Hoi Vraagje; ik heb sinds paar dagen af en toe pieptoon in mijn oor. Het is niet continu, maar wel meerdere malen per dag. Ik ben niet verkouden/ziek. Dames met ervaring/tips? Groetjes Donja
Ja, helaas wel. Google eens op tinnitus. Bij mij duurde het eens 3 maanden lang en komt regelmatig weer terug, maar ik ben dan ook chronisch verkouden.
Nou nou, iemand die een paar dagen een pieptoon heeft zou ik niet gelijk bang maken met het woord "tinnitus" Islah. Stel dat het niet overgaat dan heeft ze nog tijd genoeg om zich daar druk over te maken Het kan van alles zijn: een verstopte buis van Eustachius, vocht achter je trommelvlies, dat je een avond in een te lawaaierige ruimte bent geweest. Je kunt even een homeopatische neusspray kopen (bijv zoutoplossing van dr. Vogel) en kijken of dat helpt als het niet overgaat.
ik heb die pieptoon regelmatig en bijna al mijn hele leven lang. niets ernstigs gewoon standaard verstopte buis van eustachius en veel troep in mijn oren. even goed laten schoonmaken en alles is weer goed. uitspuiten bij HA ofzo. neusspray kan ook al veel helpen. ik gebruik een neusspray zoutoplossing met menthol van de kruidvat bijna de hele herfst en winter door. succes ermee.
Ik heb dat bijna mijn hele leven al. Af en toe een piep of een zoem en dan hoor ik de rest om me heen even niet, maar is maar een paar seconden. Heb altijd al oorproblemen gehad, een nieuw trommelvlies gekregen toen ik 8 was en mijn buis van Eustachius werkt niet goed. Komt ook regelmatig vocht uit mijn oor. Als ik verkouden ben piept/kraakt mijn oor vaak als ik stop met praten of als ik slik. Mijn man kan dat ook horen. Betty, het kan wel degelijk tinnitus zijn maar tinnitus is niet altijd heel ernstig. Het is pas ernstig als je constant een piep hoort, maar dat hoeft dus niet altijd bij tinnitus. Ik heb het dus ook maar niet heel heftig en ook maar weinig last van.
Heb ik ook gehad maar ging gelukkig na een dag over! dus hoeft niks ergs te zijn Vervelend is het zeker!
De artsen houden meestal een periode van 6 weken aan. Je zou neusspray kunnen proberen en waarschijnlijk is het daarmee met een paar dagen weer over. Als het aan blijft houden zou je een bezoekje aan de arts kunnen brengen. Hier ruim een jaar pieptonen in mijn rechteroor, dan weer hard, dan weer heel hoog. Omdat geen dag hetzelfde is maakt het me helemaal gek. Probeer wat afleiding te zoeken en zet de tv wat harder. Zodra ik er zelf niet zo mee bezig ben valt het minder op. Sterkte ermee!
Hoeft niks ernstigs te zijn, als het nog maar zo kort duurt. Als het lang aan houd of steeds vaker/langer voor komt dan kun je altijd even naar je huisarts om er naar te laten kijken. Ik heb ook chronisch een piep in mn oor, maar door omgevingsgeluid hoor ik het voornamelijk s nachts. Tja, waarschijnlijk te veel naar concerten geweest zonder gehoorbescherming. Dan is het gewoon beschadigd en kun je dat helaas niet meer terug draaien. Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn, vooral omdat het bij jou zo spontaan optreed, denk ik (dat het vies is in je oor of te gespannen kaken enzo). Maar dat zal je huisarts je moeten kunnen vertellen.
Ik heb zelf ook tinnitus. Al meer dan 2 jaar inmiddels. Maar ik weet nog goed hoe gruwelijk bang ik in het begin werd door al dat gegoogle op het woord "tinnitus" Op internet staan geen verhalen zoals die van jou en mij. Dat het best oké kan zijn om het te hebben en er prima mee te leven valt. Daar staan alleen de meest ellendige gevallen. En er wordt ook vaak gerefereerd aan dat ene enge verhaal van die vrouw die euthanasie heeft laten plegen vanwege tinnitus. Nou geloof me; dat wil je niet lezen als je net voor het eerst een piep in je oor hebt. Ik zou om die reden dus zelf never nooit niet iemand aanraden om op tinnitus te googlen, begrijp je?
Als ik google op tinnitus kom ik op de tinnitus site en die is niet zo heftig . TS geeft ook al aan dat ze af en toe iets hoort en het dus niet zo heftig is. Uiteindelijk heet het toch ook tinnitus dus dat advies vind ik eigenlijk niet zo gek.