Piercings

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 27 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Net als tattoos erg verslavend in mijn geval haha.

Hebben jullie piercings? Welke allemaal? En welke vonden jullie het meest pijnlijk?

Mijn oren zitten vol, ik zou alleen nog graag een daith willen.

Mijn conch piercing vond ik qua zetten het meest vervelend en met slapen nu na jaren nog steeds.

Ik krijg nu steeds reclame van een piercingstudio in Amsterdam waar je gelijk een mooi sieraad er in kan laten zetten. Heel verleidelijk, alleen starten hun prijzen bij 159,95. Heeft iemand enig idee of ze dit concept ook ergens anders hebben? Ik bestel de sieraden meestal online, omdat de meeste piercing shops, weinig tot geen leuke sieraden verkopen, maar daardoor doe ik ook vaak een miskoop qua maat bijvoorbeeld.. Hoe doen jullie dit?

Muis2009 vindt dit leuk.
  2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Beide oren 2 'normale' gaatjes en ik heb 1 helix piercing rechts. Ik wil er al heel lang nog 1 maar ik weet en niet waar en ik heb geen zin in de hersteltijd (helix raakte ontstoken aargh)

Ik bestel wel eens bij alloverpiercing en voor de maat kijk ik altijd wat ik de vorige keer besteld heb :D maar ik ben niet heel hip qua sieraden, ik heb nu gewoon zo'n clickring met balletje. Andere soorten raken snel geïrriteerd met slapen of sporten.

3. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    702
    387
    63
    Vrouw
    Ik heb een helix. Heeft lang geduurd voordat deze echt helemaal genezen was en het slapen vond ik echt een ding. Dat is voor mij de reden dat ik het daarbij heb gelaten, anders zou ik er zeker nog wel een paar in mijn oren willen plaatsen. Ik heb om die reden een earcuff i.p.v. conch, ook leuk :p

Fruity90 vindt dit leuk.
  4. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja die kraakbeenpiercings genezen echt vervelend langzaam. Op mijn rookpiercing kwam zelfs een bloedblaar:oops:. Daarom lijkt me het ergens wel ideaal als er gelijk een mooi sieraad in kan, dan heb je dat gekloot later ook niet meer.

5. ZsaZsa

ZsaZsa Fanatiek lid

10 mei 2019
    2.002
    1.834
    113
    Vrouw
    Hier ook aardig wat in mijn oren inclusief de daith en die was ook meteen mijn meest pijnlijke met zetten. Daarna eigenlijk niet omdat hij toch in je oor zit en daardoor “ beschermd” is.
    Genezen van die daith is ook bitch. Dan gaat het goed en dan is hij weer boos een tijdje. Schoonhouden en niet aankomen en ook niet op slapen. Ik slaap dus op een reiskussen

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    2 paar oorbellen.

Heb een neuspiercing gehad maar die is weg ondertussen.
    Nu nog een navelpiercing en tongpiercing.

Mijn neus was een te klein sieraad ingezet dus die groeide mijn neus in dezelfde avond. Heeft veel pijn gedaan maar na dat gefixt was geen pijn.

Tong heeft echt goed pijn gedaan! Paracetamol moeten slikken een week, pijn met praten.

Navel niks van gevoeld. Nooit. Niet met zetten of genezen.

Dus tong meeste pijn.

7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    3 paar oorbellen
    Een helix en een daith (beide rechts)

En voor de helix had ik een kussen met gat erin aangeschaft, dus slapen was geen probleem. En bij de daith dat kussen weer uit de kast gehaald. Maar de daith was nog sneller genezen, dus ook hier was slapen geen probleem.

Navelpiercing ook gehad, maar die heb ik laten etten toen ik 18 was. Eruit gehaald toen ik in verwachting van oudste dochter was, dus die is er alweer 20 jaar uit.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik heb een schuine lippiercing gehad, tong- en navelpiercing.
    Van allemaal geen last gehad, tong was alleen de zwelling irritant.
    Heb ze alle 3 allang niet meer in.

10 gaatjes in m'n oren, beneden elk 4 en links 2 bovenin.
    Ik kan niet meer slapen met de oorbellen in, dus heb meestal alleen de onderste oorbel in. De gaatjes zijn nog steeds wel open.

9. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik vind het zo mooi als mensen van een heel sterrenstelsel aan kleine glimmers in hun oren hebben. Zelf een rook gehad en een 2e en 3e oorgaatje verticaal boven elkaar maar ze bleven maar opspelen. Mn 2e en 3e oorgaatje heb ik na 1.5 jaar bloeden en ontsteken uitgehaald nadat mn oor zo dik was en er eentje had opgegeten. De rook heeft 4 jaar korstjes lopen vormen en pijn blijven doen dat ik er niet op kon slapen voor ik het opgaf. Het lijkt wel of piercings bij mij niet willen genezen :confused:

10. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    7 in mijn oren en een tepelpiercing.

