Hey Hoi. Milan is morgen 6 weken oud en hij krijgt flesvoeding. Maar als hij drinkt, dan drinkt hij soms zo snel dat hij gewoon een piepende ademhaling heeft. Dan giert hij het uit zeg maar Maak me hier best wel zorgen om soms. Ook na het drinken als hij weer ligt heeft hij deze ademhaling soms nog. Iemand een idee wat dit kan zijn. Groetjes
Hou goed in de gaten of hij tijdens het drinken zelf niet stopt met ademen. Ik weet niet hoe ik dit het beste kan beschrijven, maar omdat ie zo snel drinkt kan ie misschien het ademen even vergeten. - HOE snel drinkt hij? Een baby kan het beste 20-25min over de fles doen. Lekker rustig en langzaam de melk laten stromen zodat hij de tijd heeft om te zuigen, slikken en ademen. - Hoe lang houd je hem rechtop na de voeding?
Nou als meneer echt de turbo aan heeft staan drinkt hij in een kleine 10 minuten zijn fles leeg. Hier zit 135 ml voeding in. Heb ook al meerdere flesjes geprobeerd. Dan gaat het een dagje goed en dan drinkt hij weer heel snel en met een piepende ademhaling. Na het drinken hou ik hem meestal een kwartier rechtop.
Hier heeft mijn zoontje dat ook tijdens en vlak na de voeding. En dat terwijl hij rustig drinkt en er niet veel moeite voor hoeft te doen (hard zuigen ofzo). Dat kan hij niet eens want dan is hij direct buiten adem. Heb geeeeen idee wat het is of hoe het komt, maar ik maak mij er stiekem wel een beetje ongerust over. Maar gelukkig blijft het bij dat 'gieren' en heeft hij geen momenten dat hij niet ademt ofzo tijdens de fles.
Nee gelukkig stopt Milan ook niet met ademhalen. Alleen giert hij ontzettend. Dus wat het is, heb geen idee.
Ik zou er een keer naar laten luisteren bij het CB (bij de volgende controle). Hoeft natuurlijk niks te zijn, maar het is ook niet 'zoals het hoort'.
Ik heb het voor twee weken geleden aangegeven. Ze heeft naar zijn longen en luchtwegen geluisterd en deze klinken schoon. De arts op het cb zei dat het overactieve ademhaling is. Zelf ben ik er nog niet helemaal gerust over.