pasgeboren baby en jaloers hond?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bekendeonbekend, Nov 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bekendeonbekend

bekendeonbekend Actief lid

Apr 13, 2015
    288
    6
    18
    Female
    NULL
    hallo dames wij zijn 1 november bevallen van ons eerste wondertje een dochter <3 !

maar hier is mijn vraag :
    ik ga sindskort meer weg met de kleine en heb haar ook al kennis laten maken met de hondjes in de famillie zoals die van mijn moeder en mijn oma en dat ging allemaal goed (afkloppen) die van onszelf metteen bij thuiskomst na de bevalling maar nu komt het..

mijn schoonma heeft een chihuahua en die hond komt hier al niet meer over de vloer omdat die telkens mijn hondje (superlieve shihtzu waar je alles bij kan doen) aanvloog en dominant is als haar iets niet zinde of gewoon zomaar ..

ook als mijn oma met haar hondje hier in mijn huis was en ik die aanhaalde waar de chihuahua bij was vloog ze ook dat hondje aan en beet voor een kleine hond toch wel hard genoeg .. mijn idee is dat het een soms lieve maar vooral een jaloerse hond is maakt niet uit op welke plek dat beest is en mijn schoonouders zijn niet echt van het straffen die noemen het diertje bij de naam en dan niet doen.. en dan word het opgepakt en thats it.. zachte heelmeesters maken stinkende wonden zeg ik maar zo maar dan hebben jullie een beetje een idee..

ik ben tot nu toe nog niet bij hun thuis geweest en de chihuahua kennis laten maken met onze baby .. en eerlijk ben ik er best bang voor omdat het hondje alle aandacht gewend is en wie een baby word behandeld en jaloers is als alleen ik al een ander diertje aanhaal waar ze bij is dus laat staan als haar baasje (mijn schoonma) dat doet die heel verzot met haar kleinkind op schoot kan zitten, dan zie ik al hele scenario's in mijn hoofd dat de hond dan naast haar op de bank springt en zoiets heeft van uhm wat is dit en misschien naar de kleine gaat happen ook vooral omdat hun altijd zeggen och ze kan toch niks aanrichten waarop ik altijd antwoord ja tuurlijk en wat zou je doen als het een grote hond was geweest dan? ook zulk gedrag tolereren ?

ik heb er gewoon een raar gevoel bij.. ben ik te overbezorgd ? iemand hetzelfde meegemaakt of tips ?? bij voorbaat dank :)

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik snap dat je bezorgd bent, zoals je omschrijft klinkt het alsof de Chihuahua heel slecht is opgevoed en geen manieren heeft.

Chi's kunnen ontzettend lief zijn voor kinderen, maar deze klinkt als een verwend en niet z'n lief hondje.

Eerlijk gezegd zou ik mijn kindje liever niet in de buurt hebben van z'n hondje. Maar aan de andere kant, misschien doet de Chi wel heel erg lief tegen jullie kindje.

Moeilijke situatie, maar doe vooral wat je hart je ingeeft. :D

3. bekendeonbekend

bekendeonbekend Actief lid

Apr 13, 2015
    288
    6
    18
    Female
    NULL
    ja klopt verwend is vooral het goede woord haha , het diertje is hun gewoon echt te baas ook als ze haar op tillen omdat ze bevoorbeeld iets fout heeft gedaan (als ze al ingrijpen)gaat die hun in de handen lopen happen en piepen gewoon echt flink opstandig doen en gewoon heel slecht luisteren.. het diertje zit wel al op puppy cursus maar van wat ik zie werkt het voor geen moer want de ene keer corrigeren ze het hondje wel (wat voor hun manier corrigeren is) en als het hondje het dan zegmaar weer doet dan de ene keer zeggen ze niks ervan dus het is ook niet consequent..

denk gewoon dat een chi niet echt een diertje voor hun is geweest aangezien ze een heel sterk karakter en eigen willen kunnen hebben :p ..

vind het echt moeilijk ik ben al min of meer de b*tch geweest omdat ik na zoveel keren heb moeten aanzien hoe mijn hondje word aangevlogen of een ander waar amper tot niks gezegd van werd ik uiteindelijk uit mijn slof geschoten was en flink de waarheid heb gezegd over het gedrag van dat hondje in mijn huis en hun toen best beledigt weg zijn gegaan en hem gelukkig nooit meer mee hebben genomen. ze kunnen er ook niks over horen.. en wil gewoon niet weer die beledigde en moeilijke drama.. zucht :p

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Ik vertrouw geen enkele hond die hapt of bijt omdat hij even de aandacht niet krijgt. Maar ik heb het zowiezo al niet op kleine hondjes komt omdat ze meestal net als deze chi niet opgevoed worden en met alles weg komen. Ik zou heel voorzichtig zijn met mijn kindje in de buurt van zo een hond.
    De hond (ter grootte van een mini ponny) van mijn ouders is soms ook jaloers maar uit dat heel anders die komt overal bij liggen en probeert de aandacht te trekken met speels gedrag maar grommen of bijten zit er tot nu toe niet in.
    Ik zou zeggen doe het super voorzichtig. Ook een klein hondje kan schade aanrichten. Maar kan ook zijn dat het hondje wel lief is naar jullie kindje en alleen dit gedrag vertoont naar andere honden.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    19,001
    15,035
    113
    Chi of duitse herder, de ellende is net zo groot als ze niet opgevoed zijn. Geen haar op mn hoofd die een baby in een huis met een verwend nest als hond zet ongeacht de grootte. Ja als ze in de bench gezet worden maar anders echt niet.

Nescio, Lieke1989 and Oceanna like this.
  6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,820
    2,679
    113
    Ik zou je hond en baby ver uit de buurt van die verwende hond houden. Volg je gevoel en bescherm je baby. Op bezoek alleen als dat hondje in de bench zit, anders niet.

Uuz likes this.
  7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou m'n baby ver houden van zo'n hond.

Mijn grootouders hadden een Rottweiler die ook niet opgevoed was. Ik mocht absoluut niet bij die hond in de buurt komen, maar een keer stond de keukendeur open en daar ging ik als dreumes van 1,5... gelukkig was mijn moeder heel snel en kon ze haar been ertussen zetten maar anders had ik geen gezicht meer gehad..

Share This Page