hallo meiden, ons dochtertje heeft motilium en zantac voor de reflux, nou krijg ik de motilium makkelijk toegediend met een pippetje in haar mondje maar de zantac vind ze zo smerig dat ze haar hoofd weg draait en bijna alles er weer uit duwt met haar tongetje, nu dacht ik misschien kan ik het in haar fles doen maar dan smaakt de hele fles er naar en wat als ze de fles niet leeg drinkt!!! hoe doen jullie dat? alvast bedankt voor de reacties. gr regi
Hoeveel ml moet ze drinken? Wij hebben (voor Nexium) een klein medicijnflesje gehaald van Nuby. Daar hebben we een jaar lang alle medicijnen mee toegediend, van 2 tot 20ml, echt een ideaal ding. Je dochtertje heeft nog een zuigreflex, dus als je dat flesje in haar mond stopt gaat ze automatisch zuigen, en voordat ze de smaak doorkrijgt, heeft ze hem al opgedronken. Ik vond al dat geknoei met spuitjes en piepetjes in de mond echt niet te doen (ook bijv met antibiotica enz)
Hier ook nexium, schijnt minder "vies"te zijn dan zantac. Wij gebruiken een 123 speen van difrax op stand 3 (moet er wel bij zeggen dat Nexium een soort dik papje wordt en niet door een kleinere stand heen gaat). Ik maak de nexium aan met water in een bakje (dop van aventfles, dient dat ding ook nog ergens voor ) en dan zuig ik het op met een 20 ml spuitje en dat spuit ik in 3 etappes in de 123 speen . En dat zuigt ze gewoon op! K lees het na en vraag me af of het geen vaag verhaal is , medicijnspeen is misschien toch makkelijker @adi waar heb je die medicijnspeen vandaan?
Hier Nexium gewoon met een spuitje, geloof wel dat het wat minder vies is dan de andere maagzuurremmers. Ik vind het met spuitje prima werken, het is ook maar 7,5 ml en Irem drinkt prima uit het spuitje, in tegenstelling tot uit een fles
Hier 15 ml, zit er aan het spuitje bij jou een tuutje ofzo? Het uiteinde van mijn spuitje is maar 1 cm, en krijg ik dus nooit in haar grote "wangzak" haha lijkt wel een hamster waar ik het over heb . En verder is de kleine meid erg gulzig.
gewoon bij Etos, ik zweer echt bij dat ding . En het was zo'n vast ritueel geworden, dagelijks Nexium drinken uit dat flesje, dat ze nu ALLES uit dat flesje wel accepeteren, hoe vies de medicijn ook is. Tegenwoordig krijgen ze bijv antibiotica op een lepeltje. Maar soms moet 's avonds om 23.00uur nog een dosis worden gegeven. Ik ga dan het kind echt niet wakker maken om van een lepel te happen. Ik doe de medicijn in het flesje, kiep die om dat alles in de speen zit (met mijn vinger tegen de opening) en stop die voorzichting in de mond (als het kind slaapt). Ze slikken dan 2x en hebben de medicijn op, zonder een kik te geven. Dit is hem: Nuby medicijnflesje : Gezondheid & Verzorging Badjes & Verzorging : Baby Butt webshop
Nope geen tuutje, maar ik geef haar gewoon mijn pink met het spuitje ernaast en ik zorg dat het spuitje zeg maar naar haar wang gericht is, en niet direct richting haar keel. Dat gaat prima. Ze is er inmiddels ook zo aan gewend dat het prima gaat en ze rustig uit het spuitje drinkt.
Ik gaf haar de fles en stopte het spuitje met Zantac langs de speen in haar mond en dan duwde ik hem heel langzaam leeg. Ik vroeg overigens die dunnere spuitjes bij de apotheek. Die je erbij krijgt zijn redelijk dik. Die dunne smokkel je makkelijker in het mondje.
Wij hebben een klein spuitje gekregen van de apotheek en ik spoot het altijd in z'n mondje terwijl hij zijn fles dronk, anders spuugde hij het allemaal uit.
allebei de medicijnen in spuitje... ik ga altijd zitten met op getrokken knieeen...baby daarop...kijkend naar mij.. als ie zelf geen "AAA" doet dan met mn duim even zn onderlipje naar beneden duwen.. Eerst begin ik met een spuitje Mot...lekekr zoet...volgende spuitje Zantac....die spuit ik snel achter op de tong...zodat ie gelijk slikt ...die smaak is dan vies dus gelijk weer spuitje Mot...enz enz enz... Ik denk ieder spuitje gaat in 3 of 4 x....als ik het in grotere hoeveelheden doe, spuugt ie het uit.. * hier werkt het automatische zuigreflex niet ( mbv pink oid)...hij houdt zn lippen stijf op elkaar of zuigt niet omdat ie weet dat het niks is...)
oh en toen ie nog veel kleiner was, lukte het alleen terwijl ie aan de borst dronk, in zn mondhoekje...maar ik heb van @Eylem gehoord dat het vooor het eten moet, dus vandaar op bovenstaande manier
voordat ze de fles kreeg draaide ik de dop met speen eraf, spoot de zantac in de speen, druppelde een beetje melk uit de fles erbij dan gaf ik haar dat terwijl ze nog in de box lag, daarna de dop/speen weer op de fles draaien en dan kreeg ze de fles met melk. Ging prima. Dat medicijn flesje van nuby ontdekte ik helaas pas toen Danique al een half jaar was, dus toen had ik hem eigenlijk niet echt meer nodig, met 7 maanden oud zijn wij gestopt met zantac en dat ging goed!
Eerst gewoon met een spuitje, daarna medicijnenflesje van Nuby, en daarna afwisselen. Op een gegeven moment begon het wel een beetje een "gevecht" te worden om het erin te krijgen. Ze bleef het smerig vinden.
Misschien in de dop/speen van de fles doen: dat eerst laten drinken en daarna de dop op de volle fles draaien en de fles geven (of de bv natuurlijk).
Misschien over op een ander medicijn? Emma walgde ook van de zantac en kreeg het er met geen mogelijkheid in, heb toen de kinderarts gebeld en kreeg losec voorgeschreven en dat ging super.