Piemeltje

Discussie in 'Verzorging' gestart door BoBam, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik vroeg me af wanneer je het velletje van het piemeltje naar achteren kan trekken en hoe je dat moet schoonmaken? :(

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    heb dit gevraagd aan het cb en die zei met een jaar of 4.dus eerder hoeft/kan het nog niet

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Je mag het voorhuidje inderdaad nog niet terughalen omdat het nog verkleefd is.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.450
    1.847
    113
    Milan is nu bijna 4, maar dat is nog lang niet terug te halen. Wel weer een stukje verder dan een half jaar geleden zeg maar..Kan wel tot 7 jaar duren heb ik weleens gehoord...Gewoon lekker in bad zetten je kleine vent en dan weekt z'n piemeltje vanzelf schoon.

5. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Inderdaad pas bij 4 en dan moet je het zo min of meer aanleren..ze leren zelf ook al doordat kleintjes regelmatig met hun piemeltje spelen en zo langzamerhand het voorhuidje al wat losmaken...en het schoonmaken gaat du ook op die manier en moeten ze dus eigenlijk zelf gaan doen op die leeftijd...althans spelender wijs..hoeft echt nog niet zo als volwassenen het doen...

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    ow my god ik voel me nu zo stom! ik heb namelijk al eens in het badje zijn velletje geprobeerd terug te trekken, uiteraard wel heel voorzichtig, maar ik wist niet dat dit niet mocht.
    Kan dit kwaad nu?

7. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    nee hoor kan geen kwaad, maar nu niet meer doen he ;)
    mijn vriend dacht dat het na een week al kon 8)

8. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    mijn zoontje (de viespeuk hihi) speelt in bad wel eens wat ermee en schuift dat velletje zelf wel naar achter , t zit ook gewoon los, niet verkleefd en is schoon
    vanaf dat hij dat deed (rond zijn 1 ste verjaardag) heb ik het ook wel eens voorzichtig schoongemaakt
    mij is nooit verteld dat dat niet mocht en het zat ook niet verkleefd of zo
    het is eigenlijk ook altijd wel schoon

9. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Mij is juist verteld dat het bij elk kindje anders is. Af en toe kijken en van het moment dat het naar achter kan, het dan schoonmaken.
    Bij ons is dit nu al, en wij wassen het nu al dagelijks. Nooit gehoord dat het eventueel niet zou mogen... :( Volgende keer bij Kind en Gezin (jullie CB) eens vragen dan.

10. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Inderdaad niet aankomen!

Mijn oudste zoon moest toen hij 4 maanden oud was een nieronderzoek.
    Daarbij moest er een catheter worden geplaatst.

Ook zijn voorhuidje zat zoals de meeste baby jongetjes verkleefd.
    De kinderarts heeft zo voorzichtig mogelijk zijn voorhuidje naar achter getrokken,omdat anders het catheter er niet in ging.

Desondanks heeft dat behoorlijke gevolgen gehad en is er veel litteken weefsel ontstaan.
    Mijn zoon moest hierdoor op 1 jarige leeftijd besneden worden.

Deel Deze Pagina