As zondag is zl 5 weken oud en vanaf het begin is hij na zijn nachtvoeding erg onrustig. Zodra je hem teruglegt in bed begint hij na een minuut of 15 te piepen, kreunen en steunen. Dit duurt vaak tot de volgende voeding of in elk geval een lange tijd. Hij slaapt dan wel, maar iets zit hem duidelijk dwars.. Herkent iemand dit? Overdag doet hij het ook wel, maar niet zo erg. Van mijn eerste zoontje herken ik het helemaal niet. Hij had ook reflux. De ha verdenkt op verborgen reflux. Omdat hij overdag ook erg onrustig is geweest. Nu gebruiken we jbpm in de fles en hanteren de relfux leefregels. Overdag gaat het een stuk beter in elk geval. Nog wel regelmatig onrustig en huilen ma de fles, maar het echte krijsen gebeurt niet meer. We gebruiken nog geen medicatie, we wilde het eerst zo proberen. Zal dat kreunen en piepen van reflux af komen of misschien toch de darmen? Lastig vind ik het.. ook of we wel of niet met medicatie moeten starten.
Krampjes? Wij hebben Sab Simplex door de fles gedaan. Is geen echte medicatie, maar gewoon een middeltje dat er voor zorgt dat ze minder krampjes had. Werkte heel goed.
onvolgroeidheid van luchtpijp? Dat geeft ook piepen en steunen, gaat vanzelf over. Maar hier bleek t reflux te zijn. Je kan eens testen door je kindje na de voeding rechtop te dragen een halfuurtje en daarna pas weg te leggen?
JA herken ik. Hier ook verborgen reflux en blijkbaar vaak last van niet goed kunnen boeren of niet genoeg geboerd hebben.
Onze uk steunde, kreunde en piepte ook enorm, hij was tevroeg geboren (34.5) en hij had verborgen reflux.hij heeft uiteindelijk medicatie gehad omdat hij dag en nacht schreeuwde
Leg je hem misschien na de nachtvoeding gelijk terug in bed? Hier hield ik hem voor de reflux altijd een klein halfuurtje omhoog en ook in de nacht was dit nodig. Als ik hem te snel weer in z'n bedje legde bleef hij onrustig.
Ja we houden hem na elke voeding zeker 20 min of langer omhoog. Bedje staat ook schuin.. Snachts boert hij idd vaak wel wat minder omdat ie meteen weer slaapt. Maar ook als hij wel heeft geboert blijft hij onrustig. Het klinkt zo sneu.