Wat is de beste tijd om tepelpiercings te verwijderen als je na de bevalling borstvoeding wilt geven? Volgens mij groeien de gaatjes redelijk snel dicht.
Ik heb geen idee, maar mijn gevoel zegt zo snel mogelijk eruit halen zodat het mooi kan helen voordat je kindje geboren wordt. En je niet nog met wondjes zit wanneer je je kindje er aan legt.
De wondjes zijn waarschijnlijk al heel lang geheeld, tenzij je ze net hebt laten zetten. Door de groei van je borsten kunnen de gaatjes anders heel groot worden en kan de piercing ook ongemakkelijk gaan zitten. Ook kan door de veranderende stofwisseling het metaal gaan irriteren. Je kunt volgens mij van die speciale meerekkende kunststofstaafjes kopen om in je piercing te houden (net als bij navelpiercings). Hou er bij het voeden rekening mee dat je iets meer kans op lekkages hebt. Dat is trouwens al tijdens de zwangerschap zo.
ik heb wel eens kraamvrouwen ook met tepelpiercings, die ze gewoon blijven dragen en tijdens het voeden eruit halen. Dit kan gewoon hoor, het is alleen even een raar gezicht als je bijvoorbeeld gaat kolven, je hebt er gewoon 2 extra gaatjes bij
oke...thnx voor de antwoorden. M'n vriend wil graag dat ik ze eruit haal...maar ik vind het juist mooi staan...maar die speciale staafjes ga ik in ieder geval wel bestellen...voor m'n navel heb ik er al 1.
oke...thnx voor de antwoorden. M'n vriend wil graag dat ik ze eruit haal...maar ik vind het juist mooi staan...maar die speciale staafjes ga ik in ieder geval wel bestellen...voor m'n navel heb ik er al 1.