Bijna 21 maanden en nog niet praten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 21 maanden, half september wordt hij 2.
    Het is een ondernemend mannetje die alles begrijpt. Maar, zoals de titel al zegt: hij praat nog niet. Hij benoemt ons niet bewust als papa en mama en andere woorden komen er gewoon niet uit. Hij kletst wel in zijn eigen taaltje en snapt alles dondersgoed. Als ik iets vraag, doet hij het meteen of pakt wat ik vraag.
    Ik praat op een normale manier tegen hem, ik benoem dingen, vraag aan hem wat iets is of hoe dat heet, maar hij reageert dan gewoon niet. Het lijkt wel alsof de interesse er niet is om te praten.

Moet ik me nu al zorgen maken of nog aankijken hoe het gaat lopen?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    alsof ik t verhaal van mn dochter lees!
    Zij begint nu pas veel te praten met nog heel veel eigen woorden. Ze wordt in aug 3

Volgens het cb hier moeten ze met 3 echt wel meer praten, dus je boef heeft nog een jaar.
    Ik heb mezelf geen zorgen gemaakt. Veel gestimuleerd, voorlezen, zingen en alles benoemen. Hielp allemaal niks, opeens begon het

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Fijn je reactie! Veel meer kun je er denk ik ook niet aan doen, maar toch vraag je je wel af hoe het komt, doe ik soms iets fout? En ik vind het vervelend dat ie me niet kan vertellen wat er is, maar dat komt wel, vroeg het me gewoon af!

Deel Deze Pagina