wateroverlast

Discussion in 'De lounge' started by Ingiemoppie, Oct 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hoi allemaal,

sinds geruime tijd hebben wij vreselijk last van water in het 'keldergedeelte' onder de trap (de trapkast).

Ergens komt er water naar binnen (na de hoosbuien van de laatste tijd extreem veel) en staat er een laag water in van wel 60 cm. De laatste paar keren stond daarmee dus ook onze watermeter (afleesapparaat voor het waterbedrijf) onder water. Nu hebben wij ontdekt dat er nogal wat corrosie en kleurveranderingen op de leidingen ontstaan, maar ook het zegel van het waterbedrijf wordt aangetast.

Mijn man pompt het water er wel iedere keer d.m.v een electrische pomp er uit, maar hij krijgt niet alles eruit, er blijft altijd een laagje staan. Een ideale broedplaats voor steekmuggen dus. Hier hebben wij ondertussen vreselijk last van. Daarnaast ruikt het vreselijk muf en die geur trekt onderhand door naar de gang en van daar langzaam richting het hele huis. De vochtige omgeving heeft dus nu ook alles aangetast wat wij in de trapkast bewaarden (winterschoenen van de kinderen, mijn eigen schoen, kortom alles wat daar van natuurlijke materialen ligt). Gelukkig bewaar ik geen levensmiddelen daar.

Wij hebben een formulier ingevuld, dat wij de watermeter graag verhoogd willen hebben (moet het waterbedrijf uitvoeren), zodat we de kelder met een laag beton kunnen dichtgooien. Niets gehoord, gisteren gebeld. De betreffende meneer is er niet en we worden vandaag teruggebeld. nog steeds niets gehoord. Wordt er moedeloos van.

Ik weet dat de administratieve molen nog wel even kan duren, maar ik wil graag
    A) van die muffe geur af
    B) de schimmels bestrijden.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan aanpakken?
    P.S. een geur- en vochtvreter helpt niet. Dat ding zit binnen 2 minuten helemaal vol.

Groetjes, een Ingie met wasknijper op dr neus.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vrees dat als een vochtvreter niet (meer) werkt, je op het moment erg weinig kan doen. Ik denk dat je moet wachten tot het waterbedrijf de meter heeft verhoogd en je het beton gestort hebt, en daarna met vochtvreters aan t werk. Lastig zeg!

3. sim

sim Niet meer actief

als die watermaatschappij weigert dan zou je eens kunnen informeren wat jouw rechten zijn en misschien je schade claimen, jullie willen graag verandering in de situatie brengen, maar zijn dus afhankelijk van hun...

denk dat ik druk zou uitoefenen bij die maatschappij...

succes!

4. Ingiemoppie

hey bedankt voor jullie advies.

Schreef ik net dat berichtje, belde hubbie. Watermaatschappij heeft gebeld en komt volgende week vrijdag de situatie opnemen. Aan de hand van de bevindingen wordt dan besloten hoe er verder gegaan wordt.

EINDELIJK: er komt schot in de zaak! (nog wel even anderhalve week volhouden).

Ben zaterdag jarig en verwacht veel bezoek. hihihi, begin dan maar in de gang met lekkere geurkaarsje aan te steken en zet minimaal 3 toiletblokken in de trapkast (hahahaha).... En als ik ook nog eens zelf een taart maak, hangt die geur weer in de kamer.. hhihihihi..

Gelukkig ik kan er weer een beetje om lachen. Maar ik hoop echt dat ze na volgende week het probleem snel kunnen verhelpen.

5. Niet meer actief

hoi ingemoppie

Ik hoop idd dat ze er snel iets aan kunnen doen, want afgezien van de muffe geur is het ook niet goed voor je als het vochtig is in huis.
    het enigste wat je nu kunt doen is goed ventileren. en idd de geurkaarsjes
    en toch proberen om zo veel mogelijk water er uit te krijgen.

veel succes de komende tijd ;)

hielkje

6. Ingiemoppie

thanks Hielkje.

Ik denk dat ik mijn regenlaarzen maar aantrek een mondkapje voordoe en vanavond nadat de pomp het meeste eruit heeft gehaald, de rest er met een emmertje uitschep. Is gelijk ook dat vieze zand weg, wat ook ergens vandaan komt.

Share This Page