overdag ook nog goed?

ik heb ook wel het idee dat hij snapt wat wel en niet mag. als hij ergens naar toe kruipt wat niet mag en we zeggen nee, dan draait hij heel mooi om en gaat ergens anders heen. in bed nog niet geprobeert. zal eens kijken of dat werkt.

ja en probeer maar eens serieus te blijven als ie zo guitig kijkt. maar het moet wel want hij heeft je zo door...

8. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik had het zelfde probleem.Mijn zoontje is toen van 3 naar 2 slaapjes gegaan en het probleem was over.
    Ons schema met 8 maanden.
    7:00 fles + boterham
    10:00 fruit
    10:30 slapen tot 12:00
    13:00 boterham
    14:30 slapen tot 16:00
    16:00 koekje
    17:30 groente + toetje
    19:00 fles en naar bed

Misschien heb je hier wat aan. Inmiddels is ons schema weer veranderd ;)

9. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Hoi,

Ik zou ook het slaapje van 17.00-18.00 niet meer doen.

Succes ermee.

Gr.

10. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Ons schema is trouwens:

7.30 boterham en 150+5
    8.30-10.00/10.30 slapen
    10.30 fruithapje
    12.00 boterham en 120+4
    12.30-15.00 slapen
    15.30 tussendoortje en wat drinken
    17.30/18.00 200 gram eten
    19.00 kleine fles 90 cc

Hier doet ons meisje van ruim 9 maanden het super goed op.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoi, wij hebben nooit gedoe met slapen en dit was ons schema met 8 maanden:

7:30 wakker
    8:00 ontbijt (pap 180ml/6 + bambix)
    10:00 naar bed
    11:00 uit bed, aankleden
    12:30 lunch: 1 boterham + fruit + thee
    13:00 naar bed
    15:00 uit bed
    15:30 tussendoortje (rijstwafel + water / sap)
    18:00 warm eten (200 gram) + zuiveltoetje (100ml)
    19:30 fles 180ml / 6 + rijstebloem
    20:00 naar bed

Mijn zoontje huilt nooit bij het naar bed gaan (soms als hij in een "vreemd" bedje moet slapen maar dan maximaal 5 minuten) We hebben een heel strakke routine vanaf dat hij 6 weken oud was.
    Met 6 maanden hebben we een week gehad waarin hij bedacht dat hij wel wakker kon worden 's nachts en dat we dan zouden komen. We zijn altijd gaan kijken of er iets was (luier etc) maar als er niets was dan hebben we hem een aai over de bol gegeven en zijn weer weg gegaan en hem soms dus wel laten huilen. Maximaal 10 minuten. Ik geloof dat we 2 x in die week extra terug moesten gaan omdat het langer duurde dan 10 minuten. Na die week was het over. Met 10 maanden heeft hij dit weer gedaan. Precies hetzelfde gedaan en nu slaapt hij gewoon weer alle nachten door van 20:00 tot minimaal 7:30

12. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Hier ook nooit problemen met het slapen gaan. Overdag en 's avonds niet. Vanaf de eerste week ook het dag en nacht ritme erin gebracht. 's avonds haar pyama aan enzo.

Ritme is zo belangrijk! Mijn schoonmoeder lacht erom maar wij hebben wel een super makkelijk meisje hierdoor!

13. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    wij hebben er ook echt een strak ritme in zitten.
    onze zoon heeft vanaf 5 weken de nachten doorgeslapen en met 3 maanden ook de avonden.
    nu gaat het even niet meer goed maar kan niet zo goed pijlen waar het aan ligt.
    met om de 5 of 10 minuten kijken blijft hij huilen en wordt het na 3/4 keer instoppen krijsen en badend in het zweet halen we hem er dan uiteindelijk uit. we lopen even met hem rond en dan gaat hij slapen.
    ik verlang zo terug naar de tijd dat mijn zoontje niet alleen overdag lachend naar bed ging maar ook 's avonds..
    iets doen we niet goed denk ik maar wat weet ik niet. ik vind het ook heel vreemd dat overdag het slapen absoluut geen probleem is. hij slaapt dan echt super goed. huilt niet en gaat echt blij naar bed. soms speelt hij dan nog even en valt dan heel tevreden in slaap.
    zo ging het 's avonds ook...
    ik merk wel dat hij nu ineens weer meer kan en onze zoon is echt een heel ondernemend mannetje en heeft er veel last van als hij te veel prikkels krijgt. daar letten we dus ook heel goed op.

fijn dat jullie kindjes zo goed blijven slapen..

ik probeer vandaag uit hoe het gaat als we van 3 naar 2 slaapjes gaan. ik zal het wel een paar dagen moeten proberen wil ik het verschil merken denk ik.

14. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

het kan ook de aankondiging zijn van een nieuw sprongetje
    die hebben ze namelijk met 8 en halve maand
    dus het kan goed zijn
    dat hij daarom weer slecht slaapt

15. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Ik denk dat van 3 naar 2 slaapjes het heel goed kan zijn.

Ons meisje gaat om 19.00 naar bed en dan is ze ook echt moe. Maar ook wakker vanaf ongeveer 15.00/15.30.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Heel erg herkenbaar. Hier hetzelfde. Uit bed halen en om 23.00 uur er weer in stoppen en dan gaat ze slapen. Maar papa en mama zijn niet gek!!
    Eerste keer dat we haar lieten huilen heeft ze 2 uur gekrijst!(wel steeds elke tien minuten er naar toe, aai over de bol, rustig maken, zeggen dat we er wel zijn en dan weer weg.) Zo gauw we het licht uit deden begon het gekrijs maar we hebben het wel doorgezet.
    De volgende dag was het ook meteen over en sliep ze goed in.
    Nu hebben we af en toe zo'n rare dag, afgelopen zondag bijvoorbeeld. De hele dag bij mijn zus geweest in het zwembad, bbq, enz. Dus 's avonds wat van slag. Dit vonden wij begrijpelijk en aangezien ze ook tandjes krijgt hebben we haar er uit gehaald. 23.00 uur er weer in en ze sliep.
    Maar dat hadden we dus beter niet kunnen doen. Gisteren was het weer raak. Krijsen, krijsen, krijsen. Zo erg dat toen ik bij haar ging kijken dat ze helemaal bruggetje in bed ging doen. Gillen met een paars hoofd. (dit was na ongeveer 20 minuten huilen) Heb haar er even uitgehaald, rustig gemaakt. Zodra ik haar weer in bed legde begon het gekrijs weer. Heb door het gekrijs heen een liedje voor haar gezongen, kreeg zelfs nog een kus. Ben toen weggegaan en toen was ze met tien minuten stil.
    Ik heb het idee dat het echt uitproberen is. Kijken hoe gek ik moet doen voordat papa en mama komen. Je zult er dus even doorheen moeten en ik weet ook niet hoe je er tegenover staat om kindjes te laten huilen, maar hier werkt het wel. (is mijn ervaring)

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie is ook 8 maanden en een week!

zijn schema is
    7uur wakker en krijgt dan meteen een flesje
    9uur fruit en dan naar bed tot een uur of 11

13u 2 boterhammen en dan weer naar bed. tot een uur of 3 - 4

rond 17u groentjes en toetje
    20u fles en dan naar bed.

best moeilijk om hem zolang wakker te houden soms. als ik merk dat hij echt moe is mag hij van mij wel slapen, anders word hij toch alleen maar vervelend... heb je ook niets aan...

bij mij slaapt jamie wel super

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Heb haar voor een half uur terug in bed gelegd, sliep meteen. Geen drama niks. O, ja, en voelde vlak daarvoor dat haar tandje er door is!

19. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    vandaag heb ik het schema om gegooid.
    vandaag ging het zo:
    7.30 wakker
    8.00 fles + boterham
    8.30 wandelen
    9.30 fruithapje +water
    10.15 naar bed
    11.50 wakker
    12.30 fles + boterham
    14.30 koek + water
    15.00 naar bed
    16.00 wakker
    16.30 groente hap + water
    18.00 in bad
    18.30 fles
    19.00 naar bed

hij sliep meteen om 19.00 maar na 1 uur wakker. goed gelegd. na 5 minuten weer goed gelegd, na 5 minuten krijsen even eruit wandelen in kamer ( 5 minuten) terug gelegd en hij sliep. dus nu al een record.
    hij had wel moeite om tot 10 uur wakker te zijn en ik denk dat hij in de middag ook langer wil slapen dus misschien toch nog iets schuiven. maar hij moet er ook nog even aan wennen denk ik. hij was nu iig moe genoeg om te slapen en ook te moe om lang te protesteren. van het eruit halen wil ik af maar weet nog niet hoe. ik loop met het eruit halen ook echt alleen maar rond in zijn kamertje en ga niet naar beneden of zo.

Deel Deze Pagina