Ik heb nu zo'n vier weken last van een piep in mijn oren. Ben 3 weken geleden naar een huisarts geweest en heb een spray mee gekregen die ik 2a3 weken moest gebruiken. Helaas is het niet afgenomen dus de volgende afspraak staat voor aankomende donderdag. Ik merk dat mijn omgeving het allemaal niet echt begrijpt wat het met me doet. het is ook niet altijd heel overheersend maar op sommige momenten is het een dof geluid en lijkt mijn oor ook dicht te zitten. Het steekt soms ook erg en op die momenten heb ik er dus meer last van. Ik ben er wel achter dat ik niet in de wind moet lopen of er water in moet laten komen dan wordt het erger. Is dit bij de mensen die er ook last van hebben ook? Ik hoop natuurlijk dat het een ontsteking is en dat het vanzelf weg gaat maar ik krijg steeds meer angst dat dit een blijven iets is en het misschien nog erger kan worden ook.. ik heb natuurlijk al op tinnitus gekeken maar op het hele begin was ik angstig dat het een tumor kon zijn.. ook omdat ik soms duizelig ben en wazig zie. (mijn vader heeft een tumor gehad). tis misschien een beetje warrig mijn verhaal maar ik hoop dat jullie daar doorheen kunnen lezen
Waarschijnlijk tinnitis.... Ik heb het ook. Gelukkig hoor ik mn piep alleen wanneer het muis stil is om mij heen en ik me er op concentreer. Toen ik het net kreeg was ik er flink depri van... Maar nu hoort het bij me. Gelukkig heb ik het niet zo erg, er zijn ook mensen die er helemaal aan onder door gaan en het geluid zo overheersend is. Ik hoop voor jou dat het nog over gaat... Bij mij kwam het zo ineens van de 1 op andere dag. Succes!
Hoe vaak heb je te maken met te hard geluid om je heen? Het kan ook een gehoorbeschadiging zijn. Daar merk je pas wat van...als het te laat is....ik hoop het niet voor je....
nee dat komt niet voor bij ons in de familie. Ik heb mijn moeder net even gebeld en bij mijn vader begonnen zo de klachten toen hij een tumor had. Maar daar gaan we niet vanuit! ze vertelde ook dat ik aan mijn rechteroor veel ontstekingen heb gehad en al iets minder hoorde met dat oor(helemaal nieuw voor mij) dus verklaard al een hele boel! Met deze info ga ik donderdag naar de huisarts toe.
Krijg je er ook extra last van als je in de wind loopt? die klachten lees ik namelijk niet bij tinnitus. Voor jou ook echt heel vervelend zeg..
Herkenbaar! Ik heb het sinds 6 september. Weet het nog precies omdat een vriendin toen jarig was. Ben de eerste weken goed in paniek geweest en heb ook spray van de huisarts gekregen. Hij hoopte dat het iets met de buis van Eustachius was. Maar helaas, de (neus)spray hielp niks. Inmiddels denk ik dat het door stress komt. Ben nl in oktober een week in Spanje geweest en toen was het weg. Op het moment dat ik weer terug kwam begon het weer. Het is bij mij ook alleen als het muisstil is. En vooral in bed. We hadden bijv geen tv op de slaapkamer en nu is er voor mij toch speciaal eentje geïnstalleerd. Omdat ik het liefste in slaap val met geluid. Inmiddels ben ik er wel een beetje aan gewend, maar ik werd de eerste weken helemaal gek van alles wat ik op google tegenkwam. Ik loop al een tijdje bij de osteopaat (eerst voor andere dingen) en nu richt hij zich volledig op het terugbrengen van de rust in mijn hoofd. Op zich is dat niet makkelijk, want we hebben in januari nog een pittig traject voor de boeg zoals je in mijn onderschrift kunt lezen, maar het helpt wel! Ik voel letterlijk de piep en de spanning wegtrekken als hij mijn hoofd aanraakt. Bij mij zit het trouwens in mijn linkeroor, rechts is er niks aan de hand. En ik hoor in dat "slechte" oor ook mijn hartslag. Heb je dat ook toevallig? Ik kan je helaas niet vertellen dat het bij mij over is, want dat is niet zo. Maar je kunt wel dingen doen om het te verminderen, zoals acupunctuur of osteopathie. En verder hoop ik dat het vanzelf verdwijnt als mijn stress verdwijnt. Sterkte meis! Liefs BB
Mijn zwager heeft het al 7 jaar. Is 7 jaar geleden onwel geworden op de fiets en toen was die piep daar en is nooit meer weggegaan. Hij heeft vanaf zijn tienerjaren als geluidstechnicus gewerkt maar heeft dit een aantal jaren moeten opgeven want dat ging niet meer. Hij heeft allerlei dure onderzoeken in het buitenland gedaan maar hebben geen baat gehad. Hij draagt in drukke ruimtes wel een soort apparaatje in zijn oren om geluiden te dempen want dan heeft die veel last. Hij heeft ermee leren leven maar blijft goede en slechte dagen houden. Ik hoop voor jou dat het vanzelf zal overgaan. Sterkte!
