Piercing laten zetten tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jij82, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik had vroeger nogal veel piercings.
    Gezien wij vele jaren in de MMM hebben gezeten en wij van diverse partijen het advies hebben gekregen om een aantal piercings (dan vooral die in het kraakbeen van mijn oor) uit te doen, heb ik dat dan ook maar gedaan.
    Resultaat mag er wezen want ik ben nu dus wel zwanger :)

Ben in totaal van 8 naar 0 piercings gegaan.
    Ik mis die in mijn oor wel...

Iemand een idee of het verstandig is om die terug te laten piercen?
    Dus een tragus en een forward helix denk ik dat ze heten :)

Uiteraard gaat het hier niet om een navelpiercing oid., dat lijkt me helemaal niet zo verstandig...

Groetjes

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen/mogen?

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hoezo moest je die er uit halen dan?

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het zou kunnen dat je sneller een ontstekingsreactie krijgt, omdat je lichaam sneller iets als vreemd en "onwelkom" beschouwd tijdens je zwangerschap. Een ramp hoeft dat niet te zijn, maar meer ongemak kan het je wel geven. Als je iets opnieuw laat doorprikken denk ik dat de reactie wel veel minder erg zal zijn dan wanneer je een hele nieuwe piercing laat zetten. Misschien kun je het zelfs vragen bij de shop?

5. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad, wat ik wel gelezen heb is dat je lichaam anders gaat reageren door de hormonen en je dus meer kans hebt op ontstekingen en/of een slechte genezing.

Tjah... Weet niet meer de precieze uitleg maar toch van een osteopaat en een dokter de adviezen gekregen om die uit te halen...

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarom zou je een piercing eruit moeten halen om zwanger te worden...?

7. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Ivm infectiegevaar zijn tatoes afgeraden tijdens de zwangerschap. Zou dat zelf dus ook met piercings niet doen.

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik vind het niet verstandig, en heb ook begrepen dat veel salons het weigeren tijdens zwangerschap. Het risico op infectie is gewoon groter, en dat wil je er niet bij hebben.

Zie bijvoorbeeld: [​IMG]

9. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Nou ik zou het na je zwangerschap terug laten zetten, want ik heb ook nogal piercings en je heb best kans als je een keizersnede moet of iets, dat je ze er weer even uit moet halen. En dat is misschien niet zo fijn als net aan genezen is. Heb er ook een in me oor op aparte plek, nou daar ging tie los na paar maanden en ze moeste er terug indoen, nou heb dat vrouwtje toch van me afgeslagen, gevoelig dat kraakbeen zeg.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen. Die paar maandjes wachten is ook wel te doen toch? :)

11. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Een goede shop pierced niet tijdens de zwangerschap aangezien dit niet toegestaan is en risico's met zich mee brengt ... je zal dus moeten wachten helaas ...

12. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik persoonlijk zou wachten tot na je zwangerschap. Als je in het ziekenhuis wil/moet bevallen moeten de piercings makkelijk uit kunnen voor het geval je naar de OK moet. Het lijkt me dan niet fijn om ee nog redelijk verse piercing eruit te moeten halen, plus dan kan je hem na de zwangerschap weer opnieuw laten zetten.

Deel Deze Pagina