Bitcoins...

Discussie in 'De lounge' gestart door Saskia78, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ooit had ik een ex.. (Nouja, hij is er nog stes op zich) die zei: jemoet bitcoins kopen!
    IK: WAT moet ik kopen?
    Hij: Nouja, je moet ze maken eigenlijk! Moet je dien! Geloof mij niu maar!

Nouja needless to dat dat ik er toen niet zo in geloofde..
    Maar zojuist lees ik: 1 bitcoin is 1000USD :$ :$

Snap nog steeds niet helemaal hoe het werkt... Maar beetje spijt heb ik wel :)

2. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    wat is het?

3. Saskia78

Zie Wat is bitcoin ?

Maar kort samengevat... Is het gewoon geld.
    Alleen dan niet beheerd door een centrale bank.

4. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Ik zou het niet 'gewoon geld' willen noemen. Het is namelijk niet tastbaar. Eigenlijk is het meer een valuta. En de waarde wordt bepaald door aan en verkoop van iedereen die maar wil. Er zitten hele berekeningen achter voor de waarde en de hoeveelheid aanwezige bitcoins.

Enne snap er verder ook nog de ballen van, we krijgen een klein beetje van mijn zwager en dan maar een zien hoe en wat:D
    (Mijn zwager is groot fan ervan en heeft al een paar keer wat dingen uit proberen te leggen..)

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Geld is sowieso niet tastbaar. Het zijn grotendeels alleen maar nulletjes en eentjes op de bank. Als we morgen allemaal onze rekening leeg willen pinnen is er simpelweg niet genoeg.

6. Saskia78

Officieel is er voor elke Nederlandse euro een tegengaande in goud bijd e Nederlandse bank.
    Geloof dat het in de praktijk tegenvalt maar afgezien vand at er niet evenveel tastbare muntjes en briefjes zijn.. Is de waarde daarentegen wel vertegenwoordigd in iets heel tastbaars.
    En bij bitcoins is het puur wat iemand er voor geeft.

Dat is de voornaamste reden waarom wij het weinig toekomstperspectief gaven... :)
    Wie zegt dat over 5 jaar mensen er nog steeds waarde aan hechten.
    Kleine miscalculatie van onze kant kennelijk :)

Begin wel nieuwsgierig te worden hoeveel bitcoins de ex in kwestie heeft...
    Als ik hem een beetje ken.. Is hij de laatste tijd ineens een heel stuk rijker geworden :D
    Vind het voor hem wel echt gaaf.
    Je gelooft vanaf het begin ergens in.. En ineens is het van aardigheidje toch best veel geld waard.
    Ondanks dat ik niet weet hoe het precies werkt.. Vind ik dat toch cool :)

7. knap

knap Niet meer actief

Misschien een storm in een glas water =

Snap er ook niks van zie het wel vaker op tv voor bijkomen.

Maar wat het inhoud. == Straks mogen we er ook weer belasting over betalen. Waar zijn de haken en ogen. Een soort geld hebben en toch weer niet en daar weer dingen mee kunnen kopen???

Wel jammer dat je ze toen niet gekocht(genomen) hebt.

Deel Deze Pagina