Ik vroeg me af wanneer je het velletje van het piemeltje naar achteren kan trekken en hoe je dat moet schoonmaken?
Milan is nu bijna 4, maar dat is nog lang niet terug te halen. Wel weer een stukje verder dan een half jaar geleden zeg maar..Kan wel tot 7 jaar duren heb ik weleens gehoord...Gewoon lekker in bad zetten je kleine vent en dan weekt z'n piemeltje vanzelf schoon.
Inderdaad pas bij 4 en dan moet je het zo min of meer aanleren..ze leren zelf ook al doordat kleintjes regelmatig met hun piemeltje spelen en zo langzamerhand het voorhuidje al wat losmaken...en het schoonmaken gaat du ook op die manier en moeten ze dus eigenlijk zelf gaan doen op die leeftijd...althans spelender wijs..hoeft echt nog niet zo als volwassenen het doen...
ow my god ik voel me nu zo stom! ik heb namelijk al eens in het badje zijn velletje geprobeerd terug te trekken, uiteraard wel heel voorzichtig, maar ik wist niet dat dit niet mocht. Kan dit kwaad nu?
mijn zoontje (de viespeuk hihi) speelt in bad wel eens wat ermee en schuift dat velletje zelf wel naar achter , t zit ook gewoon los, niet verkleefd en is schoon vanaf dat hij dat deed (rond zijn 1 ste verjaardag) heb ik het ook wel eens voorzichtig schoongemaakt mij is nooit verteld dat dat niet mocht en het zat ook niet verkleefd of zo het is eigenlijk ook altijd wel schoon
Mij is juist verteld dat het bij elk kindje anders is. Af en toe kijken en van het moment dat het naar achter kan, het dan schoonmaken. Bij ons is dit nu al, en wij wassen het nu al dagelijks. Nooit gehoord dat het eventueel niet zou mogen... Volgende keer bij Kind en Gezin (jullie CB) eens vragen dan.
Inderdaad niet aankomen! Mijn oudste zoon moest toen hij 4 maanden oud was een nieronderzoek. Daarbij moest er een catheter worden geplaatst. Ook zijn voorhuidje zat zoals de meeste baby jongetjes verkleefd. De kinderarts heeft zo voorzichtig mogelijk zijn voorhuidje naar achter getrokken,omdat anders het catheter er niet in ging. Desondanks heeft dat behoorlijke gevolgen gehad en is er veel litteken weefsel ontstaan. Mijn zoon moest hierdoor op 1 jarige leeftijd besneden worden.