Vliegen tijdens de zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door UmmAbderrahman, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UmmAbderrahman

UmmAbderrahman Bekend lid

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Hoi dames,

Ik ben van plan deze donderdag (20-12) naar me familie in Nederland te vliegen. Ik ben dan 9wk en 6 dagen. Alleen nu lees ik op het net zoveel verhalen. Ik raak een beetje bang. Mijn vlucht is vanuit de UK naar NL..Dus 50 min in totaal.

Ik wou met de bus gaan maar me man is het daar niet zo mee eens omdat ik alleen ga. Een busreis van 10 uur ong.

Kan vliegen gewoon? En zijn er dames die in het eerste trimester hebben gevlogen? Alles goed gegaan?

X Umm

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ja vliegen kan gewoon.
    ik met met 12 weken naar rhodos gegaan was bijna 4u vliegen dacht ik en met 14weken teruggekomen

had het nagevraagd in het ziekenhuis en het kon helemaal geen kwaad.

pas vanaf 32 of 36 weken mag je niet meer vliegen volgens mij

3. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ik zit dan weer aan die luchtdruk te denken..Maar dat kan dus geen kwaad. Aangezien me oren altijd zo erg dichtslaan en me neus. Ik dacht is dat dan wel goed voor de kleine haha

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

daar merkt je kleintje niks van :p

het enige vervelende is het plassen! als er een vreemde naast je zit en jij moet daarlangs om te gaan plassen bijvoorbeeld ;) en dat een paar keer :D maar je hoeft maar 50min dus dat zal niet zoveel problemen geven

5. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ja ik ga bij het online inchecken even kijken of ik een stoel aan het gangpad kan krijgen haha maakt het wat makkelijker LOL.

6. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik ben met 11 weken naar Bangkok gevlogen, prima te doen. Vraag idd een stoel aan het gangpad en neem zelf wat te snacken mee als je daar meer behoefte aan hebt dan normaal.

Goeie reis en veel plezier bij je familie!

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    vliegen kan gewoon! Mocht je echt twijfels hebben kun je ook contact opnemen met je VK met deze vraag..
    Zij zeggen waarschijnlijk gewoon 't zelfde!

8. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Je kunt gewoon vliegen hoor.
    Zie mijn banner... En ik ben 11 december nog vanaf de UK naar Nederland gevlogen :)
    En het gaat nog steeds goed.

Bij de meeste maatschappijen mag je vanaf de 36 weken niet meer vliegen of je moet een verklaring hebben van je arts dat het wel kan.

Tot die tijd kun je gewoon lekker vliegen!

9. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

ik kan me je angst heeeeeel goed voorstellen! heb t zelf aantal weken geleden gehad. we hadden vakantie gepland al voor ik zwanger was, en bij vertrek bleek ik 8wk te zijn!
    ik was zoooo bang dat ik paar dagen voor vertrek een gesprek heb gehad bij de vk.
    zij vertelde me dat het helemaal geen kwaad kan!! sterker nog..ik moest juist gaan! genieten van onze reis! ontspannen en gaan nu we nog met zn 2e zijn en ik zo fit ben!!!
    wij vlogen naar Amerika en zijn 15uur onderweg geweest! terug was ik 12wk! en heb ik 13uur gevlogen! en zie mn onderschrift ;)

wat ze wel zei: tijdens een vlucht en door je zwangerschap/hormonen kan je meer last van misselijkheid hebben.
    ook kan je iets meer last van je oren hebben (of juist minder)
    de " vlucht kwaaltjes" kunnen wat versterkt worden door de zwangerschap . maar dus ook de zwangerschapssymptomen door de vlucht.
    maar...het kan ABSOLUUT geen kwaad om te gaan!!!
    (nou moet ik wel zeggen..dat ik onze uk nog 3dagen voor vertrek heb gezien met kloppend hartje en dat de vk zooo tevreden was over alles deed me extra gerust stellen!)

wel had ze enkele goede tips:
    - bij onze vlucht moest ik regelmatig stukje door vliegtuig lopen ivm
    bloeddoorstroming naar mn benen.
    - wij kregen maaltijd aan boord en ik moest er rekening mee houden dat ik
    dit niet lekker zou vinden of zou vinden stinken dus:
    zelf voldoende hapjes mee (wat ik WEL graag at)
    plekje naast toilet en gangpad voor als ik misselijk zou worden.
    en misschien spugzakje binnen hand bereik!
    - zowiezo zou ik extra eten meenemen want ik had aan die paar hapjes aan boord absoluut niet genoeg!!
    - ook had ik veel dorst,..dus had flesje water mee!

nou is jouw vlucht vrij kort dus je zal hier niet veel last van hebben, en aan mn overige tips heb je al helemaal niets ;) hihi

ik wens je iig een hele goede reis en geniet ervan!!!!!!!

oooooh en niet bang zijn voor de body scan!! deze zijn in nederland en UK geschikt voor zwangere vrouwen!!!
    (gebeurd niet meer met straling!)

10. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Volgens mij verloskundige kan het gewoon. Ik ben naar Amerika gevlogen. Wat ze me wel meegaf als advies: voldoende drinken en bewegen.
    Ik werd misselijk van het eten en kreeg last van maagzuur. Neem dus rennie's mee en iets fris zoals kauwgum. Na een kauwgumpje kon ik mijn misselijkheid wat meer in bedwang houden.

11. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb die bodyscan geweigerd (vond het niet zo'n fijn idee, omdat er nog zo weinig over bekend is) en dat mocht. Als je het niet fijn lijkt kun je aangeven dat je zwanger bent, dan fouilleren ze je gewoon. De poortjes ben ik wel gewoon doorgelopen.

12. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Bedankt dames ! Zo te zien is dus alles oke :D Me VK zei al dat het gewoon mocht maar ik vraag altijd alles 20 x na haha.

Qua bodyscan heb ik die tot nu toe 1x gehad toen ik vloog van NL naar de UK. Toen was ik nog niet zwanger, maar ik weiger hem nu ook gewoon. Zal nog wel wat worden want ik ben Moslim en gesluierd..Hahaha.

Trouwens er werd mij verteld dat ik de KLM moet bellen om door te geven dat ik zwanger ben?

x

13. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik heb ze toen naar amerika ook geweigerd hor! helemaal omdat ze in amerika niet zo zijn als hier. en er werd niet moeilijk over gedaan. werd gefouilleerd. en daarbij vroegen ze of ik dat in aparte ruimte wou of niet. (kan me voorstellen dat jij daarvoor zou kiezen ivm je geloof/sluier)

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    #14 Raket78, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012
    Ïk vlieg met 21 weken van Canada naar Nederland, en met 22 weken weer terug. Vliegen is prima hoor, zolang je een redelijk ongecompliceerde zwangerschap hebt. Over straling hoef je je geen zorgen te maken; je loopt overal straling op, maar in de lucht is de hoeveelheid wat groter. Dat kan van belang zijn als je pilote of stewardess bent, vandaar dat er beperkingen zijn voor zwangere pilotes en stewardessen. Maar voor iemand die gewoon af en toe een keertje vliegt is er geen probleem hoor!

Bodyscanner ga ik zelf niet doen, maar dat is meer omdat men hier in Canada nog van die oudere ondingen heeft en omdat ik het een aantasting van mijn privacy vind.

15. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ja toen ik hem had ging ik door de bodyscan en ik werd gefouilleerd vond dat zo raar. Ik zei ook meteen dat dat zeker kwam door me sluier..Vrouw in kwestie schaamde zich en zei sorry maar dit werd me opgedragen. Heel raar...

Ik weiger hem nu ook, dan nemen ze me maar even mee naar achter. Geen probleem :D

16. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Ja me zwangerschap gaat gelukkig goed, bijna nooit misselijk enz. Dus hopen dat dat daarboven in de lucht ook goed blijft gaan haha.
    Goed om te weten dit.

Ja ik ga hem ook weigeren. Het zijn maar rare dingen ppff

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    met 12 weken naar tunesie gevlogen bij de 1e...

en met 24 weken naar griekenland gevlogen bij de 2e...niets mis gegaan hoor! Kan gewoon...zorgen dat je veel drinkt, goed bewegen..dus niet stil in je stoel blijven zitten...en probeer van te voren goed uitgerust te zijn!

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bodyscan geen ervaring mee.... Maar als je mag weigeren gewoon doen ivm je zwangerschap. Dan maar fouileren!

19. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Hoeft niet. Ja, als je voorbij de 36 weken bent, omdat ze je dan kunnen weigeren. Vanaf de 30 weken is het sowieso handig om een verklaring van je VK mee te nemen omdat je dan aan kunt tonen hoe lang je zwanger bent. Luchtvaartmaatschappijen mogen je namelijk weigeren als zij denken dat het niet veilig is. Of je nou wel of niet pas 30 weken bent. Sommigen hebben dan natuurlijk al een enorme toeter, anderen niet.

20. UmmAbderrahman

4 okt 2012
    944
    0
    0
    Oke goede tips. Dankjewel :D
    Ja ik ga hem dus ook weigeren als die er dit keer staat. Zoals je zegt dan maar fouilleren..

Deel Deze Pagina