Hallo dames, Vanochtend startte ik mijn laptop op, en toen zag ik direct al dat mijn achtergrond anders was. De 'standaard' achtergrond van Windows. Vervolgens kreeg ik de melding dat wij 80 dagen gratis Norton mochten proberen. Toen gingen alle alarmbellen al rinkelen Ben direct naar de afbeeldingen gegaan en die was leeg ( ik kreeg ondertussen een hartaanval ) en zo ook de documenten... OMG.... Ik heb meteen geprobeerd om een systeemherstel te starten, dit doet hij niet omdat er fouten op de schijf zijn? Vervolgens ben ik de schijf gaan doorzoeken op de bestanden, en die kon het ook niet vinden. Ondertussen heb ik *HALLEELLUJAAAH* de foto's en documenten gevonden. Maar het is zo raar, ze staan op een hele andere locatie. Het lijkt wel of de omgeving waar ik nu in werk, een andere gebruiker is. En nee, ik kan niet van gebruiker wisselen. Als ik naar de C schijf ga, dan ga ik naar gebruikers, daar zie ik 3 gebruikers staan: - Fam. van *achternaam* ( dit is onze 'oude' omgeving, mét al onze oude documenten. ) - Fam van * achternaam* PC_*achternaam* ( dit is de omgeving waarin ik nu zit.) - Gast Ik snap er geen hol van, ik kom niet op onze oude omgeving. Begrijp ook niet hoe dit kan. Ik zie wel dat er een Windows update is geweest. Heeft die dit gedaan? :x Wie o wie kan mij helpen? Ik wil onze oude omgeving weer terug, en dat ik gewoon bij de afbeeldingen en documenten kan. Hoop dat het verhaal wat duidelijk is. Is ook zo moeilijk om dit zo uit te leggen. Alvast heel erg bedankt!!
Er is idd een ander profile aangemaakt. Ik zou het "oude" profile extern copieren en de laptop herstarten. Er zijn idd deze week een aantal updates geweest. Ik denk niet dat je je spullen kwijt bent hoor als je herstart maar meestal als je in een nieuw profile start krijg je alle instellings vragen weer.
Extern bedoel ik op een externe harde schijf oid. En met een herstart zit je waarschijnlijk weer in je "oude" profiel. Die namen die je daarstraks opnoemde zijn namelijk profielen. In profielen staan al je documenten en al je instellingen. Je hebt er in dit geval dus 3. Het kan ook zijn dat je steeds in het "nieuwe" profiel opstart. Wat je dan zou kunnen doen is een account aanmaken herstarten en dan inloggen met het nieuwe account, dan de inhoud van je "oude" profiel over je "nieuwe" profiel heen kopieren. en dan inloggen met het "nieuwe". Dan heb je ook alles weer terug. Het nieuwe account kan je na de copieer actie weer weggooien. Maar die heb je nodig omdat je bestanden die in gebruik hebt niet kunt overschrijven, met de "oude" bestandjes. Dit soort dingen gebeuren wel eens je doet er weinig aan misschien kon er tijdens het inloggen een essentieel bestandje niet benaderd worden. Ik zou me niet te druk maken. Zeker als je een goede anti-virusscanner op je pc hebt staan. Heb je nog meer vragen hoor ik het wel Hoop dat dit minder warrig is. hihihi
Dat zou ik ook doen, eerst al je foto's en documenten copieeren naar een hardeschijf of op cd/dvd. Mijn man verklaart me af en toe voor gek, foto's moeten eerst de vaste pc en op de laptop voordat de camera leeggemaakt mag worden ! Maar als ik dan dit soort dingen lees ben ik zo blij dat ik dat doe.... Groetjes Monique
Nou ik heb alles op een harde schijf gezet. Ga nu het e.e.a. prutsen. En ik ga direct een fotoalbum weer maken, is een mooie reden om daar weer even mee bezig te gaan Bedankt dames!
Hier zet ik ook me fotos en videos op de laptop en op de externe harde schijf. Eens in de zoveel tijd brand ik ze op dvdtjes en dan gaat er 1 kopie in me kluis en de andere kopie leg ik bij me ouders neer. Stel dat er een keer brand uitbreekt en ik me eigen foto's niet kan redden dan liggen ze altijd nog daar Ik zou als ik jou was, idd de fotos/belangrijke documenten en alles wat je wilt bewaren veilig op een andere plek opslaan (extern) en dan je laptop formateren en windows er opnieuw opzetten. Alles updaten en dan weer gaan "inrichten"