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    In beide oren twee gewone onderin. Jarenlang een neuspiercing gehad, die groeide in 10 minuten al dicht toen hij per ongeluk uit ging in het zwembad… nu wil ik ‘m weer laten zetten!

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik heb 2 oorbelgaatjes en een helix. Ik zou wel een derde gaatje bij willen maar volgens mij schieten ze dat niet, maar piercen ze. Ik durf niet meer :p

Vroeger had ik een tongpiercing. Begrijp er niks van dat ik die zette, vind het erg ordinair. Ik was een jaar of 18 denk ik. Toen ik een keer geopereerd moest worden moest hij er uit en bleef hij er uit.

Luna86 vindt dit leuk.
  13. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Ik heb zowel rechts als links drie gaatjes onderin. En dan rechts een flat en links een tragus en een lage helix. Tragus vond ik pijnlijkst om te plaatsen, genezing ging bij alles snel en zonder gedoe. Ik wil rechts nog graag een conch erbij.

14. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Slapen vind ik wel een dingetje met die piercings/oorbellen in m'n oren. Ik doe ze nooit uit, maar slapen is soms wel irritant. Maar dat vind ik ook van m'n ringen (heb aan beide handen 3 vingers met ringen) en kettinkjes/armbandjes. Ik vind het teveel gedoe om alles elke dag uit te doen.

15. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Ik heb gewone oorbel gaatjes (1 links, 1 rechts). Draag graag oorbellen en heb inmiddels een mooie collectie:rolleyes: getwijfeld over zo'n piercing tegen migraine, maar vind de tijd voor genezing lang en hoor toch veel wisselende verhalen.

Voor de zwangerschap van onze dochter droeg ik ook een navelpiercing. Vaak reageerden mensen heel verbaasd: ik heb een vrij klassiek uiterlijk en een klassieke kledingstijl, dus ze verwachten dat niet. Had toen ook echt een top figuur, deed sport op internationaal competitief niveau. Maar meteen bij het zwanger worden uitgedaan en sinds dien mis ik 'm niet. Stond fantastisch van mijn 19e tot mijn 30e, maar vind het nu niet meer passen bij mijn leeftijd/figuur/vibe.

16. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Volgens mij mogen ze schieten zolang het geen kraakbeen is.

17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.801
    4.582
    113
    Links:
    4 gaatjes onder
    2 helix
    1 forward helix

Rechts:
    3 gaatjes onder
    1 helix
    1 rook
    1 tragus
    1 conch

Gehad;
    2 navelpiercings
    1 neuspiercing
    1 tongpiercing

Genoeg dus :)
    De daith staat nog op mn lijstje, die zal dan links komen.
    Gemakkelijkste piercing; de forward helix. Echt niks gevoeld met zetten en genezen...
    De rook vind ik de misselijkste, blijft aan het irriteren. Dan weer paar weken prima, dan weer een week last van.

Asil vindt dit leuk.
  18. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Zo'n kussen heb ik ook gekocht, maar vond het geen succes. Nu prop ik vaak 2 kussens op elkaar en dan lig ik alleen met de bovenkant van mijn hoofd op het bovenste kussen en dan liggen mijn oren ook vrij.

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb de faits piercing laten zetten omdat dat effect zou kunnen hebben op mijn clusterhoofdpijn. Uitgemeten met acupunctuurnaalden.

Ik vond het zetten echt even heel pijnlijk! Daarna vooral met slapen een maandje vervelend geweest, omdat dat ook mijn slaapkant is. Genezen gaat eigenlijk heel goed, maar hij blijft vaak nog wel wat gevoelig bij aanraking (als ik op mijn oor druk of heel soms met erop liggen)
    Hij zit er nu sinds oktober in. Helaas zonder enig effect op de clusterhoofdpijn. Dus twijfel soms om hem eruit te halen.

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    #20 brownielover, 27 aug 2023
    Laatst bewerkt: 27 aug 2023
    2 normale gaatjes
    Helix piercing
    Tragus piercing
    Neuspiercing (al heb ik die momenteel uit)
    Tongpiercing
    Lippiercing
    Tepelpiercing
    Christina piercing

Mijn tepelpiercing was by far het meest pijnlijk.
    Mijn tepel was zo stug dat die man hem er niet door kreeg, was halverwege. Ik zei; je gaat niet stoppen! Die man al z'n kracht gezet (geen grap, zag al z'n aderen) en toen zat ie. Mijn hemel ik dacht dat ik dood ging.

Heb hem nu een jaar of 16 en hij is regelmatig ontstoken. Maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt hem eruit te halen, daarvoor deed ie veel te veel pijn.:roflmao:

Soms twijfel ik wel eens om mijn lippiercing (en tong) eruit te halen. Ben bijna 32 en vind het misschien niet meer zo bij mijn leeftijd (en baan) passen. Maar anderzijds, het past wel bij wie ik ben.

Asil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina