Bijna 4-jarige broekpoeper

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lajla, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aangezien het cb niet echt met handige tips komt stel ik mijn vraag hier.

Mijn zoontje wordt in juni 4. Hij is al meer dan een jaar zindelijk qua plassen, ook snachts. Poepen ging thuis eerst goed maar bij de gastouder niet. Ook bij opa en oma poept hij zijn onderbroek vol. Ook merkte ik dat hij thuis ook steeds vaker in zijn broek poept. Dit vond ik eerst niet erg omdat er nog zoveel maanden te gaan waren, maar sinds 2017 is aangebroken merk ik dat het nu écht moet gebeuren;)

Ik heb alles geprobeerd, van wel boos worden tot geen emotie tonen en de poepjes op de wc aan te moedigen en vet blij te worden, tot hem er even in laten lopen en te benoemen hoe vies het is. Niks werkt:(

Ik zit zelf overdag op plusminus een uur rijden van de basis school waardoor ik niet even snel kan komen om hem te verschonen. Wie heeft er dé tip waardoor hij in anderhalve maand wel gewoon overal op de wc poept.

(Misschien ook handig om te vermelden dat zijn ene zus hetzelfde probleem had maar dan met plassen... heel groep 1 met een luier om gelopen die de ene dag droog bleef maar de andere dag vol zat. Mijn andere dochter was voor haar 2e verjaardag al zindelijk en heeft nooit een terugval gehad)

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hier bleek autisme de boosdoener. Merk je verder nog 'iets' aan hem? Stickers heb je al geprobeerd?

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier heeft de jongste dat ook, en dat terwijl hij volgende week echt nar de basischool gaat. hier zet ik em gewoon weer even om de haverklap op de wc. en benoem dat grote jongens naar de grote wc gaan. hier werkt dat want hij wil heeeeeel graag groot worden..

Misschien stickers plakken idd? of bij zoveel kruisjes een klein kadootje?
    Zelf zich om laten kleden zodat hij echt merkt hoe vies ht is?

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Laat je het hem zelf schoonmaken en zelf andere kleren pakken?

5. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zijn grote zus (die ook traag was) heeft wel ASS inderdaad, maar bij mijn ventje merk ik niks dat daarop zou kunnen wijzen.

Stickers heb ik geprobeerd, dat werkte niet helaas. En veel geld voor echte kadootjes heb ik niet

Ik laat hem zichzelf niet schoonmaken en ik pak schone kleten voor hem, misschien zit het hem daarin! Ik zal het eens proberen om hem het zelf op te laten knappen, misschien snapt hij het dan.. ik krijg de indruk dat hij zelf zijn poep ook echt niet vies vindt

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ok wel erfelijk belast dus. Kan het zijn dat hij de prikkels niet goed voelt? of juist teveel? Of dat hij zijn spel niet wil/kan onderbreken? Je zou borsteltherapie kunnen overwegen als niets meer helpt. Dit kan hem helpen meer contact te krijgen met zijn lichaam en zo de aandrang op tijd te herkennen. Sterkte, het is echt ontzettend frustrerend, maar zelden vanuit laksheid of gemak.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113

Echte cadeautjes hoeven niet veel te kosten. Onze uk is wat jonger maar blij met alles. Wij werken ook met beloning en de ene keer werkt het ook beter dan de andere keer. Bij ons is het juist andersom poepen gaat op de wc en plassen niet. Gelukkig hebben we nog een jaar.

Beloningen kunnen ook leuke doe dingen zijn bijvoorbeeld samen koekjes bakken, extra tv/tablet tijd, met zijn 2en wat lekkers uitzoeken in de winkel als een koekje snoepje voor iedereen, samen spelletje doen, mega tent maken iets wat je minder snel doet of hij veel plezier aan beleefd.

Of wanneer het goed gaat sticker plakken/kruisje zetten en mag hij een snoepje uit een potje.

Mocht je echte cadeautjes zoeken kun je voor weinig regelmatig wat vinden bij de action en Kruidvat.of 2dehands. Ben je voor 0.25/0.50 kwijt

Laatst hadden we een boekje van Nijntje gekocht bij de kringloop voor 0.25 cent en zag er uit als nieuw.

Deel Deze Pagina