Ja dat heb ik ook.. En ik heb ook spasmes in mn oor als ik harde geluiden hoor of hoge piepgeluiden, alsbijvoorbeeld mn kinderen hard schreeuwen of gillen gaat er wat in mn oor trillen en soms doet dat zeer.. Heel vervelend maar het went wel!
Waarschijnlijk ligt de oorzaak bij je zwager dan in zijn baan als geluidstechnicus of niet? Je hoort dat veel vormen van tinnitus voorkomen bij mensen met banen waarbij geluid een hoofdrol speelt. Zoals de muziekwereld en de bouw. Heftig hoor!
Ik hoor geen hartslag in mijn oren. Blijft echt een Zoem/piep geluid en soms wordt het sterker. Jij dus ook nog maar kort last. Wel fijn om te weten dat het over gaat als de stress er minder is. Ik ga duimen dat 2015 jullie jaar gaat worden zodat je klachten verdwijnen.
Ik heb al 5 jaar last van hoge piepen in mijn oren, beide kanten. Ik weet dat ik het in het begin echt verschrikkelijk vond..gewoon het hele idee dat het nooit helemaal stil is. Maar het is wel wat minder geworden en ik ben er zo aan gewent dat het me absoluut niet meer stoort. Ik heb geen last van gezoom oid, wel soms dat het trilt als ik harde geluiden hoor. Ik ben er overigens nooit mee naar de dokter gegaan..dom eigenlijk
Even een update. Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en hij heeft een verwijzing voor de kno arts gegeven. Ik kan over 3 weken pas terecht maar probeer er toch nog een soort van spoedje van te maken. Afgelopen woensdag een 'aanval' gehad waarbij ik geen evenwicht meer had. Mijn hoofd viel opzij, kortom erg eng. Nu afwachten of er iets eerder een plekje is.
Het klinkt alsof er meer aan de hand is dan een 'gewone' piep/tinitus. Ik heb een piep in m'n oor als bijwerking van medicijnen (sinds mei 2012). Ik hoor hem alleen als het helemaal stil is, bijv. als ik op de wc zit, 's avonds thuis of in bed. Ik moet zeggen dat ik het eerste jaar vaak getwijfeld heb om met die medicijnen te stoppen, omdat ik gek werd van die piep, maar laatste jaar geen last meer van gehad! Ik zette net even de radio uit om te testen, en ja, dan hoor ik wel een piep als ik me daar op concentreer. Maar inmiddels kan ik hem blijkbaar negeren, net zoals wanneer je naast een treinrails woont je de treinen op een gegeven moment ook niet meer bewust hoort en dat geluid eruit filtert. Hopelijk kan de KNO arts iets voor je betekenen! Niet meteen van het ergste (tumor) uitgaan. Misschien zit er 'gewoon' vocht achter je oor o.i.d.? Sterkte!