na eerste regeldag veel langer doorslapen

Discussion in 'Voeding' started by Jalea, Mar 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik geef de hele dag en nacht borstvoeding, op de laatste voeding na (de laatste voeding voor de nacht krijgt hij een flesje nutrilon hypoallergeen)
    de eerste 10 dagen om de 3 a 3,5 uur gevoed (wat de kraamverzorgster liever om de 2 a 2,5 uur had gezien, maar we kregen hem niet zo vaak aan het drinken), op dag 11 zijn eerste regeldag waar hij om de 1,5 a 2 uur gevoed wilde worden, en na die regeldag blijft hij opeens veel langer doorslapen. het klinkt natuurlijk geweldig, maar.. krijgt hij zo wel genoeg voeding? (inmiddels is hij wel gewoon goed wakker te krijgen e.d. en weer flink op krachten gekomen na de bevalling)
    hij wil nu regelmatig 4 a 5 uur doorslapen. we laten hem snachts op advies van de kraamverzorgster slapen tot hij zich meld, dus hij krijgt snachts soms wel 5 uur geen voeding, vooral na de fles slaapt hij 4,5 a 5 uur heel tevreden door.
    moeten we hem dan overdag na 3 uur wakker maken? we komen op deze manier lang niet altijd aan het minimum van 8 voedingen per dag, soms zijn het er maar 7

2. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    waarom verdeel je dan de dagelijkse hoeveelheid niet over 7 flesjes?

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    hij krijgt maar 1 fles, de rest borstvoeding

4. jada

jada Actief lid

Jan 30, 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ik wou dat mijn zoon zo goed sliep! Ik denk maar zo als ze honger hebben komen ze vanzelf.Ik zou gewoon zo door gaan.Als die goed groeit en hij ziet er tevreden uit.En bij het lactatiebureau voor bv zeggen ze ook gewoon voeden op verzoek.

5. robentes

robentes Actief lid

Oct 25, 2006
    109
    0
    16
    voeden op verzoek is goed hoor! En als hij inderdaad goed groeit, genoeg plasluiers heeft (geloof zo'n 5 a 6 per dag) is er niets aan de hand. Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte op 7 voedingen per dag gezeten. Tussen de 6 en 8 voedingen moet hij zitten, dus dat is ook prima!

6. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Je kan idd beter overdag om de drie uur aanhouden. Zo krijgen ze namelijk sneller het dag en nachtritme door, omdat hij zo namelijk 's nachts wel de kans krijgt om een langere ruk te maken met slapen.

groetjes Setje

Share This Page