Stevia tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nispie, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik drink graag een glaasje yogho, nu zag ik bij de ingrediënten dat ze daar tegenwoordig stevia in stoppen. Een vrij nieuwe zoetstof. Is dat gewoon veilig als je zwanger bent?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Stevia is juist beter dan al die andere zoetstoffen, voor zover ik heb begrepen.

3. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yogho? Is dat een soort yoki? En zo ja, waar koop je dat? Ik wil graag producten met stevia!!!

4. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Jat is gewoon yoki, van die yoghurtdrink. Gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Vraag me alleen af hoe gezond dat is als je zwanger bent. Is schijnbaar wel een natuurlijke zoetstof.

5. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, stevia is de eerste 'gezonde' zoetstof. andere zoetstoffen zijn erg kankerverwekkend enzo, dus daar zou ik me meer zorgen om maken! Ik heb zelf 2 stevia-plantjes. In amerika geloof ik, wordt het al een tijd gebruikt in de producten, maar in europa mocht het nog niet gelijk, ivm de.financiën van de fabrikanten. Heel belachelijk, want het was al helemaal bekend dat andere zoetstoffen schadelijk kunnen zijn voor de gezondheid en stevia niet. Ben dus blij dat het sinds kort ook in Nederland is doorgevoerd!
    Maar je kan het dus gewoon nemen, veeeeeel beter als alle andere zoetstoffen, die kunnen juist schadelijk zijn! Ook voor jou;)

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik dacht laatst weer gelezen te hebben dat het niet zo goed was als ze beweerden? Of was het nou juist dat het bij lange niet zo lekker was als suiker of zoetstoffen? Ik weet het niet meer.

Ik neem gewoon lekker suiker. Is ook natuurlijk en niet kankerverwekkend. :D

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Stevia heeft een bijsmaak, daarom mengen ze het vaak nog met suiker. Maar stevia wordt gemaakt van hongingskruid plant. Lijkt me niet schadelijk... Hoewel je 't maar nooit weet.

8. evelien055

evelien055 Niet meer actief

Stevia is wel goed in vloeibare vorm, hebben ze denk ik wel bij de reformwikel. Hierbij is niks toegevoegd. Maar in die potjes zit wel andere stoffen toegevoegd en heeft ook een E-nummer. Dus nog steeds slecht.

9. evelien055

evelien055 Niet meer actief

Dus alleen 100% stevia.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mja, hier laatst Lipton Ice Tea Green gedronken, dat is sinds kort ook met stevia maar dat wist ik niet; mijn dochter was 's avonds helemaal hyper. Geen idee of het door de stevia kwam natuurlijk, maar ik ben daardoor dus een beetje wantrouwig :)

11. Stevias

Stevias Nieuw lid

24 jul 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    En dat kan niet door de cafeïne in de ijsthee komen?

13. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Volgens mij is alleen Stevia uit de natuurvoedingswinkel de juiste.
    Bij de AH verkopen ze ook Stevia (staat op de verpakking) maar volgens mij is dat niet de 100% natuurlijke vorm. Een ding is zeker, tis beter als aspartaam ed want dat is echt troep.

14. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Bedankt allemaal, stevia is dus helemaal zo slecht nog niet!
    Ik word er overigens wel een beetje simpel van dat overal zo'n beetje zoetstoffen in zitten tegenwoordig. Drink geregeld ook Spa&fruit, las nu bij de ingredienten dat dat ook bomvol zit met cyclaamzuur en sacharine... maar de meningen over de schadelijkheid daarvan zijn ook nog erg uitlopend. Hoop dat mijn eerder gedronken glazen spa&fruit geen schade aangericht hebben in elk geval.. :x

15. Bri

Bri Niet meer actief

Arla heeft ook een yoghurtdrink die is gezoet met stevia. Zin heet die, volgens mij. Is nog biologisch ook, dus (naar mijn overtuiging) beter dan gewone yoghurtdrinks.

16. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Zit er niet in ;)
    (En ik drink moeiteloos zwarte thee met cafeine, daar reageert ze helemaal niet op.)

Maar 1x is natuurlijk geen bewijs, kan puur toeval zijn! Binnenkort nog maar eens testen...

Deel Deze Pagina