Pieptoon in mn oor

Discussie in 'De lounge' gestart door iMoeder, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb eigenlijk al sinds het weekend een piep toon in mn oor/hoofd. Ik hoop steeds dat het vanzelf weer overgaat. Maar duurt nu dus al drie dagen. Overdag als ik bezig ben word het door omgevingsgeluid wel weg gedrukt. Maar net als nu als het s avonds stil is in huis dan hoor ik het goed.

Heeft iemand daar ervaring mee? Is dit nou tinnitus en kan dat ook weer overgaan? Ik word van Google een beetje hopeloos dus hoop op wat positievere verhalen hier. ;)

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Het kan over gaan.. het kan ook blijvend zijn.. uit ervaring weet ik dat het heel naar is.
    Wat mij helpt is rustig blijven ademen, echt even goed in en uitademen, ontspannen, schouders laag en kaak ontspannen. Bij mij komt het door stress en gespannen schouders en slecht ademen. Meestal als ik er even goed op let wordt het geluid meteen beter. Helaas zal het bij mij wel altijd aanwezig zijn, ik heb ook wat gehoorverlies aan dat oor. Maar ik hoor het alleen als ik er allert op ben, anders hoor ik hem niet.
    In ieder geval niet gaan klaren!!! Neusspray kan ook helpen als het door een verkoudheid komt.

3. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Wat bedoel je met klaren?

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Neus en mond dicht houden en dan gaan blazen.

Mocht je veel last houden zijn er ook diverse therapieën welke het wat minder kunnen maken.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Klaren is wat duikers doen om met luchtdruk om te gaan. Dan knijp je je neus/mond dichts en blaas je heel hard. Maar om eerlijk te zijn is dat wel lastig (vind ik). Misschien dat kauwgum ook kan helpen.

Van verkoudheid kan je dit ook makkelijk krijgen. De kans is groot dat het weer weg gaat.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ben op een dag wakker geworden met oorsuizen, zomaar uit het niets, de eerste periode was vreselijk, MAAR TRT therapie was echt mijn redding.

Ik heb nog steeds tinnitus, maar ik denk er NOOIT meer aan, het speelt gewoon niet meer voor mij, alleen in een stille wachtruimte zitten is nog een beetje een ding, maar dat wordt ook telkens beter, en als ik er niet aan denk hoor ik het ook niet dus dat is precies wat ik wil :)

Mocht het dus blijven, raad ik je aan TRT therapie te gaan doen als je er emotioneel last van ondervindt, Dennis Nandoe in Rotterdam. Was mij een paar reisjes waard ;)

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Het schijnt ook door stress te kunnen komen. Een spier vanuit je nek die strak staat. Hoe dat precies zit weet ik niet.. klok en klepel verhaal..

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja klopt ik had ook last van mn nek toen ik wakker werd en het suizen begon....

9. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Heb je nog andere klachten?

Kan ook samenhangen met een tekort zoals b12 bijvoorbeeld.

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Dat is erg vervelend ts! Heb het een tijdje geleden ook gehad voor een aantal dagen. Bij mij kwam het door te een lage weerstand (flinke griep) en een flinke portie stress...

Misschien heb idd een tekort aan vitaminen?

11. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb verder geen andere klachten. Ja hooikoorts/verkouden. Dus misschien dat het daarmee samenhangt. Ik heb een beetje met olie gedruppeld om evt oorsmeer wat los te maken. En dat heeft wel wat geholpen. Ik probeer verder maar gewoon om mijn aandacht op wat anders te vestigen.

Vit b12 tekort heb ik denk ik niet. Ik slik altijd een hooggedoseerd vit B complex omdat ik weinig vlees eet. Een jaar geleden is het wel een keer geprikt bij de huisarts. Maar toen was die keurig.

Verder slikte ik altijd al magnesium. Ik las op internet dat zink kan helpen dus dat gebruik ik nu ook.

12. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Kan je niet een verstopt oor hebben? even bij de doktersassistente laten controleren of je een prop in je oor hebt?

13. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nee een prop niet. Dat zou ik wel voelen.

14. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Er kunnen 3 oorzaken zijn, namelijk:
    1. Verkoudheid
    2. Stijve of vastzittende spieren in nek en/of schouders
    3. Gehoorbeschadiging

In geval van verkoudheid is het aan te raden om te stomen en eventueel neusspray te gebruiken. Helaas kan het zo'n 2 á 3 weken duren eer zoiets een beetje verbeterd, zeker als je naar de huidige rondgaande virussen kijkt.
    In geval van nek en schouders kan een manueel therapeut uitkomst bieden. Meestal duurt het afhankelijk van de frequentie van behandelingen ongeveer 4 behandelingen eer er vooruitgang in zit. Ik zelf heb hier ruim een half jaar last van gehad en na 6 behandeling begon het resultaat te geven. Echter was er het oorsuizen pas over na ongeveer 2 maanden (2 behandelingen per week)
    In geval van gehoorbeschadiging kan het permanent zijn, afhankelijk weer van de oorzaak en behandeling van de schade..

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.293
    10.263
    113
    Kan ook door verkoudheid komen. Mijn oren suizen ook dag en nacht en voor mijn gevoel lijk ik ook minder te horen. Hopelijk trekt het snel weg

16. Treez

Treez Niet meer actief

#16 Treez, 17 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2017
    Andere oorzaken zijn ook nog stress (overbelasting van de hersenen), oorontsteking, bloedarmoede en hart en vaatziektes, bijwerkingen van medicatie plus de grote onbekende. In sommige gevallen wordt er namelijk geen oorzaak gevonden.

Vermoedelijk is de oorzaak bij jou een combinatie van hooikoorts en verkoudheid. Beiden kunnen leiden tot een tijdelijk verminderd gehoor. Het gevolg hiervan is onderprikkeling van het 'gehoorgebied' in de hersenen en deze gaat zelf geluid produceren wat leidt tot oorsuizen. Dit gaat vanzelf over als je minder verkouden bent en/ of minder last van je verkoudheid hebt. In de praktijk zie ik echter ook wel mensen die zoveel stress ervaren van het oorsuizen, waardoor de stress weer leidt tot meer oorsuizen en daardoor raken ze in een negatieve spiraal.

Mocht het oorsuizen langere tijd aanhouden, is het wijs om naar de huisarts te gaan voor verder onderzoek. Als de huisarts geen oorzaak vindt, is een verwijzing naar een kno-arts een slimme stap.

17. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    mijn zoon heeft gehad bij een oorontsteking, hij zei steeds dat hij autos hoorden, en treinen.. Ben met hem naar de huisarts gegaan en hij bleek een oorontsteking te hebben. Na een paar weken was het over. Hopelijk heb jij ook zoiets en gaat het over. Ben je naar een concert geweest oid?

18. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    iMoeder, hoe gaat het nu met de pieptoon?

Ik had gehoopt dat het weg zou trekken maar het word steeds erger. Ik hoor het inmiddels over de tv heen, alsof ik continu tegen een snelstromende waterleiding zit met mijn hoofd. Om gek van te worden :S

Deel Deze Pagina