Emma en Daan populairste kindernamen in 2011

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Emma en Daan populairste kindernamen

De populairste namen voor jongens en meisjes in 2011 waren Daan en Emma. In 2010 waren dat Sem en Sophie. Dat heeft de Sociale Verzekeringsbank (SVB) bekendgemaakt.

(...)

Bij de tien populairste jongensnamen staat Daan op de eerste plaats, gevolgd door Sem, Milan, Levi, Luuk, Lucas, Jayden, Thomas, Stijn en Jesse.

Emma is favoriet bij de meisjesnamen. Daarna volgen Julia, Sophie, Lotte, Isa, Lisa, Saar, Lieke, Eva en Anna.

NOS Nieuws - Emma en Daan populairste kindernamen

SVB - Kinderbijslag - 120111_kindernamen

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Tja, is al aantal jaren hetzelfde lijsje. Vind het ontzettend saaie namen. Noem je je kind Emma of Daan, dan weet je zeker dat het een nummer krijgt, aangezien hij/zij met zeker 3 andere naamgenootjes in de klas zit.

4. Dana

Dana Niet meer actief

helemaal mee eens, ik hou ook totaal niet van "massa-namen".

5. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik vond "vroeger" ( lees 10 jaar geleden) Daan een hele mooie naam.
    Nu hij zo populair is, vind ik heel wat minder mooi.

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik vind dat best wel meevallen.

van al die namen in de zogenoemde top 10 , ken ik miss 3 kindjes die zo heten (en dan ook verschillende namen uit de top 10)

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind het leuke namen!! Ken weinig Sophie's en EMma's enzo juist!! Wel een hoop Lisa's

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.582
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik zie het bij mn dochter op school,als je daar Lisa of Tim roept zie je 20 kinderen omkijken :D

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Het zou mij echt niet uitmaken dat onze naam uit de top 10 zou komen...we kiezen gewoon wat wij leuk vinden.
    Ken trouwens zelf ook amper kids met namen uit de top 10.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hmmz mijn zoon zijn naam staat in de top 20 dat vind ik niet zo leuk haha
    en veel gegeven in 2011 603 x :| bah hahaha

en mijn naam is maar 1 keer gegeven in 2011 whahahahaha

11. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De naam van onze jongste is 60 keer "weggegeven" valt me nog best mee!
    Ook die van de oudste was in 2009 niet zo heeel erg vaak gebruikt.

Nee je moet uiteraard wel van een naam houden, maar ik wilde toch liever geen naam uit de top10 hebben. Inderdaad omwille van het "nummertje" wat er dan toch vaak aan wordt gehangen.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij Hoi kan ik me nog bedenken dat dat een Chinees (of ander Aziatische) kind is.

maar ik heb idd ook namen gelezen waarbij mn wenkbrauwen toch mn haargrens aanraakten :$ :D

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Altijd weer leuk om de hele aparte namen te zien.

Maar ach de naam van onze zoon kwam in 2010 ook maar één keer voor (en in 2011 ook één keer zie ik) en toch vinden we 'm prachtig :)

De naam van onze tweede kwam meer dan 100 keer voor (ik zeg niet hoe vaak precies ;), dat zal dus wat minder spelling en herhaling vereisen denk ik.

15. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Een naam kies je vaak vanwege het gevoel dat het je geeft. Tenminste dat is mijn mening. Wij hebben bewust voor Emma gekozen. Zelfs nadat ik wist dat het zo'n populaire naam was. En toch kennen wij niemand in onze omgeving met die naam. Maar voor ons zit er een gevoel bij die naam en ook emotionele waarde. Dus ze mag dan heel misschien een nummer gaan krijgen, maar voor ons is het een naam van grote waarde!

16. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik vind het zo jammer van die lijst dat je niet kunt zien waar de namen het meest populair zijn. Ik kan me voorstellen dat de top 10 in friesland heel amders er uit ziet dan bijvoorbeeld in de randstad of het gooi. Procentueel gezien zou ook wel handig zijn. Ik heb dat nog nergens gevonden. Zo zou ik willen weten hoeveel de naam die wij in ons hoofd hebben echt voorkomt in onze regio.

17. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik heb ook niet gezegd dat ik deze namen lelijk vind. Tuurlijk, je kiest de namen voor je kinderen met gevoel en voor iedereen is dit weer anders. Ons gevoel was hierbij, dat we juist geen populaire naam wilde hebben. Dit was in 2009 weer heel anders dan nu. Ik zie de naam van onze zoon ook in de top 20 staan. Tja, daar doe je niks aan. Maar ik ken het van vroeger, ik zat zelf met 4 (!) naamgenootjes in de klas, ik was nummer 3. Ik vond het echt verschrikkelijk!

18. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Wel leuk om te zien dat mijn jongste Abby, haar pas 37 keer vergeven is!

19. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ik hou zo NIET van modenamen. Als ze in de top 50 staan vind ik er al geen bal aan.

20. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Op deze site kan je dat wel zien:

Nederlandse Familienamenbank

Deel Deze Pagina