Wat moet ik er toch mee aan nog meer voeding?

Discussion in 'Voeding' started by Fleur1, Mar 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik weet het niet meer hoor met Daan zijn voeding.
    We hebben al heel wat lopen tobben en we hebben uiteindelijk de voeding gevonden een kleine 4 weken geleden voeding voor hingerige baby's.
    Braaf begonnen met 120 cc maar dit was al snel te weinig dus hebben we 150 cc flessen. Maar nu is dit ook te weinig Daan komt alweer iedere 2 uur dus hebben we 180 cc geprobeert maar dit is ook gewoon te weinig lijkt wel en huilt hij al na 3,5 uur terwijl hij echt 4 uur op die flessen moet doen.
    Hij maakt 's avond en aan het begin van de nacht al een lange ruk.
    Op dit moment krijgt hij gewoon weer ieder 3 uur een fles van 150 cc met verdikking.
    En ziet zijn schema er ongeveer zo uit
    2.30 - 5.30 - 8.30 - 11.30 -14.30 - 18.30 en dan om 19.00 krijht hij altijd een fles om dan naar bed te gaan.
    In alle flessen zit verdikking.
    We hebben alles al geprobeert niet schudden maar roeren. Nutrix echt van alles.
    Maar voor dat hij zijn voldende voeding mag hebben lopen we met een brullend kind rond wat echt mega veel honger heeft.
    Spenen verandert enz enz. Maar niks mag baten.
    Ik wil Daan niet over voeden. Hij heeft maar 1 poep luier op een dag dus zijn voedingsstoffen heeft hij echt nodig. Plassen doet hij ook heel goed.

Daan is nu 59 cm lang weegt 6100 gram. Maar hij is pas 8 weken.

Wie heeft er nog een advies voor ons?

2. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    heeft hij nog veel zuig behoefte na de voeding?
    anders zou je een speen kunnen proberen na de voeding gelijk.

3. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Begrijp ik nou goed dat je om 18.30 uur en om 19.00 uur een fles geeft?

Lastig hoor zo'n hongerige beeb. Wat zegt het cb hierover?
    Kun je hem ook niet afleiden? Door te wandelen of in bad te doen o.i.d.?
    Hoe lang doet hij over een fles dan?

Misschien kun je fantomalt proberen (wel ff overleg met je cb).
    Bij ons zei het cb dat dit eventueel gegeven mag worden aan kindjes onder de 4 maand (omdat rijstebloem vanaf 4 maand is)

4. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik denk dat hij het gewoon nodig heeft, en zou het hem gewoon geven. Hij is ook wel erg groot al dus zo gek is het niet. Wie weet kun je hem nog wel iets meer geven. Ik weet niet of dat een goed advies is hoor, maar zo heb ik het bij Ilias ook gedaan, die vroeg ook steeds net wat meer dan wat eigenlijk mocht. Hij kwam wel altijd netjes om de 4 uur, dat wel.
    Er zit trouwens tussen 19.00 en 2.30 wel erg lang tussen, wat typisch dat hij dan niet eerder komt!
    Je hebt ook speciale voeding voor hongerige baby's die je vanaf de geboorte mag geven, bijv van nutrilon heet dit nutrilon forte. Maar dit kun je het beste even met het cb overleggen denk ik!

5. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ter vergelijking: Ilias is dan wel wat ouder maar hij is ongeveer 57 cm en weegt pas 5 kilo, en hij krijgt 5 flessen van 200 cc.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan krijgt al voeding voor hongerige baby's dus helaas is die optie al weg.

Daan hou absoluut niet van een speen in zijn mond die optie hebben we ook niet want hij spuugt hem gelijk uit want waarom op een speen sabbelen als er toch geen eten uitkomt.

Nu heb ik net weer een fles gegeven want zijn 2.30 fles komt alleen maar eerder ipv later.

De voeding van 18.30 word eigelijk door al die 10 min dat we hem toch maar eerder eten geven eerder gegeven zodat er tussen zijn 18.30 en 19.00 fles altijd wel 1,5 uur tot 2 uur tussen zitten.

We hebben al geprobeert Daan om 22.00 of 23.00 een fles te gegeven maar hij komt dan weer in zijn 3 uur ritme dus vandaar we ervoor kiezen om hem door te laten slapen.

Daan heeft geen extra of hoog zuig behoefte daar is het CB ook wel achter de wijkverpleegkundige is hier een keer een paar keer in de buurt geweest omdat zei dat ook dachten en ik zei van niet door te komen kijken als hij tegen zijn voeding aan kwam zagen zei ook al rij snel dat hij echt honger heeft.

Daan krijgt al nutrix door zijn eten wat ook niet baat heeft.

Hopelijk is hij snel 4 maanden dan kan hij aan de fruit. Maar hopelijk hebben jullie nog wel de goude tip.

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wat is fantomalt?

8. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    die van mij is ook hongerig, maar heb nu wel een vast schema omdat hij anders ook 's nachts 2 keer komt.
    Er kan soms wel een half uur tot een uur afwijking in zitten. Hij krijgt 5 flessen 180 cc met 3 schepjes friso comfort en 3 schepjes extra. De voeding van 23.00 heeft ook nog 4 theelepels nutrix.
    8 uur
    11.30
    15.00
    19.00
    23.00
    tussen 4 en 5 's nachts 100cc friso extra

ik word ondertussen echt gek van de nachtvoeding, kan er niet meer goed tegen dat hij nog steeds 's nachts honger heeft.

9. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0

Share This Page