Dit apparaat staat vlakbij een speeltuin en de woning vlakbij het toestel. Veel kinderen wisten niet dat het geluid afkomstig was van dat toestel.
Je kan die dingen ontwijken zie ik. Maar het staat naast een parkeer plaats en een voetpad. En hier lopen veel mensen langs waardoor het toestel zich zelf steeds inschakelt. Meer mensen vanmiddag gevraagd, iemand van 45 jaar kon dat ding ook nog horen. Hij zegt hiervan oorsuizen te van krijgen.
Wat maakt dat allemaal uit? Gewoon politie bellen, woningbouw bellen, en doorgeven wat er speelt. En anders dat ding eruit trekken, ik snap niet echt wat je wilt bereiken aangezien je niet echt bezig lijkt met een oplossing. Dat de piep blijft hangen is logisch, ik hoor zelf ook hoge tonen, maar neem als voorbeeld maar het naar buiten gaan als je aan het stappen bent in een kroeg met luide muziek, als je dan buiten bent piepen je oren ook nog.
Het is ook veilig, kind is niet gaan bloeden van de piep, maar van zijn nageltjes. Dat het een irritant geluid is is iets anders, dat is algemeen bekend, en kids horen dat geluid, en enkele volwassenen ook. Het is hetzelfde als dat geluid uit een muggen verjager, niet iedereen heeft er veel last van, maar als je het wel hoort kan het geen kwaad, is het enkel super irritant.
Nou ja het volume is 140 decibel staat in de beschrijving. Dat is zodanig hard dat je gehoor wel beschadigd wordt? En hoogfrequent geluid is voor het gehoor slechter dan lagere tonen.
Wat is nou preciez je vraag? En van wie is dat ding, van jou? Direct weghalen. Van de buren, gemeente? Confrontatie aangaan en zorgen dat dat ding weggehaald wordt. Ookal zou het volgens de omschrijving geen overlast mogen geven, dat doet het duidelijk wel!
Mijn schoonvader had zo'n kastje tegen nertsen (die kropen onder z'n auto en knaagden dan aan kabels), maar ik hoorde die toon heel duidelijk. Telkens die toon, dan even niks, dan weer de toon, dan weer niks; werd er helemaal gek van als we daar waren en geen enkele andere volwassene hoorde 't, onvoorstelbaar; voor mij was het echt niet te negereb. Kastje is nu gelukkig weg
Vraagjes: Kinderen krijgen oorpijn klachten. Hoe kan dat? En hoe kan het dat je het geluid blijft horen terwijl je allang niet meer op die plek bent? En hoe kan dat sommige kinderen er duizelig van worden? De klachten die kinderen ervaren zijn divers. Ook hoofdpijn. Het zijn veel meer kinderen die dit aangeven dus lijkt me dat er veel meer klachten over bekend moeten zijn.
Wat wil je nou? Je vraagt eerst of het schadelijk is want als dat zo was dan had het niet zomaar vrijgegeven toch? Ik zeg nee niet schadelijk, en dan zeg jij jawel dat is het wel. Wil je hier nu enkel klachten verzamelen? Je hebt een kastje in jouw omgeving staan, zeg je, en kinderen hebben daar last van. Dan ga je iets ondernemen lijkt mij, zeker als ik van andere hier lees dat het al langer duurt. Wat verwacht je nu? Niemand hier gaat in de auto springen om dat kastje we te halen dus zal je echt zelf actie moeten ondernemen.
Dat ging om een toestel tegen hangjongeren, dat geluid levert geen klachten op. Maar deze apparaten wel. Dit apparaat heeft zo'n grote invloed op kinderen. Ik geef om kinderen, vind het verschrikkelijk dat zulke dingen bestaan. En zeker dat een speelplaats zo wordt ontnomen. In de krant zag ik in het archief dat zulke dingen tot flinke ruzies doet lijden.
Dussss... wat wil je bereiken? Wil je even je gal spuwen, heb je vragen, zoek je medestanders? Het doel van je post is me niet duidelijk...
Het geeft me veel zorgen om kleine kinderen die hier veel klachten door ontwikkelen. Dus doel is mensen hiervoor te waarschuwen. En zoveel kinderen die klachten hebben, dan moeten er veel meer zijn. Medestanders? Ja dat lijkt me wel handig. Het zorgt voor heel veel onbegrip omdat ouders het geluid niet horen maar kinderen wel. Je ziet dan ouders lachend het begetaliseren. Verschrikkelijk voor kleine kinderen!
Dat is al gedaan. Dan krijg je het verhaal dat hij last heeft van kattenstront. Daar kan ik me inkomen. Maar ik vind dan niet dat je zulke zware instrumenten moet gaan inzetten. Overigens zie ik ook gewoon katten daar in die tuin lopen die niets van die Tuinwachter aantrekken. De Home Shopper waar hij dat ding gekocht heeft hem wijs gemaakt dat het toestel met ultrasoon geluid werkt en dat mensen dit absoluut niet kunnen horen zo werd hem verzekerd. Ik meende toch echt dat kinderen ook mensen zijn.....Dus zo simpel lijkt het niet te zijn zoals als al in de krant werd bericht het geeft burenruzies! Dit vanwege onbegrip en misleidende informatie dat deze dingen niet te horen zijn door mensen. Overigens valt dit gemakkelijk te testen dat iemand het wel of niet kan horen door dat ding aan of uit te zetten. Maar op een of andere manier willen ze die test dan niet doorstaan. Zie dat het zelfs op het forum wat uitpakt in ruzie? :x