Hoi, Ik heb echt een drama nacht achter de rug:x 6 keer ben ik eruit geweest voor mijn dochter. Zij is erg verkouden en hoest haarzelf wakker en is dan overstuur. Eigenlijk zijn de laatste 2 weken niet zo leuk geweest. Ze is gewoon erg onrustig, heeft 4 nachten gespuugd waardoor alles dan verschoond moet worden enz. enz. Ach ja...dit hoort erbij, het komt en gaat Maar nu mijn probleem/dilemma/ vraag...... Ik ben zwanger van de 2de en wil bv geven, toen Julia "klein" was kreeg ze om de 2 a 3 uur bv, ook 's nachts. Nu zie ik het al voor me....moet ik geen bv geven, dan moet ik mijn dochter troosten, bed verschonen, speen geven enz. Krijg ik nog wel slaap? Ik weet heus wel dat het niet altijd zo gaat maar hoe doen jullie dat met die "vervelende" nachten en dan nog moeten werken?
Doorbikkelen! Haha nee hoor, je komt op een gegeven moment gewoon in een soort kadans en daar ga je dan doorheen. En na een tijdje merk je dat het ritme weer verandert, en dan ga je weer een tijdje door, enzovoort. Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is maar het is wel te doen hoor. Succes!
Verstand op nul, liters cola, en doorzetten. Tja, zo ging (en gaat) dat hier. Soms denk ik wel eens dat ik het niet meer trek, maar dat is altijd maar een momentopname. O ja, wat betreft bv, dat is juist makkelijk. Het is bewezen dat je door de bv makkelijker inslaapt en minder 'diepe' slaap mist. Bovendien hoef je niet eerst een flesje klaar te maken. Mijn oudste kreeg kv en sliep pas door met 2,5 jaar. Mijn jongste krijgt bv en komt ook nog minimaal 1-2 keer per nacht voor een voeding, maar ben nu wel minder vermoeid als bij de oudste. Moet wel zeggen dat idd wanneer ze sommige nachten allebei aan het spoken zijn dat het dan idd gewoon een kwestie is van verstand op nul, doorgaan en 's avonds heel vroeg weer erin kruipen. Heb met manlief ook wel eens wisseldiensten gedraaid. Hij er vroeg in, ik uitslapen etc.
Hier doen ze het om en om. Als Ymke aan het spoken is 's nachts dan slaapt Emiel lekker door. Gebeurd de laatste weken weer vaak dat Ymke ons spookje is en pas 's morgens rond een uur of 4 na een fles melk heerlijk in slaap valt. Mocht Ymke echt een nachtje doorslapen dan is het vaak Emiel die een paar keer wakker wordt. Ach ... je went er op een gegeven moment aan. De automatische piloot doet de rest. Wat ik wel doe is 's avonds op tijd naar bed, vaak lig ik er om 20.30 uur al in. Kan dan eerst wat slapen voordat het spoken rond middennacht begint.
Wie weet valt het in de praktijk wel mee. Mijn zoontje kwam in het begin ook een aantal keer per nacht voor een voeding. Maar dochterlief vraagt vanaf dag 2 maar één keer per nacht een voeding en vaak pas na 4 uur. Dan valt het echt wel heel erg mee. Mijn zoontje spookt ook wel eens 's nachts maar dan gaat mijn vriend er over het algemeen uit. Hij gaat er in het weekend ook met ons zoontje uit zodat ik iets langer kan blijven liggen met ons dochtertje. De bv komt al op mij neer dus ik vind het niet zo gek dat hij er dan 's nachts uit gaat als ons zoontje een keer wakker wordt. Gelukkig is dat niet heeeeel vaak hoor. En je dochtertje is niet altijd ziek toch? Dus dat verschonen van het bed is alleen sporadisch, dat overleef je wel hoor
op zulke momenten zet ik een bed naast dat van mijn zoon. eheft op dit moment ook griep ( en ik ondertussen ook) we zijn nummer 3 en 4 ons gezin inmiddels ) en wordt elke 15/30 huilend wakker dus reken maar uit hoeveel keer dat is op een nacht. dan hoef ik alleen mijn arm maar uit te strekken om hem te troosten en als dat niet lukt schuif ik en beetje op om hem wat beter te kunnen troosten en schuif daarna weer terug. zo hoef ik niet steeds op te staan en onder mijn dekbed uit en scheelt bergen energie.
Hier nog niet voorgekomen dat ze beide kwamen. De oudste wordt gelukkig ook niet wakker als de jongste huilt. Het valt me nu mee terwijl ik er ook tegen op zag. Toen ik zwanger was van de tweede had ik echt een dubbel gevoel erover. Aan de ene kant wou ik hem zou graag vasthouden maar aan de andere kant dacht ik blijf nog maar een in me buik want dat is nog wel lekker rustig. Bij de eerste besef je het allemaal nog niet zo wat je te wachten staat en bij een tweede ben je je daar meer bewust van en denk je daarover ook echt na voordat je bevalt, tenminste zo ervaar ik het
Ja, dat zal vast wel eens heftig zijn. Maar ja, je weet ook niet hoe je oudste dan is en doet. Wie weet gaat het wel heel goed!
Is er een betrokken papa? Dan kan hij toch ook 'nachtdienst' draaien? M is het afgelopen jaar weer enorm aan het spoken snachts (de laatste weken slaapt T door en zij niet). Het eerste jaar had Jan M-dienst en ik T-dienst. Nu is degene die M naar bed heeft gebracht ook verantwoordelijk voor de nachtelijke troost Het is superzwaar, maar aan alles komt een eind ... Maar goed dat is echt mijn insteek, Jan heeft het wel zwaar, maar die is ook net begonnen met een nieuwe baan en is nu bezig met voorstellingen die veel energie kosten. Maar als je het samen doet dan is het aardig te doen. Als je het in je uppie moet doen én je hebt twee slechte slapers (wat helemaal niet zo hoeft te zijn) dan is het echt slopend, maar ook dat is een kwestie van gewenning en lang leve de koffie!
Overigens heb ik het wel meegemaakt dat ze allebei wakker werden (natuurlijk precies als Jan er niet was) ... ik legde dan kort aan M uit dat ik even haar broertje moest troosten/drinken geven en dat ik daarna weer bij haar zou komen zitten/troosten/rugkriebelen. Ik zette dan het muziekje van de babyfoon aan. Vaak sliep ze dan al als ik terugkwam. Een keer ook gehad dat ze begon te gillen (dan moet je wel even een paar keer tot 10 tellen). Ik heb haar toen even in ons bed gelegd. Daarna weer in haar eigen bed. En volgens mij heb ik ook 1x T laten huilen en eerst M getroost en ingestopt ... Dan is het dus echt even schipperen
Eens met salapio. Hier staan we er s nachts ook met zn tweeen voor. Toen ze klein waren deden we met zn tweeen de nachtvoedingen. Nu zijn bijv 2 zwaar verkouden, en als ze echt gaan spoken neem ik Diyana bij me in bed en gaat mn man naast Aldin slapen. Het is echt doorbikkelen. Wij hebben geregeld nachten met 3-4 uur slaap en gaan de volgende dag gewoon werken. Het went. En ik ben weer koffie gaan drinken (heb het jaren niet gedaan)