Een idiote vraag. Maar ik heb van vroeger een hele berg met poppenkleren en poppen. Daar kan onze dochter nu fijn mee gaan spelen. Maar; het is een koffer vol en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat nou het beste kan organiseren. Ik heb drie poppen en een babypop, maar misschien is dat al teveel? Moet ik al die kleertjes aanbieden of moet ik gewoon een paar dingen geven? Doe ik de hele bups in een grote bak/koffer wat dan ook? Ik heb dus werkelijk geen idee. We hebben zeker niet de wereld aan ruimte en ze heeft dus geen enorme kamer met veel speelruimte. Dus alles moet een beetje georiganiseerd worden. Dus mijn vraag is eigenlijk; hoeveel poppen geef ik om te spelen en hoeveel kleertjes. En wat is een leuk idee om die kleertjes op te bergen? Bedankt alvast!
ik heb er zelf altijd moeite mee om speelgoed e.d van de kids weg te gooien dus ik zou gewoon een grote opbergbak kopen en die kleertjes daarin doen. en als haar eigen kledingkastje niet te vol is zou ik wat kleertjes daarin op de onderste plank opvouwen ofzo
Ik zou eens kijken of je zo'n opbergpoefje kunt kopen. Ik heb er 2 en in 1 zit de treinbaan en in de andere alle stoffen groente en fruit. Willen ze ermee spelen, gooien ze het leeg en daarna is alles opgeruimd, en staat zo'n poefje nog leuk ook. Overigens is 1 pop en wat kleertjes wel voldoende, denk ik. Jitte heeft 2 poppen maar ze speelt eigenlij kmaar met 1 ervan. DIe andere ligt meestal in haar blootje in de hoek...
Ik denk dat het aan en uitkleden van poppen meer iets is voor kleuterleeftijd en dan is het nog lastig. Dus ik zou zelf 2 poppen met kleren aan uit de koffer laten met eventueel één extra setje kleding en gewoon kijken wat ze ermee doet. Er zijn ook echte poppenkledingkasten te koop, maar die zijn best duur en ook best klein. Hier zit het in een ikeabak die op M's kamer staat. Ze loopt bijna altijd wel met een van haar poppen (1 lappenpop, 1 zachte babypop, 1 harde babypop en ze heeft nog 2 poppen die standaard in hun bedje liggen ) maar kleedt ze niet tot nauwelijks om.
Wij hebben een speelbankje met klep die open kan waar alle poppenkleren inzitten. Is ook een oud bankje wat vroeger bij ons gestaan heeft, maar ideaal voor dit soort dingen! Lijkt een beetje op dit bankje van de Ikea.. Misschien zoiets een idee? Kan ze er evt. ook op zitten? HEMNES Bank met bergruimte - IKEA
Ik denk ook dat poppen aankleden nog wat vroeg is. Mijn dochter kan/doet het nog niet. Ze vind het wel leuk om kleertjes uit te trekken en dan vervolgens naar ons toe komen, dat ze aangekleed moeten worden Maar dat kan per kind natuurlijk verschillen, mijn dochter vind zichzelf aan en uitkleden ook meer noodzaak dan dat ze het leuk vindt. Ze heeft 2 wat grotere poppen en een kleintje, allemaal met 1 set kleding. Dus ik zou persoonlijk op deze leeftijd hooguit 1 extra setje kleren erbij doen. Qua hoeveelheid poppen, dat mogen er ook best meer zijn, als je ze toch al hebt. Mijn dochter vindt het erg leuk om poppen/knuffels uit te stallen, rollenspellen (allemaal op een stoel, bordje erbij etc). Opruimen, tja wat heb je verder aan opbergmogelijkheden? Heb je al opbergmeubel(s) en kun je dat uitbreiden? Anders gewoon bakken, bankje etc. Zo'n poppenkledingkast klinkt wel helemaal geweldig natuurlijk! Maar lijkt me idd echt pas iets voor over een (dik) jaar.
Bedankt allemaal! Aan- en uitkleden is hier wel erg actueel. Ik heb de spullen gisteren meegenomen uit ons andere huis vandaan (we huren nu een woning en de ander staat te koop.. ). Het is 160km reizen, dus ik dacht alles maar mee te nemen. Maar als ik de boel zo bekijk; ja het is wel erg veel Het lijkt mij ook wel een goed idee om Er maximaal twee uit te zoeken met ieder een extra setje kleding. Vandaag heeft ze die koffer vol wel drie keer leeg gemaakt en gedaan. En ja, dat was wel erg veel allemaal. Haha. Bedankt!
de pop van mijn dochter heeft een eigen kldingkast . babyborn heeft ze op de markt maar er is vast ook een eigen merk. 2 klepdeurtjes en een lade. hierin hangen alle kleertjes aan een hangertje, rompertjes etc los en in de la liggen de flesjes, sokjes en andere poppenspul. dan heeft ze onder in der eigen kledingkast (gebruiken het verder niet) de maxicosi, poppenbox, wippertje, buikdrager etc en nog een mooie plastic bak vol reserve en extra zoals dekbedjes en badcapjes
Hier heeft dochter van die plastic bakken met wieltjes die je onder je bed kunt schuiven. Kan ze ze zelf pakken als ze er mee wilt spelen
Ik liep hier ook tegenaan en ondanks er genoeg poppenkleren waren, gingen mij kasten leeg, wat de pop kon ook wel slaapzak aan en maillots van haar jongere zusje.. Ik heb dus gewoon via marktplaat een heeel gaaf en heel goedkoop een poppenkledingkastje kunnen kopen, en ze is er zo trots mee hier zijn ook 2 baby born poppen, en alletwee wil ze dr mee spelen. de kleertjes belanden in de kast wat ze niet nodig heeft, wel op een hoop maar goed.. die tijd om te leren dat t opgehangen moet worden komt later wel
Quincy heeft ook wel een aantal poppen en ook wat kleertjes. We hebben laatst een poppencomode gekocht op mp, daar zitten 2 deurtjes in en een stang aan die je kan gebruiken om de hangertjes aan te hangen. Ze vind het super, ook de hangertjes weer netjes opruimen vind ze leuk en speelt er best veel mee.