Piemeltje wassen??!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalicious, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Beter is het om gewoon (even) helemaal geen zeep te gebruiken.
    Gewoon metvwarm water schoonmaken. Zeep verwijdert alles, dus ook de goede bacterieen....

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik zou hem gewoon 1 keer per dag in bad doen met of zonder zeep maak neit uit...
    wij dede de kleine altijd om de dag in bad... en en smorgens ff met een washandje ze kontje schoonmaken met ze piemeltje gewoon lauw water en daarna afdrogen en klaar... en natuurlijk ze gezichtje verders dede we hem altijd om de dag in bad of douche...

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Er staat toch s'morgens wassen en dat ze de kleine dan s' avonds in bad doet... Volgens mij lees je het verkeerd

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk ook dat je iets te vaak wast...
    Te vaak wassen (met zeep) haalt ook de goede bacteriën weg die nodig zijn tegen infecties ed.
    En als huidplooitjes vochtig blijven kan het ook wat gaan smetten en ruiken dus goed droog maken voor als je dat nog niet deed...

o, en waar ik nu ineens aan denk: is het zn piemeltje die je ruikt of de urine?? Misschien een urineweginfectie?? Kan ook behoorlijk vissig ruiken!

5. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ja klopt, maar als je goed leest dan zie je ook dat ik hem s'morgens alleen met water was dus niet 2x met zeep. Hij gaat dus alleen s'avonds in bad, zo bedoelde ik het. ;)

6. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    #26 Mamalicious, 17 mei 2012
    Laatst bewerkt: 17 mei 2012
    Nou ja doe eens normaal zeg.. Lees eens goed voordat je me gelijk begint af te snauwen.. :x Tsssss smetvrees...... ;)

7. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Dames bedankt voor de reacties. Ik ga het vanavond direct zonder zeep proberen!!
    Mag er dan wel gewoon badolie in bad elke dag? Hij heeft namelijk een erg droog huidje. Ik was hem dan verder met water ipv zeep en dan 3x in de week met zeep??

Kwam nog een vraag voorbij over zijn piemeltje of deze rood was, nou nee, deze lijkt niet ontstoken gelukkig.

Urine is het ook niet, dat heb ik al nagekeken (de luier zelf stinkt namelijk niet)

8. Hollowglade

Hollowglade Actief lid

23 feb 2010
    429
    0
    0
    NULL
    NULL
    zie het niet als afzeiken
    ik had dezelfde gedachte..

TE schoon is ook niet goed
    we gebruiken zoveel geurtjes(parfum/zeep/deo) omdat we ons eigen systeem kapot maken door het vele wassen van onszelf

mijn uk gaat 1 keer in de week in bad JUIST omdat hij een droge huid heeft
    sinds ik dat doe is zijn huidje extreem veel verbeterd en stinken doet hij niet
    enkel doe ik wel elke dag met lauw water zijn handjes en gezichtje ed savonds even helemaal wassen na het eten..

water droogt uit en olie ook juist omdat het niet lichaamseigen is

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Met een droog huidje zou ik hem hoogstens om de dag wassen, water en badderen droogt de huid alleen maar meer uit, want je wast het beschermend laagje dan van de huid. Mensen die zich vaak wassen, hebben daarom ook vaker schimmelinfecties enzo, dus ze bereiken meestal het tegenovergestelde ermee.
    Na het wassen kun je hem bijv. met een beetje amandelolie insmeren.

10. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Je geeft zelf aan dat je nogal van de hygiene bent, dus ik vind dit niet zo'n rare opmerking. Teveel hygiene is echt niet goed, het vergroot de kans op allergieen (stof-, etc.) en is slecht voor het huidje. Iedereen heeft zijn eigen geur, en die hoef je echt niet weg te poetsen en zeker bij je kind hoef je je daar toch niet voor te schamen! Er is niemand die zal denken bij het luier verschonen "Goh, het piemeltje van dat kindje ruikt niet zo lekker" Het lijkt mij vanzelfsprekend dat als je de hele dag in urine zit te broeien, dat ook niet lekker hoort te ruiken.
    D. wordt met een washandje met water gewassen op de plekken die het snelst vies worden, gaat 1-2x per week in bad met amandelbadolie en mijn kind stinkt niet en ziet er niet vies uit.
    Je doet met wassen meer kwaad dan goed.

11. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ik neem aan dat iedereen met zijn of haar baby hygienisch omgaat dat wil toch niet zeggen dat je gelijk smetvrees hebt? Ik stelde een gewone vraag en ze leest gewoon niet goed. Tuurlijk doe ik mijn kind niet 2x in bad, kom nou dat snap ik zelf ook wel dat dat niet kan en 2x wassen met zeep doe ik ook niet zoals je kan lezen, dus ik zal niet weten waarom ik smetvrees zal moeten hebben alleen omdat ik elke dag mijn kind in bad doe??
    Ik heb de vraag gesteld omdat ik dacht dat er misschien iets mis is (een ontsteking ofzo)
    Elke dag in bad, ik dacht dat dat normaal was aangezien ons dit verteld is door de kraamhulp, wij zijn ook maar beginners en weten het ook allemaal niet zo goed.. Om dan gelijk met smetvrees te gaan gooien vind ik niet leuk nee. :(

Maar we hopen dat het nu beter gaat worden... ;)

12. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Bij ons gaat mijn zoontje ook elke dag in bad hoor, weliswaar maar 1x per week met zeep. Ik vind dat heel normaal. Het hoort bij ons avondritueel. En er is niks mis met zijn huidje... Niet droog of vet, je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.

13. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Dat gaan wij nu ook proberen zonder zeep.. ;) Hoop dat het gaat helpen..

14. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.114
    1.823
    113
    Ik zou hem 1 week eens zonder zeep/badolie in bad doen.
    En als je hem wast ook water bij zijn piemeltje wassen en dan de rest van zijn lichaam met zeep (zeep droogt ook uit) of bad olie wassen.
    Dus even zijn piemeltje zo min mogelijk wassen met zeep/olie.
    En als het dan na een week niet weg is even de huis arts bellen.

Want zeep olie etc is helemaal niet goed voor je geslachtorganen ook niet bij vrouw als je elke dag daar met zeep wast ga je ook stinken (ooit eens gehoord op school).

15. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft ook aanleg voot een droog huidje en de tip van de kinderats was 2-3 keer per week in bad, niet meer, en in het bad een beetje badolie. Dat lost je vissige probleem niet op, maar zou dat een week of zo proberen, misschien merk je dat ook dat erdoor verbeterd.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    onze zoon kreeg op een gegeven moment ook droge plekjes waar ik niks van snapte.. Zelfs de HA snapte het niet zo goed.. Toen zei hij hoe vaak gaat hioj in bad, elke avond was dat. Dus hij zei doe het eens een paar keer keer minder.
    En nu gaat hij 2x in de week in bad (tenzij hij de hele dag buiten in de zandbak is geweest en dus echt vies is) Ik "was" zn gezicht elke ochtend en avond gewoon met een hydrofiel washandje zonder zeep en ook zn ahndjes. Zn billen doe ik wel met zeep als hij een poepbroek heeft (gebeurt nog weleens als vlak na het eten en hij gaat naar bed)

xxx

17. Koekjes

Koekjes Lid

1 feb 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ze zullen bevallen,
    ik vind zwitsal sinds ik zwanger werd zoooooo vies.
    Deze is heel neutraal van geur,
    maar ik zou vooral verschillende proberen
    (ik heb het topic nog niet verder gelezen, reageer alleen op de quote :D )

18. Jib

Jib Actief lid

15 jan 2011
    141
    0
    0
    Mijn zoontje doe ik ook elke avond in bad met zwitzal lavendel slaap zacht badschuim en soms met olie van weleda.
    Daarna lekker insmeren met bodylotion, sudocremé en lekker schoon in bedje. Hij heeft nog nooit rare of droge plekjes gehad en zijn piemeltje heeft ook nog nooit gestonken. Misschien bij baby's die een droog huidje hebben is elke dag badderen niet verstandig maar anders lijkt het mij niks raars hoor. Het hoort gewoon bij het avondritueel.

Als ik jou was zou ik gewoon even naar de huisarts gaan, lijkt mij dat een piemeltje niet mag stinken, zeker niet bij een baby die meerdere keren per dag schoongemaakt word.

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Idd te vakken wassen/in bad is helemaaaal niet goed
    En vooral bij kindjes met een droog huidje oid...
    Proeer hem eens om de dag in bad te doen en op de dagendat ie dan niet in bad gaat even met een washandje alleen kop en kont

20. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Milan gaat niet iedere dag in bad, juíst omdat hij een droge huid heeft.
    Kun je nog zoveel badolie gebruiken, maar te vaak in bad is niet helemaal goed.
    Zou hem om de dag in bad doen... En voorlopig even geen zeep gebruiken.
    Zeep om geslachtsdelen mee te wassen schijnt sowieso niet zo goed te zijn.
    Zoals al eerder gezegd door iemand in het topic, (teveel) zeep doodt ook de goede bacteriën.

Deel Deze Pagina